Luchtvering D2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Heytse
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 Jun 2010, 23:29

Re: Luchtvering D2

Berichtdoor Heytse » 12 Nov 2013, 12:06

Nou, 3 foutcodes:
Pump failure 1 (monitor line)
Pump failure 2 (pump sticking)
Shuttle valve switch failure

Ik krijg ze helaas niet gewist.

Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Luchtvering D2

Berichtdoor Roger B. » 12 Nov 2013, 20:53

shuttlevalveswitch failure is een ABS fout (de shuttlevalve zit in je ABS kleppenblok (google op shuttlevalve en/of 3 amigo's en je kunt voorlopig lezen)
je komt deze fout tegen omdat ABS en SLS gecombineerd in een ECU zitten de SLABS ecu

De andere fouten zouden wijzen op een defecte compressor, maar je zei dat ie direct aangestuurd wel werkt.

Met nanocom of ander uitleesapparaatkun je actuatoren aansturen, en zo kijken of circuits mechanish en elektrisch in orde zijn
gone

Gebruikersavatar
Heytse
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 Jun 2010, 23:29

Re: Luchtvering D2

Berichtdoor Heytse » 12 Nov 2013, 21:13

Ok, dank je wel.
Ik denk dat we hem morgen maar laten ophalen en naar de dealert brengen. We hebben de auto toch echt nodig, dus kunnen niet blijven zoeken

Gebruikersavatar
Heytse
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 Jun 2010, 23:29

Re: Luchtvering D2

Berichtdoor Heytse » 15 Nov 2013, 15:47

Om het even af te sluiten; we hebben het systeem een beetje omzeild door direct 12v op de magneet kleppen en de compressor te zetten. Zo hebben we de auto weer op normale hoogte gekregen. Vandaag naar de dealer geweest en laten resetten. Konden niks ontdekken waarom het systeem gestopt was. Maar alles werkt nu dus weer!

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Luchtvering D2

Berichtdoor RobStewart » 15 Nov 2013, 19:06

When was the last time the air intake for the compressor (RQB000540) replaced ? (every 5 years or 100K) and when was the last time the system was checked for water ingress / condensation ? (every 2 years or 40k)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten