Het is begonnen!
Een gestrand project gekocht met de bedoeling het af te bouwen.
Bij nader inzien gaat de Laro toch weer uit elkaar, omdat ik een betere kwaliteit restauratie wil.
Zo gekocht:
Huidige status:
Het chassis is gelast en daarna gekwast.
Ik denk erover het chassis te laten stralen, scooperen en de binnenkant te voorzien van Mike Sanders vet of het te laten verzinken.
De achteras wordt vervangen door een Discovery as met schijven.
Motor wordt helemaal nagezien en voorzien van nieuwe pakkingen, drukgroep en al het overige wat aan vervanging toe is.
Wil de complete restauratie documenteren.
Hoop dat dit de juiste plek is!
Def '85 200 TDI : Restauratie
Def '85 200 TDI : Restauratie
Laatst gewijzigd door Pike op 11 Feb 2014, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Ook meteen een net en bij elkaar passend interieur aangeschaft!
-
Erik 110DCPU
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 Nov 2013, 10:30
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Goed bezig! Galvaniseren is natuurlijk goed, maar een goede behandeling met lak en de juiste ondergronden is ook niks mis mee. Ga maar na wat er standaard op zit, als je het dan beter doet gaat het zeker lang mee. Maar dat is een eigen keuze natuurlijk.
-blijft ie RHD?
-wat doet de balk voor op het chassis, is die gelast aan de rest?
Succes en altijd leuk om te volgen.
Erik (die zijn One-ten ook zo gedaan heeft)
-blijft ie RHD?
-wat doet de balk voor op het chassis, is die gelast aan de rest?
Succes en altijd leuk om te volgen.
Erik (die zijn One-ten ook zo gedaan heeft)
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Leuk project!
Als het geheel nu al als rollend chassis staat, dan zou ik 'm persoonlijk thermisch verzinken. Kleine moeite nog om 'm even helemaal uit elkaar te halen.
Als je 'm in elkaar had willen laten zitten was ik met Mike Sanders vet aan de slag gegaan.
Maar er zijn er zijn op dit punt vele verschillende meningen uiteraard.
Als het geheel nu al als rollend chassis staat, dan zou ik 'm persoonlijk thermisch verzinken. Kleine moeite nog om 'm even helemaal uit elkaar te halen.
Als je 'm in elkaar had willen laten zitten was ik met Mike Sanders vet aan de slag gegaan.
Maar er zijn er zijn op dit punt vele verschillende meningen uiteraard.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Erik 110DCPU schreef:-blijft ie RHD?
-wat doet de balk voor op het chassis, is die gelast aan de rest?
Hij blijft RHD.
Ombouwen is duur en dat geef ik liever aan iets anders uit.
En zal er hopelijk vaak mee naar Schotland gaan, onze favoriete vakantiebestemming!
Daar is RHD weer een voordeel
Goede vraag over die balk!
Was me nog niet opgevallen,
Heeft de vorige eigenaar gedaan.
Misschien een lier gezeten?
-
Erik 110DCPU
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 Nov 2013, 10:30
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
De balk lijkt inderdaad een versterking van de voorkant. Wellicht kan het precies achter een bumper vallen, maar het hoort er niet.
Aah, Schotland, maand of 2 geleden een rondreis gedaan met de One-ten daar. Geweldige reis, alle uithoeken bezocht. Moet zeggen dat een LHD in een rechtsgestuurd land nóg beter rijdt. Scherpe bochtjes pakken.
Maar nogmaals, mooi project. Ben ook bezig een 90 totaal opnieuw te bouwen. Van 2.5 naar 300tdi en verder totale rebuild. Momenteel ligt enkel het chassis (gerepareerd) op de brug.
Erik
Aah, Schotland, maand of 2 geleden een rondreis gedaan met de One-ten daar. Geweldige reis, alle uithoeken bezocht. Moet zeggen dat een LHD in een rechtsgestuurd land nóg beter rijdt. Scherpe bochtjes pakken.
Maar nogmaals, mooi project. Ben ook bezig een 90 totaal opnieuw te bouwen. Van 2.5 naar 300tdi en verder totale rebuild. Momenteel ligt enkel het chassis (gerepareerd) op de brug.
Erik
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Vanavond tot de ontdekking gekomen dat er onder de zwarte verflaag gewoon roest zit
!
Het chassis is door de vorige eigenaar dit jaar gelast en geverfd.
Deze week het chassis helemaal kaal maken en laten stralen.
Daarna het chassis en het laswerk nalopen.
Ondertussen een verzinkerij zoeken.
Kent iemand er één in midden Nederland die ook autochassis doet?
En wellicht gelijk ook de bulkhead meenemen?
Het chassis is door de vorige eigenaar dit jaar gelast en geverfd.
Deze week het chassis helemaal kaal maken en laten stralen.
Daarna het chassis en het laswerk nalopen.
Ondertussen een verzinkerij zoeken.
Kent iemand er één in midden Nederland die ook autochassis doet?
En wellicht gelijk ook de bulkhead meenemen?
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Ombouw naar LHD is wellicht niet meer zo duur als het geweest is, door de onzekerheid in de markt zijn de auto's en ook de onderdelen goedkoper geworden. De tijd dat je 1500 euro betaalde voor een LHD setje is niet meer.
De spullen die ik wil laten verzinken breng ik bij een aanhangwagenbouwer die veel zaken doet met een verzinkerij, en gaan vervolgens mee als zij weer een partij te doen hebben. De verzinkerij zelf wilde geen particulieren helpen. Maar wie weet is dat in jouw regio anders.
Zou ook de bulkhead meenemen inderdaad. Mijn advies zou zijn om 'm voor het verzinken alvast voor te bereiden op LHD. Mocht je dat nu in't project nog niet willen doen, komt het wellicht later nog van pas als de gaten er al zitten. Bij sommige auto's was dat al voorbereid door dichtgepopnagelde gaten, waar bij anderen die weer ontbreken. Weet niet wat bij jouw auto het geval is?
De spullen die ik wil laten verzinken breng ik bij een aanhangwagenbouwer die veel zaken doet met een verzinkerij, en gaan vervolgens mee als zij weer een partij te doen hebben. De verzinkerij zelf wilde geen particulieren helpen. Maar wie weet is dat in jouw regio anders.
Zou ook de bulkhead meenemen inderdaad. Mijn advies zou zijn om 'm voor het verzinken alvast voor te bereiden op LHD. Mocht je dat nu in't project nog niet willen doen, komt het wellicht later nog van pas als de gaten er al zitten. Bij sommige auto's was dat al voorbereid door dichtgepopnagelde gaten, waar bij anderen die weer ontbreken. Weet niet wat bij jouw auto het geval is?
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Laatste ombouwset die ik zag, was rond de eur 1200,-
En het was allemaal oude zooi!
Ik wil best geld uitgeven aan mijn Laro, maar wel in de juiste verhoudingen.
En het was allemaal oude zooi!
Ik wil best geld uitgeven aan mijn Laro, maar wel in de juiste verhoudingen.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1986
Heb er geen spijt van dat ik de 'gerestaureerde' 90 weer uit elkaar heb gehaald.
De dwarsbalk onder de versnellingsbak is gewoon gaar
Zit ook een grote deuk in.
Motorblok en versnellingsbakrubbers zijn afgebroken...
Shopping list na een avond sleutelen:
Dwarsbalk versnellingsbak
Motor rubbers:
2x motor blok
2x versnellingsbak
4x gloeispiraal motor
Komplete uitlaat en ophangrubber (alleen de voorste bocht bij de turbo is nog goed)
Thermostaat motor
Intercooler
Remschijven en rem blokken voor.
Rem leidingen en rem slangen
Soms zijn hier voorgemonteerde sets van te krijgen met de klembusjes eraan en de leidingen op maat
Zijn die er ook voor de 90?




De dwarsbalk onder de versnellingsbak is gewoon gaar
Zit ook een grote deuk in.
Motorblok en versnellingsbakrubbers zijn afgebroken...
Shopping list na een avond sleutelen:
Dwarsbalk versnellingsbak
Motor rubbers:
2x motor blok
2x versnellingsbak
4x gloeispiraal motor
Komplete uitlaat en ophangrubber (alleen de voorste bocht bij de turbo is nog goed)
Thermostaat motor
Intercooler
Remschijven en rem blokken voor.
Rem leidingen en rem slangen
Soms zijn hier voorgemonteerde sets van te krijgen met de klembusjes eraan en de leidingen op maat
Zijn die er ook voor de 90?




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten