na langere stilstand niet starten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hans Eijer

na langere stilstand niet starten

Berichtdoor Hans Eijer » 16 Nov 2013, 14:52

Mijn LR defender (bj 2009, td 4 puma motor) start niet als hij ongeveer een week heeft stilgestaan. Kort hiervoor het dieselfilter vervangen waarna de dieselleidingen leeg waren. Deze weer gevuld en ongeveer 100 km gereden. Met WW alles nagelopen en alles lijkt te functioneren. Uiteindelijk wel weer aan de praat gekregen, maar het lijkt er op dat toch weer de dieselleidingen leeg waren. Na enige tijd onregelmatig lopen loopt hij nu weer prima. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet starten?
- laat de groene nippel bij de hoge druk pomp lucht door, waardoor de brandstof terugloopt in de tank;
- zit er wellicht een rubber in de aansluiting van de dieselslang naar de hogedrukpomp die lekt (deze aansluiting is veel los geweest om de slang weer te vullen);
- een andere oorzaak? Ik kan geen zichtbare lekkages vinden in de slang vanaf de pomp naar de motor

RobStewart

Re: na langere stilstand niet starten

Berichtdoor RobStewart » 16 Nov 2013, 15:03

Afternoon Hans ,

You almost certainly have a leakage on the line from the tank to the injection pump more than likely on the filter itself as there is no obvious diesel leakage but it is allowing air into the system, so I would start looking there first. It is "clicked in" correctly to the housing ? The other place it could be is on the 90 degree connector just in front of the inlet manifold that you disconnect for doing the ontluchten.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Hans Eijer

Re: na langere stilstand niet starten

Berichtdoor Hans Eijer » 17 Nov 2013, 10:48

Dank je Rob, Ik heb alles nagekeken, schoon gemaakt en vast gezet. Ik wacht af wat het resultaat is.
Hans

Terug naar “Techniek”