Vebruik Deffender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor Roger B. » 28 Nov 2013, 23:01

wegrijden en wegrijden is ook een wereld van verschil...

de D2 met 245/75R16 reed ook nog wel weg, en ook zonder hakketakke maar echt soepel ging het niet, duidelijk minder dan het (ook al geen sprinter) met de originele diameter ging en dan heb je het over iets grotere wielen, nieteens over flink groter

dus ja, als je bij het optrekken regelmatig door fietsers ingehaald wordt valt het allemaal best mee en rijdt ie goed weg..... ben je gewend met de rest van het gemotoriseerde verkeer mee, of er van weg te rijden dan is het snel erg zwaar met grotere wielen
gone

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor Johnny » 28 Nov 2013, 23:07

255/100 is inderdaad de 9x16 zoals wij hem vakker noemen. En watbetreft de belasting, mijn volle 130 zal zeker meer wegen met een ladder op het dak en div. Assesoires dan jouw 110 daarbij gebruik ik de koppeling niet om weg te rijden als automaat. Ik schakel normaal.
Wat betreft de td5 die schijnt volgens andere die ook zelf td5 rijden erg soepel te wezen. En ik heb maar 1 td5 dus heb niet echt vergelijkings materiaal.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor maXcomX » 30 Nov 2013, 03:24

Edward schreef:Net een vriend van me dit topic eens door laten lezen. We liggen hier echt de ballen uit onze broek te lachen! :lol: :lol: :lol: :lol:

Hoelang kun je lullen over wielen en banden als je NOG NOOIT een andere maat of soort onder je Def gehad hebt en niet gewoon ervaren hebt hoe het voelt en reageert?? :roll: :roll:

Zeker Johnny z'n ervaringen zijn gewoon goed waard. Die heeft alle ratio's van tussenbakken wel in een Def gehad en een scala aan banden gehad en nog in de schuur waar de gemiddelde bandenboer zich niet voor hoeft te schamen. :D :D

En dan nog weten de boekjesmensen te vertellen hoe het echt zit! :shock: :shock: Blijft lachen dat interweb. :lol: :lol:


Mijn idee, maar we kunnen nog even rekken... :mrgreen:
Want ik heb nog geen antwoord over de kwaliteit van het asfalt en hoe je dat berekend... :idea:
Overigens, ben je wel iets te vroeg met je opmerkingen .. Had zo gehoopt dat we 2014 zouden halen.

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor maXcomX » 04 Dec 2013, 00:47

Net een vriend van me dit topic eens door laten lezen. We liggen hier echt de ballen uit onze broek te lachen!


Dat heet tegenwoordig "Den penis uit den pantalon"; Je bent hier wel in gezelschap he!?

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor Coen83 » 19 Okt 2014, 12:10

Oud draadje even leven inblazen:

Heb het antwoord niet echt kunnen vinden (en wil geen oude koeien uit de sloot halen), maar: als ik mijn 235 85 r16 vervang voor 265 75 16, is er dan een verschil waarneembaar in aantal km's per uur op de teller? M.a.w.: zijn de wangen van de band anders?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor Roger B. » 19 Okt 2014, 12:18

in detail verschilt het al per merk en type band van de zelfde maat.....

maar als je sec van de maat aanduiding uitgaat kun je het verschil makkelijk berekenen ( en de diverse bandenmaatcalculatoren op internet rekenen ook niet anders)

265 × 75% = 198.75 mm onder de velg
235 x 85% = 199.75mm onder de velg

das verwaarloosbaar de ene 1mm minder profiel erop en je zit weer gelijk
gone

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor VeeTee » 19 Okt 2014, 13:04

Inderdaad verwaarloosbaar. Er is wel een handig tooltje voor op het web: de bandencalculator

Schermafbeelding 2014-10-19 om 13.01.59.jpg
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor Coen83 » 19 Okt 2014, 14:00

OK thanks mannen. Mijn afrol is dan dus 6,28 mm langer. Bijna verwaarloosbaar.

Andere vraag: heeft er iemand ervaring met deze maat (265/75r16) op een wolf velg (6,5j). Zo ja; kan dat zonder spacers? Van Ed hoorde ik recentelijk dat 285 op een 6,5j velg 'niet kan', technisch wel, optisch minder mooi. Hoe zit dat met 265?

*edit: hier al wat gevonden: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=33418

Andere mensen met ervaring? spacers vraag blijft staan...
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Vebruik Deffender

Berichtdoor Roger B. » 19 Okt 2014, 15:09

kan zonder spacers, beperkt echter je stuuruitslag behoorlijk. dus als je dan spacers plaatst, dan krijg je weer ruimte om meer stuuruitslag te hebben
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten