Landrover Dealer Romijn Den Haag

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Roger B. » 29 Aug 2010, 22:09

Thomas Td5 schrijft:
Ik ben zeer tevreden. :) Er zijn ook goede dealers. B)


werkte tot tien jaar geleden bij een van de dealers in NL, wij hadden klanten die op weg naar ons voor een beurtje langs drie andere dealers kwamen, en toch niet daar heen gingen......

zelfs uit het buitenland kwamen mensen bij ons, ik weet nog eentje, die kwam elke 10.000km met zijn defender uit Hamburg bij ons voor de beurten (en elke 3 jaar voor een nieuwe defender)

geen idee hoe het er nu is, vermoed niet veel anders, maar toen had ik het idee dat we goed werk leverder, niet goedkoop (welke merkdealer wel, met alle eisen die een importeur aan zijn dealers stelt) maar wel goed.....
gone

eelcobbm
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 Aug 2010, 15:39

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor eelcobbm » 29 Aug 2010, 22:10

Hoi Ron,

Ik snap je reactie. De factuur die ter discussie stond betreft het inbouwen van TMC waarvan men een prijs van €.440,00 had opgegeven. Vervelend genoeg vergat men de arbeidsloon op te geven. Mijn vraag waarom die inbouw €.445,00 duurder was een eenvoudige vraag. Antwoord bleef uit.
Voorgaande facturen moesten we ook opvragen evenals mogelijke herinneringen die we nooit hebben ontvangen.

Groet, Eelco

RikH
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 Feb 2010, 22:54

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor RikH » 29 Aug 2010, 22:18

Jan heeft gelijk, dit is een gevalletje retentie recht. Dat kunnen ze overigens alleen toepassen als het de auto betreft waarvan nog een factuur openstaat. Andere auto's kunnen ze daar niet op vasthouden. Handelswijze van de dealer komt wel ontzettend kinderachtig op mij over. Zo behandel je geen trouwe klanten. Ik niet tenminste.

Ray 99 Disco
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 Sep 2009, 21:41
Locatie: Waarde (Zld), Nederland
Contact:

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Ray 99 Disco » 29 Aug 2010, 22:26

Ze hadden ook bij het maken vd afspraak of het brengen van de auto even kunnen waarschuwen dat er nog rekeningen openstaan. Dan zou je nog de tijd hebben om e.e.a. uit te zoeken of te bespreken.

Ik kan me goed voorstellen dat je het na zo'n aktie van een dealer waar je schijnbaar al langer komt voor gezien houdt.
Discovery 300tdi - bj 1999
En weer aan t sparen voor een leuke Defender.


Defender 300tdi - bj 1996
D2. TD5 - bj 2001

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Ron63 » 29 Aug 2010, 22:45

Hoi Eelco,

In beginsel is en blijft Romijn natuurlijk verantwoordelijk voor het veroorzaken van het geschil, waarschijnlijk had het opgelost kunnen worden met een goed gesprek en gedeelde smart.
Ik vraag me af wat voor een boekhouding ze er op na houden, waarschijnlijk is de telefoon al afgesloten ;) .

Snap trouwens wel je reactie hoor dat je er met een boog om heen gaat rijden.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Thomas Td5 » 29 Aug 2010, 23:29

eelcobbm schrijft:

Voorgaande facturen moesten we ook opvragen evenals mogelijke herinneringen die we nooit hebben ontvangen.


Toch helpt het vaak om rekeningen meteen te voldoen. Als ik mijn auto bij de dealer ophaal dan voldoe ik meteen ook de rekening. Enkele keer maak ik het over als het om een groot bedrag gaat. Dat is tot nu toe maar een keer voorgekomen.

Gebruikersavatar
Bram Willems
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 Sep 2009, 23:14
Locatie: Voorschoten
Contact:

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Bram Willems » 30 Aug 2010, 00:05

Mijn dealer zal het nooit worden!
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor TomVooges » 30 Aug 2010, 00:47

Thomas Td5 schrijft:
eelcobbm schrijft:

Voorgaande facturen moesten we ook opvragen evenals mogelijke herinneringen die we nooit hebben ontvangen.


Toch helpt het vaak om rekeningen meteen te voldoen. Als ik mijn auto bij de dealer ophaal dan voldoe ik meteen ook de rekening. Enkele keer maak ik het over als het om een groot bedrag gaat. Dat is tot nu toe maar een keer voorgekomen.


Werk je bij het Centraal Jusitieel Incasso Bureau, eerst betalen, dan klagen? Als een factuur niet klopt, moet je dat kunnen navragen, beantwoordt de tegenpartij dat niet, dan is dat op zijn zachtst gezegd niet netjes. Als er vervolgens zelfs geen herinnering is gestuurd (als dat echt zo is) dan is dat een zeer nalatige manier van bedrijfsvoering.

