OPLOSSING VOOR ACHTERRUITPROBLEEM:
Gezien de FET's in de CJB niet altijd functioneren maak ik na lang zoeken en elimineren deze keuze om een bypass te maken zonder met kabels door de bulkhead te gaan.
1)Vandaag de relais 1 (bovenste van de 3) uit de CJB gehaald om op de uitgang van de relais een voeding af te nemen voor de achterruiten en deze aan de praat te krijgen. Deze relais komt van een algemene 50A zekering van uit de zekeringskast motorruim (P108) - zie commentaar Rob.
2)Uiteraard de relais terug volledig aangesloten met kabels en deze netjes vastgehangen met spanbandjes naast de CJB.
3)Kabels ingeplugd waar de relais normaal zit via platte 5mm kabelschoenen.
4)Ik heb afgetakt van de 12V uitgang van de relais en deze gesplit/vertakt naar 2 zekeringen van 15A (tussen de kabels)
5)Zekeringen 17 en 31 van de achterruiten (20A) weggenomen.
6)Op de BOVENSTE schuifjes waar de zekeringen 17-31 normaal zitten, telkens 1 kabel van de 12V uitgang via zekering (stap4) met een 3mm platte kabelschoen ingeplugd. (kan ook door een 5mm platte kabelschoen af te vijlen tot 3mm)
7)Kabelstjes netjes vastbinden met tyraps op de kabelboom naast de CJB zodat er niets los komt door trillingen.

RESULTAAT:
-Achterruiten werken zoals het moet indien contact aan vanaf stand I
-Isolatieschakelaar (kinderveiligheid) in portier bestuurder werkt ook (deze isoleert de massa van de achterruiten)
-Timer functie na uitschakelen contactsleutel werkt NIET meer, enkel bij de voorruiten wel. (vind ik niet storend)
Belangrijk is dat de ruiten niet bediend kunnen worden met contactsleutel uit/verwijderd.
Zo, ik hoop dat ik hier nog anderen gelukkig mee kan maken, later nog wat foto's als ik even wat meer tijd over heb.
Groetjes,
Glenn