TD5 - vraag mbt transmissie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: TD5 - vraag mbt transmissie

Berichtdoor Roger B. » 26 Nov 2013, 22:17

als er echt boutjes los zitten waardoor ie gewoon echt los hangt, zeer zeker aandraaien!
gone

B@rt

Berichtdoor B@rt » 27 Nov 2013, 17:52

Ray vd Velden schreef:
B@rt schreef:het geheel wat daar zit; dat is je tussenbak. zorgt voor de vierwielaandrijving en je hoog/laag gearing.

maar weet je zeker dat de rammel hier uit voort komt? denk zelf eerder aan je druklager van de koppeling als je bij stationair op die hoogte een rammel hoort.

is luid/rustig, veel herrie? is het geluid weg als je stationair rijdt of stilstaat? is het geluid er nog als je de koppeling indrukt?
Bart, volgens mij heeft ie een automaat en dat brok staal bij je handremtrommel en tussenbak is je trillings demper.

oeps idd.. zie t ook nu je t zegt.. slaap denk ik beetje in de oogjes gehad :oops:
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

KobusPost

Berichtdoor KobusPost » 27 Nov 2013, 23:08

Roger B. schreef:als er echt boutjes los zitten waardoor ie gewoon echt los hangt, zeer zeker aandraaien!

Boutjes zijn inmiddels aangedraaid en het gerammel is verdwenen.

Nu lekt de versnellingsbak een beetje olie, blijkt er dus een klemmetje verdwenen. (wat zegmaar de 'sump' aan de gearbox vasthoudt) Waar kan ik deze z.s.m. krijgen. Bij schaap in Lelystad of gewoon online bestellen?

onderdeel nummers zijn:
Straight: RTC5734
Corner: RTC5733
Laatst gewijzigd door KobusPost op 27 Nov 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Nov 2013, 23:12

het carter zit met 6 boutjes tegen de bak geschroefd, die boutjes hebben een speciaal gevormd blokje als "onderleg ring" die blokjes zijn niet allemaal gelijk dus je moet wel het juiste hebben.

weet niet hoe lang geleden de automaatolie ververst is, als dat al een tijdje geleden is zou ik gelijk nieuwe olie en filter doen en nieuwe carterpakking.

de dealer kan dat bestellen uiteraard, en online zal het ook kunnen, al zou je dan voor het betere en makkelijkere het partnummer moeten weten, dan kun je dat opgeven bij bestellen
gone

Terug naar “Techniek”