Salisbury

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Salisbury

Berichtdoor Ben Gerrits » 18 Nov 2013, 22:11

Ik wil van mijn salisbury onder mijn 130 de lagers vervangen en kan bijna alle gegevens vinden behalve wat de preload moet zijn van de pignon as lagers.
Weet iemand die toevallig.
Gr Ben

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Salisbury

Berichtdoor Erik Peters » 19 Nov 2013, 08:47

In mijn werkplaatshandboek voor de 300Tdi staat volgende:

Pignonpreload.jpg


Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Salisbury

Berichtdoor RobStewart » 19 Nov 2013, 18:20

Maybe I'm missing something here but the afstelling of the bearings in a Salisbury is probably the most time consuming job of it's kind I have ever done, operations 70 to 75 are just a minor part of the whole operation and only applies to the inner pinion bearing not the outer one which uses a different method and then you have to go through the shimming process and backlash checks.

This is the full procedure

Salisbury Diff.pdf
(328.1 KiB) 209 keer gedownload


Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: Salisbury

Berichtdoor Ben Gerrits » 19 Nov 2013, 19:27

Rob

Dankje voor de info moet nu alleen alles naar newton omrekenen :D
Gr Ben

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Salisbury

Berichtdoor Roger B. » 19 Nov 2013, 20:20

gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Salisbury

Berichtdoor RobStewart » 19 Nov 2013, 20:36

Fantastic Roger, apart from the minor detail that the figures are in kgf cm :lol: :lol: :lol: so you multiply by 0.0980664999999998 ... simples ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: Salisbury

Berichtdoor Ben Gerrits » 19 Nov 2013, 21:49

Ok
Ik had het ook al opgezocht.
Het komt overeen met bij nieuwe lagers 3.4 tot 4.5 nm.
Gr Ben

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Salisbury

Berichtdoor Roger B. » 19 Nov 2013, 22:09

jah duhh denkt toch niet dat ik die link ook nog aangeklikt heb he?
ik heb in google LBFT is Nm? ingegeven en dit was de eerste link
gone

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: Salisbury

Berichtdoor Ben Gerrits » 19 Nov 2013, 22:24


Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: Salisbury

Berichtdoor Ben Gerrits » 30 Nov 2013, 11:17

Gelukt
Hij doet het weer zonder bijgeluiden en geen gekloenk.
Wel een bijzonder minder makkelijke klus maar het werkt.
Rob bedankt voor de rep handleiding.
Gr Ben


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten