Hallo allemaal.
Eindelijk verhuizing achter de rug.
Ik zit met het volgende probleem: de BDP pointer is verdwenen en gezien alle manuals, komt de aanduiding en de plaats van het BDP niet overeen.
Op de krukas poulie staat: "TDC|" en dat is alles. Als ik nu de 1e cilinder op TDC zet dan staat de markering tussen de 2 tapeinden aan de rechter zijde van het (5MB) blok. Bij mijn beste weten, zit er geen pointerplaatje aan deze kant, of betreft het misschien een een exoot?
Groeten, Tony.
BDP pointer landrover series
Re: BDP pointer landrover series
Het gaat over een 2,25 petrol neem ik aan?
Als je voor de auto staat zit de pointer aan de rechter bovenkant van de poelie (dus op ong 1 uur) onder twee bouten van het distributiedeksel.
Het kan ook dat jij een pointer hebt onder een luikje in het vliegwielhuis.
Groet,
Eric
Als je voor de auto staat zit de pointer aan de rechter bovenkant van de poelie (dus op ong 1 uur) onder twee bouten van het distributiedeksel.
Het kan ook dat jij een pointer hebt onder een luikje in het vliegwielhuis.
Groet,
Eric
- peter191064
maXcomX schreef:......Ik zit met het volgende probleem: de BDP pointer is verdwenen en gezien alle manuals, komt de aanduiding en de plaats van het BDP niet overeen. Op de krukas poulie staat: "TDC|"
Hi Tony,
Even een plaatje geschoten van mijn reserve-blok, 2.25P

Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Het is idd een 2.25 5Mb blok.
Als ik de 1e cilinder in BDP zet, dan staat het BDP streepje op de krukaspoulie (niet op de v-snaarpoulie zoals de 3mb blokken dat hebben) op 10 uur. Links naast dit streepje staat TDC.
Een raar geval want ik kan het ook nergens terug vinden in documentatie. In het vliegwielhuis zit overigens geen pointer, die zat in de oudere modellen.
Als ik de 1e cilinder in BDP zet, dan staat het BDP streepje op de krukaspoulie (niet op de v-snaarpoulie zoals de 3mb blokken dat hebben) op 10 uur. Links naast dit streepje staat TDC.
Een raar geval want ik kan het ook nergens terug vinden in documentatie. In het vliegwielhuis zit overigens geen pointer, die zat in de oudere modellen.
OK ik ben er uit:
Ik heb nog een merkteken gevonden (zat onder wat aanslag) Dit merkteken (E|P waar die E en P voor staan is me voor alsnog een raadsel) Deze komt overeen met de positie waar een 5 of 3-pointer plaatje hoort te zitten. Nu even uitvissen waar ze die hebben. De motor loopt weer als vanouds met nieuwe ontsteking, tijdens de testrit 118 km/h volgens de navigatie, met de teller blijft het gokken
Groeten, Tony.
Ik heb nog een merkteken gevonden (zat onder wat aanslag) Dit merkteken (E|P waar die E en P voor staan is me voor alsnog een raadsel) Deze komt overeen met de positie waar een 5 of 3-pointer plaatje hoort te zitten. Nu even uitvissen waar ze die hebben. De motor loopt weer als vanouds met nieuwe ontsteking, tijdens de testrit 118 km/h volgens de navigatie, met de teller blijft het gokken
Groeten, Tony.
Laatst gewijzigd door maXcomX op 23 Nov 2013, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ik vind het wel gezellig, die zwaaiende meter
Nou.. Het is dat je zelden een snelheidsovertreding kan maken met een Series, maar enige nauwkeurigheid is soms wel wenselijk, met name in 50/30 km zones, want dat is nu absoluut niet in te schatten. Bij hogere snelheden vanaf 70 is ie weer stabiel en zelfs vrij nauwkeurig.
Maar dat probleem ga ik de volgende keer wel fixen.
Eerst maar eens kijken waar die suffe pointerplaatjes te krijgen zijn, dat zal wel weer een onderneming worden.
Maar dat probleem ga ik de volgende keer wel fixen.
Eerst maar eens kijken waar die suffe pointerplaatjes te krijgen zijn, dat zal wel weer een onderneming worden.
Wie o wie heeft er een foto van een pointer met 5 inkepingen?
Het ziet er naar uit dat ik er zelf een moet fabriceren, want deze is nergens leverbaar.
Dan kan ik aan de hand van de positie van de bevestigingsbouten deze terug extrapoleren.
Het ziet er naar uit dat ik er zelf een moet fabriceren, want deze is nergens leverbaar.
Dan kan ik aan de hand van de positie van de bevestigingsbouten deze terug extrapoleren.
- RobStewart
maXcomX schreef:Wie o wie heeft er een foto van een pointer met 5 inkepingen?
You mean 587696 ?
This was superceded to the single pointer ERC5361.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
- RobStewart
maXcomX schreef:Het ziet er naar uit dat ik er zelf een moet fabriceren, want deze is nergens leverbaar.
Tony Arnold from LR Fasteners still makes it by the way and it's £4.11 he makes and stocks some of the obsolete items that are impossible to find elsewhere
http://www.landrover-parts.net/proddeta ... =S2-587696
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery