Groet Jan
Def '85 200 TDI : Restauratie
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Volgens mijn onderdelenboek zou dat moeten zijn M12x35 onderdeel nummer: FTC3375. Heb ze niet voor je liggen
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Metrisch fijn M12 volgens mij met 12 kant kop dop 13. Gewoon bij Paddock, Budget Parts, Jansen, ET, Elephant, dealert en noem ze allemaal maar op.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Bedankt voor de snelle reacties!
Ga ze gelijk bestellen!
Ga ze gelijk bestellen!
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Da's nog steeds het dubbele van wat ze in UK kosten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Edward schreef:
Da's nog steeds het dubbele van wat ze in UK kosten.![]()
Dan heb je nog wel de verzendkosten erbij natuurlijk. Tenzij het meegaat met een grote bestelling
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Mee eens hoor Jan, kom zelf ook zat bij de dealert.
Al is dat meer voor de koffie, gezelligheid en mooie Range Rovers en Astin Martins onder te kwijlen.....
Maar ook voor onderdelen etc.
Al is dat meer voor de koffie, gezelligheid en mooie Range Rovers en Astin Martins onder te kwijlen.....
Maar ook voor onderdelen etc.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Kom er eigenlijk zelden, bij de dealer. Alleen als ik adhoc iets nodig ben en het is niet idioot duur. Hier in Lelystad ook wel aardige gasten, beide voeten op de grond. Snappen ook dat niet een ieder een dikke tiet met geld heeft. Heb er een paar keer de APK gedaan en gewoon lekker meekijken, geen probleem, bakkie erbij. Beetje bij kletsen.
Maar goed, laten we weer on topic gaan
Groet Jan
Maar goed, laten we weer on topic gaan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Vandaag begonnen met de opbouw van het chassis.
Assen, veren en schokbrekers gemonteerd.
Als ik het chassis optil, dan vallen op een moment de veren eruit
Lijkt of de schokbrekers een centimeter of 5 te lang zijn?
Die veren moeten er toch strak tussen blijven zitten als de schokbrekers maximaal zijn gestrekt?
Assen, veren en schokbrekers gemonteerd.
Als ik het chassis optil, dan vallen op een moment de veren eruit
Lijkt of de schokbrekers een centimeter of 5 te lang zijn?
Die veren moeten er toch strak tussen blijven zitten als de schokbrekers maximaal zijn gestrekt?
Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985
Dat hoeft niet per se. Origineel is dat wel zo. Maar bij verhogen wordt vaan de uitslag vergroot zodat een wiel zo lang mogelijk op de grond blijft staan en (minimaal) nog wat grip kan vinden.
Dus of de originele shocks monteren of dislocation cones plaatsen zodat de veren hun plek weer terug vinden.
Vallen kunnen ze niet, want ze horen aan de as vast te zitten met een lullig stripje blik.
Dus of de originele shocks monteren of dislocation cones plaatsen zodat de veren hun plek weer terug vinden.
Vallen kunnen ze niet, want ze horen aan de as vast te zitten met een lullig stripje blik.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten