Hee rob,
kan jij bij benadering aangeven hoeveel tijd ( door een ervaren monteur, bekend met het merk landrover) het vraagt om:
-de lagers te vervangen
-de lagers te stellen
(voor alle zekerheid, voor het stellen van de lagers moet het diff uit de achteras/klok gehaald worden?)
gr floris.
Salisbury
Re: Salisbury
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Salisbury
bij een salisbury stel je het diff in de as af. een roverdiff stel je op de werkbank af.
gone
Re: Salisbury
Okee roger, dank.
Hopen dat het met stellen okee te krijgen is.
Hopen dat het met stellen okee te krijgen is.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Salisbury
Hee ed,
jep, naar alle waarschijnlijkheid ..
dit exemplaar vetoont exact dezelfde symptomen als de mijne, dus in feite een zinloze actie geweest, de aswissel.
troost me met de gedachte dat we ook andere dingen aan de 110 hebben kunnen doen, waar ik superblij mee ben.
heel even dat kleine proefstukje bij jou, leek het in orde te zijn, maar de pret was letterlijk 500 meter..
afijn, TB(discoversie van RonB) is gewoon dik in orde, speling op het schuifstuk van achtercardan gechekt; 0, ofvrijwel 0 athans.
Blijft gewoon de achteras over.Hoop de komende week naar Mijdrecht te rijden(wiwo), mede op advies van de jongens van budget parts, en hun er meer laten rijden, en vervolgens hun analyse aanhoren.
Maar je hebt geen 6 jaar HTS werktuigbouw nodig om op voorhand iets te duiden, en het begint naar alle ws met een D en eindigt met dubbel F..
Al met al, zwaar waardeloos, temeer mij de garantie was gegeven op voorhand dat ie goed zou zijn.
(had uiteraard overduidelijk aangeven dat ik niets opschiet om van de eene rammelende versie naar de andere rammelende over te stappen)
keep joe poosted.
jep, naar alle waarschijnlijkheid ..
dit exemplaar vetoont exact dezelfde symptomen als de mijne, dus in feite een zinloze actie geweest, de aswissel.
troost me met de gedachte dat we ook andere dingen aan de 110 hebben kunnen doen, waar ik superblij mee ben.
heel even dat kleine proefstukje bij jou, leek het in orde te zijn, maar de pret was letterlijk 500 meter..
afijn, TB(discoversie van RonB) is gewoon dik in orde, speling op het schuifstuk van achtercardan gechekt; 0, ofvrijwel 0 athans.
Blijft gewoon de achteras over.Hoop de komende week naar Mijdrecht te rijden(wiwo), mede op advies van de jongens van budget parts, en hun er meer laten rijden, en vervolgens hun analyse aanhoren.
Maar je hebt geen 6 jaar HTS werktuigbouw nodig om op voorhand iets te duiden, en het begint naar alle ws met een D en eindigt met dubbel F..
Al met al, zwaar waardeloos, temeer mij de garantie was gegeven op voorhand dat ie goed zou zijn.
(had uiteraard overduidelijk aangeven dat ik niets opschiet om van de eene rammelende versie naar de andere rammelende over te stappen)
keep joe poosted.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Salisbury
updeetje;
na nog telefonisch contact gehad te hebben met Roger,
- die aangaf dat hij het wel erg toevallig vond dat 2 assen met slechte lagers zouden zijn -
en gisteren met Ron B gebeld om te vragen of hij ook diffs doet, om een rit naar Mijdrecht te voorkomen, vraagt hij op een bepaald moment(nadat ik 'm uiteraard eea had aangegeven)
"zitten de klauwen van je cardan wel op 1 lijn?"
wat wazig naar de plaatselijk koeien in het bijbehorede weiland zitten turen om de vraag op me in te laten werken en vervolgens onder de auto gekropen in de hoop bij het zien zitten van die cardanas om het te begrijpen, zie ik dus dat de klauwen idd niet op 1 lijn zitten.
cardan .
Afijn, vnd bij een vriend van me dat dus in orde gemaakt, en ja hoor, krijg de hik, muisstil dat ding bij gas los..
Acuut daarna de A12 opgeknald, naar de 130 gejaagd, gas los, uit laten rollen naar pakweg 70 , en oorstrelend zitten luisteren naar http://www.youtube.com/watch?v=KylMqxLzNGo.
Het kan weer..!
Goed , wie heeft er intresse in een prachtige autentieke 110 trommelachteras, slechts 500 euro..

na nog telefonisch contact gehad te hebben met Roger,
- die aangaf dat hij het wel erg toevallig vond dat 2 assen met slechte lagers zouden zijn -
en gisteren met Ron B gebeld om te vragen of hij ook diffs doet, om een rit naar Mijdrecht te voorkomen, vraagt hij op een bepaald moment(nadat ik 'm uiteraard eea had aangegeven)
"zitten de klauwen van je cardan wel op 1 lijn?"
wat wazig naar de plaatselijk koeien in het bijbehorede weiland zitten turen om de vraag op me in te laten werken en vervolgens onder de auto gekropen in de hoop bij het zien zitten van die cardanas om het te begrijpen, zie ik dus dat de klauwen idd niet op 1 lijn zitten.
cardan .
Afijn, vnd bij een vriend van me dat dus in orde gemaakt, en ja hoor, krijg de hik, muisstil dat ding bij gas los..
Acuut daarna de A12 opgeknald, naar de 130 gejaagd, gas los, uit laten rollen naar pakweg 70 , en oorstrelend zitten luisteren naar http://www.youtube.com/watch?v=KylMqxLzNGo.
Het kan weer..!
Goed , wie heeft er intresse in een prachtige autentieke 110 trommelachteras, slechts 500 euro..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Salisbury
en maar eerst nieuw (oud) spul kopen voordat er gedegen naar een oorzaak gezocht wordt
PRUTSERT
mooi dat ie het weer doet......
bij een D2 kun je de (voorste) cardanas nog nieteens 180graden verdraaid zonder brute kracht in elkaar schuiven, laat staan anderszins verkeerd verdraaid...
PRUTSERT
mooi dat ie het weer doet......
bij een D2 kun je de (voorste) cardanas nog nieteens 180graden verdraaid zonder brute kracht in elkaar schuiven, laat staan anderszins verkeerd verdraaid...
gone
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: Salisbury
Zo zie je maar weer hoe ernstig een as voor onbelans kan zorgen.
Ik ben laatst ook bezig geweest met mijn achter as. Zat ook een onbelans in en hij sloopte op een of andere manier elke keer een kruisje
Nu een nieuwe as laten maken en hij is weer muis stil. (naast de ronkende diesel dan...
)
Ik ben laatst ook bezig geweest met mijn achter as. Zat ook een onbelans in en hij sloopte op een of andere manier elke keer een kruisje
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten