TomVooges schrijft:
[Maar het is herkenbaar hoor, de houding van veel grote dealers van sterke merken in de Randstad.
daar s het wellicht nog erger, maar het gebeurt ECHT niet alleen in de Randstad hoor, dat merkdealers van sterke merken (of dealers die door meerdere vestigingen in een gebied) zich nogal arrogant opstellen naar hun klanten......
ik weet van een VW dealer dat ie in een bepaalde provincie 3/4 van de dealerbedrijven in bezit had..... (jaar of 15 geleden) je moest dus een aardig end rijden voor een VW dealer die niet van dezelfde eigenaar was...... daar werd je ook als klant niet behandeld zoals ik vind dat het zou moeten.... want tja, waar moest je anders heen, de meeste mensen willen geen 80km of verder rijden om naar de garage te gaan.....
en zo komen er wel meer van dat soort dingen voor....
Ik ben gevoelig voor SERVICE, als een dealer zich netjes en reeel gedraagt tov mij en mijn voertuig doe ik niet moeilijk over een paar euro hogere rekening, maar als elke minuut en elk druppeltje vloeistof berekend wordt en niets kan, ga ik ook zeuren over elke cent op de factuur die niet geheel duidelijk is.....
Ik heb een jaar of 4 a 5 in een garage gewerkt en weet hoe het er in een werkplaats aan toe gaat, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, geen probleem als het netjes opgelost wordt.
In dec 2003 bestelde ik (lease) een VW T5 die in april 2004 afgeleverd is, de auto was me verkocht met airco in de laadruimte, maar dat bleek een foutje, was niet leverbaar.
Dat is na enig overleg met de verkoper en de aftersalesmanager uiteindelijk netjes opgelost (achteraf airco in de laadruimte ingebouwd)
In November hebben ze als service bij de beurt gelijk de winterwielen er op gezet..... Toen ik thuis kwam en het eerste wiel uit de laadruimte pakte zag ik een forse kras bij de naafdeksel, dan kijk je bij de tweede, derde en vierde en zie je soortgelijke beschadigingen....
Bij de eerste kan dat gebeuren, als je dat dan bij de andere drie ook gebeurd als monteur, ben je gewoon LOMP.... Dealer gebeld en verhaal gedaan, breng maar terug, dan kijken we wel even... (uiteraard gratis) overgespoten tegen de tijd dat ze er weer op moesten..... alleen had de spuiter zich niet echt de moeite gedaan om de smalle ruimte tussen twee spaken schoon te maken en over het remstof heengespoten.... daarover heb ik toen de afspraak gemaakt dat het nu bleef zitten, maar als het na een paar maanden of na een paar jaar zou gaan afbladderen dat het dan alsnog herspoten zou worden op hun kosten....
Over deze dealer was ik dus heel tevreden, ik begreep hoe het in de werkplaats gaat en had begrip dat er fouten gemaakt werden, en zij waren reëel en losten het netjes op..... en altijd voor er ook maar iets aan oplossing aangedragen werd, (als het hun fout was uiteraard) schuld bekennen en excuses aanbieden gevolgd door een oplossingsvoorstel.............. zo hoort het.