Maar het is herkenbaar hoor, de houding van veel grote dealers van sterke merken in de Randstad.
______________________________

iemand een architect nodig?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Roger B. » 30 Aug 2010, 07:55

TomVooges schrijft:
[Maar het is herkenbaar hoor, de houding van veel grote dealers van sterke merken in de Randstad.


daar s het wellicht nog erger, maar het gebeurt ECHT niet alleen in de Randstad hoor, dat merkdealers van sterke merken (of dealers die door meerdere vestigingen in een gebied) zich nogal arrogant opstellen naar hun klanten......

ik weet van een VW dealer dat ie in een bepaalde provincie 3/4 van de dealerbedrijven in bezit had..... (jaar of 15 geleden) je moest dus een aardig end rijden voor een VW dealer die niet van dezelfde eigenaar was...... daar werd je ook als klant niet behandeld zoals ik vind dat het zou moeten.... want tja, waar moest je anders heen, de meeste mensen willen geen 80km of verder rijden om naar de garage te gaan.....

en zo komen er wel meer van dat soort dingen voor....

Ik ben gevoelig voor SERVICE, als een dealer zich netjes en reeel gedraagt tov mij en mijn voertuig doe ik niet moeilijk over een paar euro hogere rekening, maar als elke minuut en elk druppeltje vloeistof berekend wordt en niets kan, ga ik ook zeuren over elke cent op de factuur die niet geheel duidelijk is.....

Ik heb een jaar of 4 a 5 in een garage gewerkt en weet hoe het er in een werkplaats aan toe gaat, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, geen probleem als het netjes opgelost wordt.

In dec 2003 bestelde ik (lease) een VW T5 die in april 2004 afgeleverd is, de auto was me verkocht met airco in de laadruimte, maar dat bleek een foutje, was niet leverbaar.
Dat is na enig overleg met de verkoper en de aftersalesmanager uiteindelijk netjes opgelost (achteraf airco in de laadruimte ingebouwd)
In November hebben ze als service bij de beurt gelijk de winterwielen er op gezet..... Toen ik thuis kwam en het eerste wiel uit de laadruimte pakte zag ik een forse kras bij de naafdeksel, dan kijk je bij de tweede, derde en vierde en zie je soortgelijke beschadigingen....
Bij de eerste kan dat gebeuren, als je dat dan bij de andere drie ook gebeurd als monteur, ben je gewoon LOMP.... Dealer gebeld en verhaal gedaan, breng maar terug, dan kijken we wel even... (uiteraard gratis) overgespoten tegen de tijd dat ze er weer op moesten..... alleen had de spuiter zich niet echt de moeite gedaan om de smalle ruimte tussen twee spaken schoon te maken en over het remstof heengespoten.... daarover heb ik toen de afspraak gemaakt dat het nu bleef zitten, maar als het na een paar maanden of na een paar jaar zou gaan afbladderen dat het dan alsnog herspoten zou worden op hun kosten....

Over deze dealer was ik dus heel tevreden, ik begreep hoe het in de werkplaats gaat en had begrip dat er fouten gemaakt werden, en zij waren reëel en losten het netjes op..... en altijd voor er ook maar iets aan oplossing aangedragen werd, (als het hun fout was uiteraard) schuld bekennen en excuses aanbieden gevolgd door een oplossingsvoorstel.............. zo hoort het.
gone

Maarten1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 Aug 2010, 10:04

Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag

Berichtdoor Maarten1965 » 30 Aug 2010, 10:33

Vanmorgen moest is mijn Land Rover Defender brengen bij Romijn. Omdat ik het bovenstaande niet herken, gelijk maar eens gevraagd of ze bekend zijn met de discussie die hier gaande is.

Volgens Alex zit het iets anders in elkaar. De bewuste factuur is van september vorig jaar en is er nooit en te nimmer gereageerd op aanmaningen. Er was een opdracht om de vordering ter incasso aan te bieden, waarop Alex heeft gebeld.

Vind het ook een beetje jammer om hier de gebeten hond uit te gaan hangen en niet de gehele waarheid te vertellen.

En als je vind dat je onrecht is aangedaan, stap dan naar de geschillencommisie, ANWB, je rechtsbijstand. Wegen voldoende om je gelijk te halen.

Je ervaringen hier neer zetten vind ik prima, dat ze wat gekleurd zijn kan ik mij ook nog voorstellen, maar laten we het wel een beetje binnen de perken houden.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten