brandstofpomp maakt lawaai

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JanTD5

Re: brandstofpomp maakt lawaai

Berichtdoor JanTD5 » 07 Dec 2013, 21:56

Of rechts aan de zijkant, onder het inlaat spruitstuk daar zit de brandstof koeler. Deze wil wel eens lekker op de voorkant. O-ringen kun je los vervangen.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

bukhara

Berichtdoor bukhara » 15 Jan 2014, 15:54

Helaas bleek de pomp toch weer lawaai te maken en heb deze maar vervangen. Daarna werd het starten moeilijker. Er bleek lucht in de brandstof leiding te zitten. Mijn 1e idee was natuurlijk de brandplaatjes. De oplossing was gelukkig veel eenvoudiger. De air bleed valve in de retourleiding naar de tank bleek verstopt te zitten dus lucht kon niet uit brandstoffilter (denk ik). Deze schoongemaakt en doorgeprikt en probleem opgelost. (heb nieuwe besteld) ik ben hier bij toeval achtergekomen na lang zoeken op het web. Misschien voor velen een open deur maar wou hier toch melding van maken dat een dergelijk klein en onbekend onderdeel zoveel narigheid kan veroorzaken. (zie bijlage). Oh ja en pomp is weer stil.
Bijlagen
air bleed valve.jpg
air bleed valve
Land rover Discovery II

conny

Berichtdoor conny » 16 Jan 2014, 14:27

Lijkt een beetje op problemen door vuile brandstof. Probeer wat vaker het brandstoffilter te vervangen; is een karweitje van niets en levert veel plezier op. :roll: De Td5 kennie zo goed tegen vuile diesel.

Terug naar “Techniek”