Momentsleutel
Re: Momentsleutel
't Is niet voor niets een 'moment'-sleutel! Na het moment weer terug naar 'geen-moment' dus.

Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Landmarcs
JanTD5 schreef:Zo heeft Stahlwille een reeks moment sleutel met een torsie staaf er ipv een veer. Deze zou je gewoon op het ingestelde moment mogen laten staan. Gaat wel tegen mijn gevoel in maar toch, wel een totaal andere prijs niveau![]()
Roger B. schreef:tja, als ik dan kijk dat voertuigen met torsiestaven als vering na verloop van tijd ook iets in de vering zakken....vraag je je af of zo'n moment sleutel dan wel nauwkeurig blijft bij op spanning blijvende torsiestaaf.....
Tja, moet'k Roger B. alweer gelijk gelijk geven. Een "veer" (in de betekenins van zo'n spiraalvormig ding) is niks anders als een handzaam opgerolde trorsiestaaf.
Echter ... wellicht heeft die dure Stahlwille iets ingebouwds dat de "torsie" van de arm meet (dus in de geest van de ouderwetse goedkope momentsleutels met dunne aanwijs-pen en een eenvoudige schaalverdeling bij het handvat, maar dan verfijnder en intern). Als de "torsie" alleen optreedt tijdens het "moment suprème" dan duurt het heel lang voordat de torsie-veer moe wordt.
Groeten MarcS
Je kan ook even doorsparen voor een snap on; dan komt er elk jaar een mannetje langs om hem te ijken. 
conny schreef:Je kan ook even doorsparen voor een snap on; dan komt er elk jaar een mannetje langs om hem te ijken.
Dat mannetje heeft weinig met Snap On te maken, iedere serieuze sleutelaar laar z'n meetgereedschappen met enige regelmaat even controleren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
persoonlijk vind ik maar één ding van Snap-On......je betaalt veel te veel voor de naam... sleutels zijn te scherp om goed kracht te zetten en in mijn tijd bij GE ging er elke week een flinke doos stukgedraaide doppen, bits en ratels en nog wat ander spul retour. Volgens mij nieteens allemaal onder garantie ook....
levenslange garantie krijg je ook op merken die de helft kosten,er ook goed uit zien en prima presteren....
levenslange garantie krijg je ook op merken die de helft kosten,er ook goed uit zien en prima presteren....
gone