Def '85 200 TDI : Restauratie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Pike » 10 Sep 2014, 18:16

Ik had een complete uitlaat besteld voor een Defender 90.
Natuurlijk sluit die niet aan, omdat de turbo van het Discovery blok op een andere plaats zit :roll: .

Nu kan ik goedkoop aan een spruitstuk met turbo van een Defender komen.

Kan ik die plaatsen?
Kan me voorstellen dat de afstelling anders is.

Of kan ik alleen het spruitstuk van de Defender gebruiken met de Turbo van de Discovery?

Optie 3 is uiteraard de uitlaat aanpassen.

Toch ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van de eerste 2 opties.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Restauratie Defender 200 TDI 1985

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2014, 18:28

ik zou er dan dat defender spruitstuk en turbo op zetten
gone

Gebruikersavatar
GJ Disco 300 Tdi
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 Jun 2013, 20:26

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 10 Sep 2014, 19:24

Dan wil ik het Disco spruitstuk en turbo wel van je overnemen.
Kan ik mijn Def blok in de Disco naar 'origineel" bouwen .

Eventueel via pb/mail ivm werk in het buitenland.
Disco 1994 300TDI

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2014, 19:34

wellicht dat jullie dan ook de distributie kunnen wisselen.... is het nog meer "als origineel"
gone

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Pike » 15 Sep 2014, 22:31

Heb het spruitstuk met turbo opgehaald.
Was helaas niet compleet.
Die ' zilveren buis' eronder ontbreekt nog.
Dat is toch het inlaat spruitstuk?
Afbeelding

De leidingen zullen ook wel anders zijn.

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Pike » 15 Sep 2014, 22:49

Dit is wat ik nu heb.
Bijlagen
$_85.JPG
$_86.JPG

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor tim » 15 Sep 2014, 23:12

Wat bedoel je precies met de suggestie dat de afstelling wel anders zou zijn?

- uiteraard een def turbo/spruitstuk-
direct hierop aan te sluiten de 60 mm uitlaat(bocht)
het beugeltje wat je ziet zitten is ten behoeve van het eventueel te monteren alu hitteschildje

https://www.google.nl/search?q=discover ... B800%3B599.

overduidelijk het verschil te zien betreft het inlaatspruitstuk.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor tim » 15 Sep 2014, 23:45

110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Roger B. » 16 Sep 2014, 00:33

Pike schreef:Heb het spruitstuk met turbo opgehaald.
Was helaas niet compleet.
Die ' zilveren buis' eronder ontbreekt nog.
Dat is toch het inlaat spruitstuk?
Afbeelding

De leidingen zullen ook wel anders zijn.

JA, dat is het inlaatspruitstuk, bij een disco ligt dat boven het uitlaatspruitstuk, en de turbo er onder.
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Def '85 200 TDI : Restauratie

Berichtdoor Edward » 16 Sep 2014, 00:54

Die in de advertentie van Hurxkens die Floris (Tim) laat zien is van een Disco. Die hep Pike al :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten