wegrijden en wegrijden is ook een wereld van verschil...
de D2 met 245/75R16 reed ook nog wel weg, en ook zonder hakketakke maar echt soepel ging het niet, duidelijk minder dan het (ook al geen sprinter) met de originele diameter ging en dan heb je het over iets grotere wielen, nieteens over flink groter
dus ja, als je bij het optrekken regelmatig door fietsers ingehaald wordt valt het allemaal best mee en rijdt ie goed weg..... ben je gewend met de rest van het gemotoriseerde verkeer mee, of er van weg te rijden dan is het snel erg zwaar met grotere wielen
Vebruik Deffender
Re: Vebruik Deffender
255/100 is inderdaad de 9x16 zoals wij hem vakker noemen. En watbetreft de belasting, mijn volle 130 zal zeker meer wegen met een ladder op het dak en div. Assesoires dan jouw 110 daarbij gebruik ik de koppeling niet om weg te rijden als automaat. Ik schakel normaal.
Wat betreft de td5 die schijnt volgens andere die ook zelf td5 rijden erg soepel te wezen. En ik heb maar 1 td5 dus heb niet echt vergelijkings materiaal.
Wat betreft de td5 die schijnt volgens andere die ook zelf td5 rijden erg soepel te wezen. En ik heb maar 1 td5 dus heb niet echt vergelijkings materiaal.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Vebruik Deffender
Edward schreef:Net een vriend van me dit topic eens door laten lezen. We liggen hier echt de ballen uit onze broek te lachen!![]()
![]()
![]()
![]()
Hoelang kun je lullen over wielen en banden als je NOG NOOIT een andere maat of soort onder je Def gehad hebt en niet gewoon ervaren hebt hoe het voelt en reageert??![]()
![]()
Zeker Johnny z'n ervaringen zijn gewoon goed waard. Die heeft alle ratio's van tussenbakken wel in een Def gehad en een scala aan banden gehad en nog in de schuur waar de gemiddelde bandenboer zich niet voor hoeft te schamen.![]()
![]()
En dan nog weten de boekjesmensen te vertellen hoe het echt zit!![]()
Blijft lachen dat interweb.
![]()
Mijn idee, maar we kunnen nog even rekken...
Want ik heb nog geen antwoord over de kwaliteit van het asfalt en hoe je dat berekend...
Overigens, ben je wel iets te vroeg met je opmerkingen .. Had zo gehoopt dat we 2014 zouden halen.
Re: Vebruik Deffender
Net een vriend van me dit topic eens door laten lezen. We liggen hier echt de ballen uit onze broek te lachen!
Dat heet tegenwoordig "Den penis uit den pantalon"; Je bent hier wel in gezelschap he!?
Re: Vebruik Deffender
Oud draadje even leven inblazen:
Heb het antwoord niet echt kunnen vinden (en wil geen oude koeien uit de sloot halen), maar: als ik mijn 235 85 r16 vervang voor 265 75 16, is er dan een verschil waarneembaar in aantal km's per uur op de teller? M.a.w.: zijn de wangen van de band anders?
Heb het antwoord niet echt kunnen vinden (en wil geen oude koeien uit de sloot halen), maar: als ik mijn 235 85 r16 vervang voor 265 75 16, is er dan een verschil waarneembaar in aantal km's per uur op de teller? M.a.w.: zijn de wangen van de band anders?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Vebruik Deffender
in detail verschilt het al per merk en type band van de zelfde maat.....
maar als je sec van de maat aanduiding uitgaat kun je het verschil makkelijk berekenen ( en de diverse bandenmaatcalculatoren op internet rekenen ook niet anders)
265 × 75% = 198.75 mm onder de velg
235 x 85% = 199.75mm onder de velg
das verwaarloosbaar de ene 1mm minder profiel erop en je zit weer gelijk
maar als je sec van de maat aanduiding uitgaat kun je het verschil makkelijk berekenen ( en de diverse bandenmaatcalculatoren op internet rekenen ook niet anders)
265 × 75% = 198.75 mm onder de velg
235 x 85% = 199.75mm onder de velg
das verwaarloosbaar de ene 1mm minder profiel erop en je zit weer gelijk
gone
Re: Vebruik Deffender
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Vebruik Deffender
OK thanks mannen. Mijn afrol is dan dus 6,28 mm langer. Bijna verwaarloosbaar.
Andere vraag: heeft er iemand ervaring met deze maat (265/75r16) op een wolf velg (6,5j). Zo ja; kan dat zonder spacers? Van Ed hoorde ik recentelijk dat 285 op een 6,5j velg 'niet kan', technisch wel, optisch minder mooi. Hoe zit dat met 265?
*edit: hier al wat gevonden: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=33418
Andere mensen met ervaring? spacers vraag blijft staan...
Andere vraag: heeft er iemand ervaring met deze maat (265/75r16) op een wolf velg (6,5j). Zo ja; kan dat zonder spacers? Van Ed hoorde ik recentelijk dat 285 op een 6,5j velg 'niet kan', technisch wel, optisch minder mooi. Hoe zit dat met 265?
*edit: hier al wat gevonden: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=33418
Andere mensen met ervaring? spacers vraag blijft staan...
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Vebruik Deffender
kan zonder spacers, beperkt echter je stuuruitslag behoorlijk. dus als je dan spacers plaatst, dan krijg je weer ruimte om meer stuuruitslag te hebben
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten