Achterdeur voor mijn 110
- Whitehorse
Achterdeur voor mijn 110
Weet iemand hier of de achterdeur van een nieuwere defender ook in mijn 110 van 1985 past? Ik ben op zoek naar een goede gebruikte deur, maar er is geloof ik meer keus in de nieuwere......en de staat van de deuren is meestal ook beter.
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: Achterdeur voor mijn 110
Of er meer keus in is, betwijfel ik ten zeerste, volgens mij maar 1 model. Of bv een "puma" achterdeur 1:1 in een oudere defender past weet ik niet zeker, wel heb je het grote voordeel dat de laatste jaren dat plaatwerk van geheel staal is gemaakt, derhalve geen ellende met galvanische roestvorming omwille van contact aluminium/staal.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Kijk eens op de site van Paddock, prijzen vallen mij mee.
Geert
Geert
Light Weight 1979 2.25D
-
Landmarcs
Bonjour ChevalBlanc,
Ik heb niet alleen de deur maar de hele auto gewisseld
dus geen hands-on ervaring, maar als ik het zo zie was een 1999-er deur gelijk aan een 2010 deur behalve dan de uitvoering: sinds ± 2005 is de deur geen knutselwerk met aluminium op een stalen frame meer, en heb je een achterruit in een gewoon ruit-rubber. Vlgs mij is toen ook de ruitenwisselmotor en de bekleding aan de binnenkant gewijzigd (men leze substantiëler geworden).
Je moet vlgs mij vooral kijken of de slotvanger in 1985 al dezelfde was, de scharnieren (zijn dat er in 1985 al 3) zijn "prehistorisch" zelfs bij eentje die je nu nieuw bestelt. (Ze zijn overigens nieuw in Frankrijk interessant geprijsd.)
Groeten MarcS
Ik heb niet alleen de deur maar de hele auto gewisseld
Je moet vlgs mij vooral kijken of de slotvanger in 1985 al dezelfde was, de scharnieren (zijn dat er in 1985 al 3) zijn "prehistorisch" zelfs bij eentje die je nu nieuw bestelt. (Ze zijn overigens nieuw in Frankrijk interessant geprijsd.)
Groeten MarcS
Ik heb eeb TD5 achterdeur (nieuw model dus) in mijn 110 300 Tdi gezet. Dat past gewoon. Raam is iets anders (onder ook ronde hoeken, de Safarideur had daar rechte hoeken), en natuurlijk is de nieuwe voorzien van 3de remlicht.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:Ik heb een TD5 achterdeur (nieuw model dus) in mijn 110 300 Tdi gezet. Dat past gewoon. Raam is iets anders (onder ook ronde hoeken, de Safarideur had daar rechte hoeken), en natuurlijk is de nieuwe voorzien van 3de remlicht.
Dat laatste is niet 100% "natuurlijk". Er zijn ook nieuwe achterruiten - die met die ronde hoeken en dus de normale ruitrubbers - zonder derde remlicht.
Ik ben d'r blij mee, want dat derde remlicht neemt veel van het toch al beperkte uitzicht naar achter weg (en 't is ook een rare bobbel), voor het derde remlicht zitten er nl ook nog eens brede stroom-geleiders op het glas waardoor de deurstijlen ook nog eens visueel dikker worden.
('t Derde remlicht gaat ook relatief vaak stuk omdat de "glas-bedrading" problemen geeft -- de makkelijke dealer verkoopt je dan nieuw glas, de aardige dealer legt een apart koper-draadje.)
Wil je toch een derde remlicht dan mag dat ook net boven de deur, of op de deur aan de bovenrand, of op een Freelander armpje boven het reservewiel.
Groeten MarcS
Vincent,
Bedoel je geen Td4 deur? Deze is nl wel anders. Heb zelf in de Td5 een "oud" model deur zitten. Rechte onderhoeken en aan de binnen kant vast gezet met aluminium hoeklijntjes. Met originele corrosie bubbels
Groeten Jan
Bedoel je geen Td4 deur? Deze is nl wel anders. Heb zelf in de Td5 een "oud" model deur zitten. Rechte onderhoeken en aan de binnen kant vast gezet met aluminium hoeklijntjes. Met originele corrosie bubbels
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
De wissel naar het nieuwe type deur is niet met de komst van de Td5 gekomen, maar later pas. Zou best kunnen dat ze dat tegelijk met de dashboard-upgrade in 2002 hebben gedaan, maar bij Land Rover weet je dat maar nooit 
Er zijn vast mensen die het chassisnummer kunnen noemen waarbij het uitleveren van de nieuwe type deur met nieuwe type ruit begon
Er zijn vast mensen die het chassisnummer kunnen noemen waarbij het uitleveren van de nieuwe type deur met nieuwe type ruit begon
Dixo schreef:Er zijn vast mensen die het chassisnummer kunnen noemen waarbij het uitleveren van de nieuwe type deur met nieuwe type ruit begon
Vast een Engels sprekend forumlid
Ik dacht dat het nieuwe type deur met de TD5 gekomen was, maar Land Rover eigen zal het vast wel gewoon ergens midden in een reeks veranderd zijn
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
Dixo schreef:De wissel naar het nieuwe type deur is niet met de komst van de Td5 gekomen, maar later pas. Zou best kunnen dat ze dat tegelijk met de dashboard-upgrade in 2002 hebben gedaan, maar bij Land Rover weet je dat maar nooit
Als ik mij niet vergis is de nieuwe stalen achterdeur van omstreeks de dashbord-upgrade, maar d'r waren een aantal kleinere verbeter-stappen.
De eerste jaren van de Td5 was alles nog gewoon als bij de 300Tdi (behalve het "electronische" dashbord). Daarna kwamen de ronde achteruitrij- en mistachterlichten, een "verbeterde" kachel en "verbeterde" ruitenwissers, de dashbord-upgrade, een veranderd "fly-by-wire-gaspedaal", een EU? Td5 met iets andere kop, een andere Anti-Stall, een versterkte Rover achteras ipv de Salisbury (bij de 110 & 130), de stalen achterdeur ....
En d'r is hier iemand die inmiddels grijze haren van ons heeft, en die precies weet in welke chronologie dit allemaal (en nog meer) langs kwam.
Groeten MarcS