Def '85 200 TDI : Restauratie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor JanTD5 » 02 Jul 2014, 23:52

Volgens mijn onderdelenboek zou dat moeten zijn M12x35 onderdeel nummer: FTC3375. Heb ze niet voor je liggen ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Edward » 02 Jul 2014, 23:55

Metrisch fijn M12 volgens mij met 12 kant kop dop 13. Gewoon bij Paddock, Budget Parts, Jansen, ET, Elephant, dealert en noem ze allemaal maar op. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor JanTD5 » 03 Jul 2014, 00:05

Kosten wel €1,39 incl btw bij de dealer

www.landrover-onderdelen.nl

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Pike » 03 Jul 2014, 00:21

Bedankt voor de snelle reacties!
Ga ze gelijk bestellen!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Edward » 03 Jul 2014, 13:36

JanTD5 schreef:Kosten wel €1,39 incl btw bij de dealer

http://www.landrover-onderdelen.nl

Groet Jan


Da's nog steeds het dubbele van wat ze in UK kosten. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor JanTD5 » 03 Jul 2014, 14:15

Edward schreef:
JanTD5 schreef:Kosten wel €1,39 incl btw bij de dealer

http://www.landrover-onderdelen.nl

Groet Jan


Da's nog steeds het dubbele van wat ze in UK kosten. :lol: :lol:


Dan heb je nog wel de verzendkosten erbij natuurlijk. Tenzij het meegaat met een grote bestelling ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Edward » 03 Jul 2014, 19:49

Mee eens hoor Jan, kom zelf ook zat bij de dealert. :lol: :lol:

Al is dat meer voor de koffie, gezelligheid en mooie Range Rovers en Astin Martins onder te kwijlen.....
Maar ook voor onderdelen etc.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor JanTD5 » 03 Jul 2014, 21:39

Kom er eigenlijk zelden, bij de dealer. Alleen als ik adhoc iets nodig ben en het is niet idioot duur. Hier in Lelystad ook wel aardige gasten, beide voeten op de grond. Snappen ook dat niet een ieder een dikke tiet met geld heeft. Heb er een paar keer de APK gedaan en gewoon lekker meekijken, geen probleem, bakkie erbij. Beetje bij kletsen.
Maar goed, laten we weer on topic gaan :lol: :lol:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Pike » 08 Jul 2014, 21:56

Vandaag begonnen met de opbouw van het chassis.
Assen, veren en schokbrekers gemonteerd.
Als ik het chassis optil, dan vallen op een moment de veren eruit :shock:
Lijkt of de schokbrekers een centimeter of 5 te lang zijn?
Die veren moeten er toch strak tussen blijven zitten als de schokbrekers maximaal zijn gestrekt?

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Edward » 08 Jul 2014, 22:16

Dat hoeft niet per se. Origineel is dat wel zo. Maar bij verhogen wordt vaan de uitslag vergroot zodat een wiel zo lang mogelijk op de grond blijft staan en (minimaal) nog wat grip kan vinden.

Dus of de originele shocks monteren of dislocation cones plaatsen zodat de veren hun plek weer terug vinden.

Vallen kunnen ze niet, want ze horen aan de as vast te zitten met een lullig stripje blik. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten