Nee, geen nieuwe microsoft versie, maar als ik in mijn Range Rover Classic rij dan beslaan de zijruiten enorm (ook bij lange afstanden). Ik probeer alle standen van de kachel, incl vol de airco aan enzo, rij zelfs met raampjes open, maar heb even geen idee hoe ik ze mistvrij kan krijgen. De voorruit is wel makkelijk te ontwasemen maar de rest van de auto niet... Iemand nog ideeen (of tips over de stand van de kachel?)
RRC: Steamy windows
RRC: Steamy windows
-----
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
'99 Defender 110 TD5
Re: RRC: Steamy windows
zoveel mogelijk trek proberen te krijgen met droge lucht. Als het buiten nu supervochtig is dan heeft het weinig zin om je ramen open te doen. Heb je last van vocht binnen (dus water op de vloeren / in de tapijten) oid? Kan namelijk ook de luchtvochtigheid binnen beïnvloeden. Daarnaast ruiten ontvetten met glassex oid kan ook behulpzaam zijn. En last but not least: is je interieurfilter droog? Als die in een RRC zit althans, dat weet ik niet. Wanneer die nat blaas je het vocht naar binnen en krijg je het niet ontwasemt. Succes!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Coen83 schreef:zoveel mogelijk trek proberen te krijgen met droge lucht.
Vandaar dat ik wel eens gehoord dacht te hebben dat de airco ook aan moet...
Coen83 schreef: Heb je last van vocht binnen (dus water op de vloeren / in de tapijten) oid? Kan namelijk ook de luchtvochtigheid binnen beïnvloeden. Daarnaast ruiten ontvetten met glassex oid kan ook behulpzaam zijn. En last but not least: is je interieurfilter droog? Als die in een RRC zit althans, dat weet ik niet. Wanneer die nat blaas je het vocht naar binnen en krijg je het niet ontwasemt. Succes!
Goede aanknopingspunten, ik ga eens op onderzoek uit, thanks
-----
'99 Defender 110 TD5
'99 Defender 110 TD5
KiloSjon schreef:Vandaar dat ik wel eens gehoord dacht te hebben dat de airco ook aan moet...
Meestal is vocht in je wagen een veroorzaker en de airco is een luchtdroger dus dat helpt zeer zeker. Ik heb die ook in de winter gewoon aanstaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:KiloSjon schreef:Vandaar dat ik wel eens gehoord dacht te hebben dat de airco ook aan moet...
Meestal is vocht in je wagen een veroorzaker en de airco is een luchtdroger dus dat helpt zeer zeker. Ik heb die ook in de winter gewoon aanstaan.
Klopt, dat heb ik ook eerder gehoord. Zelf vind ik het fijner om de verwarming aan te hebben met een winterdag
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
-
Landmarcs
Steamy windows kan ook een paar andere oorzaken hebben.
1º Ik weet niet hoe de ventilatie loopt bij een RRC maar als daar halverwege water kan blijven staan, bijv doordat blad de water-afvoer verstopt dan heb je een prachtige luchtbevochtiger aan boord. (Ik heb eens een wat grotere Audi "gered", deze auto besloeg zelfs hartje zomer - het water sijpelde uiteindelijk gewoon naar binnen. Na het opvissen van een forse berg blad kwam er een straal water uit ... meer als een pissend paard).
2º De kachel-radiator is (een beetje) lek, omdat dit gelijk opgaat met de verwarming is dit zeer effectief, maar dan ruik je ook koelvloestof
3º .... dat vul je zelf maar in ... (maar dat zijn meestal vluggertjes dus van voorbijgaande aard)
Groeten MarcS
1º Ik weet niet hoe de ventilatie loopt bij een RRC maar als daar halverwege water kan blijven staan, bijv doordat blad de water-afvoer verstopt dan heb je een prachtige luchtbevochtiger aan boord. (Ik heb eens een wat grotere Audi "gered", deze auto besloeg zelfs hartje zomer - het water sijpelde uiteindelijk gewoon naar binnen. Na het opvissen van een forse berg blad kwam er een straal water uit ... meer als een pissend paard).
2º De kachel-radiator is (een beetje) lek, omdat dit gelijk opgaat met de verwarming is dit zeer effectief, maar dan ruik je ook koelvloestof
3º .... dat vul je zelf maar in ... (maar dat zijn meestal vluggertjes dus van voorbijgaande aard)
Groeten MarcS
Als fanatiek zeiler kennen wij het probleem van vocht ook goed! Koop bij de Action 1 of 2 luchtontvochtigers en zet deze in je auto. Daarnaast de matten eruit en deze in de garage of schuur laten drogen.
Succes.
Succes.
LR Ninety 2.5L benzine 1985
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
De recirculatie klep heb ik nog niet gevonden in mijn auto, de aanwezige vochtige lucht blijft dus vochtig.
Dan toch weer raampje open om deze te verdrijven.
Groet Ron
Dan toch weer raampje open om deze te verdrijven.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Denk toch dat je ergens een water lekkage hebt. Onze RRC had zelden last van beslagen ramen (stond normaal ook altijd in de garage), alleen na een keer een flinke regenperiode waarbij er een forse wind precies op de zij van de wagen stond hadden we wel problemen met condens. Bleek dat er via de schuiframen achter toch water binnen was gekomen, was goed te zien toen we het tapijt optilden. Toen alles weer opgedroogd was ook geen problemen meer.
Geert
Geert
Light Weight 1979 2.25D
Dank voor alle tips, ik ga eens kijken of er ergens vocht binnenkomt. Hij staat wel altijd buiten, dus dat is in dit seizoen natuurlijk al een bron van vocht op zich. Het tapijt is droog en ik heb niet het idee dat er koelvloeistof lekt, hoewel ik dat nog wel een idee vind om te checken. Die vochtveters van de action had ik al zien liggen, sowieso het proberen waard...
Nog een laatste vraag voor (oud) RRC eigenaren: wat is de meest ideale stand van de kachel in deze? Zie onder (op mijn beslagen telefoon
hoe ik 'm nu heb staan.
Mark
Nog een laatste vraag voor (oud) RRC eigenaren: wat is de meest ideale stand van de kachel in deze? Zie onder (op mijn beslagen telefoon
Mark
-----
'99 Defender 110 TD5
'99 Defender 110 TD5