Welk diagnose toestel aankopen voor D3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Welk diagnose toestel aankopen voor D3

Berichtdoor Roger B. » 19 Jan 2014, 16:08

te koop bij (vrijwel) elke Britpart dealer

dee of paddocks voordeliger is of niet maar bij island-4x4 hebben ze de lynx ook
gone

Glenn

Berichtdoor Glenn » 19 Jan 2014, 20:11

Is het mogelijk om enkele adressen in België of Nederland met goede ref. door te geven?

De prijzen lijken te variëren tussen 360 en 400€

Groeten.
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007

Joel

Berichtdoor Joel » 22 Okt 2015, 20:24

Ik heb dezelfde vraag als topic starter. Wat is het beste toestel voor de zelf sleutelaar? Nog altijd de IID? Of zijn er inmiddels andere alternatieven?
Ik vind 400 euro best wat geld voor incidenteel gebruik. Samen kopen werkt ook niet want gelinkt aan 1 enkele VIN.

Is dit bijvoorbeeld een aardig alternatief?
http://www.scantool-direct.co.uk/icarso ... icles.html

Het is niet mijn bedoeling om heel diep in de software te duiken. Slechts wat foutcodes uitlezen en wissen, liefst ook bij andere auto's dan Land Rover. Of is jullie ervaring dat je al snel tegen de grenzen van een eenvoudige tool aanloopt en dan alsnog de duurdere IID of lynx wilt?

Joel

Berichtdoor Joel » 22 Okt 2015, 20:29

Gaat trouwens in mijn geval om een Discovery 3 V8. Maar buurman heeft een TDV6 dus zou leuk zijn als ik hem ook eens kon helpen (hij heeft veel meer problemen dan ik overigens... )

Dutchhills

Berichtdoor Dutchhills » 24 Okt 2015, 01:57

Ik heb zelf de IIDTool en hoewel het best een forse aanschaf is ben ik er heel erg blij mee. Het kleine ding heeft me al een paar keer gered toen ik stil kwam te staan.
1 keer doordat de auto in de noodloop sprong door een kapotte dynamo en een keer in Italië bij een motorstoring door een gescheurde intercooler slang. Beide keren eenvoudig te resetten waardoor we de reis konden vervolgen (na noodreparatie).

Ik had eerst de niet bluetooth versie maar als je toch geld moet neertellen is de meerprijs hiervoor het dubbel en dwars waard. Ik kon toen de BT versie uitkwam voor alleen de meerprijs en wat verzendkosten mijn oude omruilen voor de BT versie bij de producent in Canada. Nette service.

Er is (haast) niets wat de tool niet kan. En met de BT versie kun je ook andere auto's uitlezen. Je kunt dan weer niet dingen aanpassen maar een aantal zaken kun je wel doen. Rest is gekoppeld aan je VIN zoals ook bij de andere tools.

Ik hem o.a. al gebruikt voor aanpassen van de CCF configuratie zoals het toevoegen van OEM spotlights en extra audiomodules 3e zitrij bij 5-zitter alsmede her-calibratie van de adapatie van de versnellingsbak en calibratie van de luchtvering. Testprogramma voor de standkachel zit er ook in.
Kortom, ik ben er blij mee.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Okt 2015, 08:08

Bij mijn weten is alleen de "standaard" faultmate MSV gekoppeld aan één VIN. Alle andere ( Hawkeye, nanocom, lynx) bekende LR specifieke systemen hebben licenties per model (al dan niet gescheiden tussen motor en body)
gone

Joel

Berichtdoor Joel » 03 Nov 2015, 09:22

Dutchhills, bedankt voor het delen van je ervaring met de tool. Als zo'n tool je ook maar een keertje uit de brand helpt op vakantie dan ben je de prijs al gauw vergeten natuurlijk. Maar ik denk dat in dit geval een willekeurige goedkopere tool waarmee je codes kunt wissen, je ook geholpen had.
Ik denk er nog even over na. Mijn motorstoringslampje is na oplossen fout uiteindelijk vanzelf weer weer uit gegaan.

Dutchhills

Berichtdoor Dutchhills » 03 Nov 2015, 15:14

Ja, de ECU checkt na elke start of de fout er nog is. Na een aantal succesvolle starts zonder fouten verdwijnt de melding vanzelf.

De prijs wist ik natuurlijk voor de aanschaf al. Daarom ook heel bewust voor de IIDTool gekozen, en later ook ge-upgrade naar de BT versie. Ik doe nagenoeg al mijn onderhoud aan de D3 zelf, daarom is het voor mij de ideale tool. Dat hij daarnaast me ook al een paar keer uit de brand geholpen heeft is alleen maar mooi meegenomen.

Maar uiteraard kun je met een goedkopere tools ook e.e.a. Een tool die alleen leest kan al heel waardevol zijn bij de diagnose van een melding.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Terug naar “Techniek”