Omdat de koppeling van de 130 niet echt licht gaat en mijn linkervoet gebroken blijkt ben ik op zoek naar een manier om de koppeling extra te bekrachtigen.
Het gaat om een Puma 130 dus de extra veer etc zit er allemaal al op maar dat voorkomt niet dat ik na 20 minuten een zeer pijnlijke voet krijg.
Weet iemand een goede manier of heeft iemand goede ervaringen met specialisten op dit gebied?
Extra koppelingsbekrachtiging
Extra koppelingsbekrachtiging
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Hoi Edward,
Zoiets als dit http://www.redbooster.com/ ?
Deze is volgens mij nu alleen nog maar RHD verkrijgbaar, maar misschien brengt dit inspiratie.
Maurice
Zoiets als dit http://www.redbooster.com/ ?
Deze is volgens mij nu alleen nog maar RHD verkrijgbaar, maar misschien brengt dit inspiratie.
Maurice
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Precies dat idd! Wat is qua koppeling het grote verschil tussen rhd en lhd? Het is dezelfde cilinder etc dus alleen de leidingen lopen anders of denk ik nu te simpel?
Maw zou het te doen zijn de rhd servo in een lhd te monteren met aangepaste leidingen?
Maw zou het te doen zijn de rhd servo in een lhd te monteren met aangepaste leidingen?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
ben geneigd het zelfde te zeggen, maar het verschil is (bij een series in ieder geval) dat bij een RHD de koppelingscilinder een stuk naar het midden van de motorkap zit, terwijl bij de LHD die cilinder nog net in het hoekje onder de wing past. en dat laatste maakt het onmogelijk om daar die servo nog tussen te krijgen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Erik 110DCPU
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 Nov 2013, 10:30
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Edward, ik vrees dat je met ruimte in de knoei komt. De cilinders en pedaalhuizen zijn hetzelfde, maar je ziet dat de diameter van de booster problemen gaat geven.
Bij een LHD zit de cilinder ongeveer onder het spatbord en is er qua hoogte erg weinig ruimte.
Succes met een oplossing in ieder geval.
Erik
Bij een LHD zit de cilinder ongeveer onder het spatbord en is er qua hoogte erg weinig ruimte.
Succes met een oplossing in ieder geval.
Erik
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
edward,
misschien even blond. maar voor hoelang heb je die oplossing nodig? is het een breuk die gaat helen of niet?
Reden waarom ik het vraag is dat wanneer het maar voor tijdelijk zou zijn, dat je ook zou kunnen kijken naar een soort van hefboomconstructie waarbij je met je hand kunt helpen bij het bedienen van het koppelingspedaal. is niet de netste oplossing, maar helpt je wel een tijdje te overbruggen.
misschien even blond. maar voor hoelang heb je die oplossing nodig? is het een breuk die gaat helen of niet?
Reden waarom ik het vraag is dat wanneer het maar voor tijdelijk zou zijn, dat je ook zou kunnen kijken naar een soort van hefboomconstructie waarbij je met je hand kunt helpen bij het bedienen van het koppelingspedaal. is niet de netste oplossing, maar helpt je wel een tijdje te overbruggen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Erik 110DCPU schreef:Edward, ik vrees dat je met ruimte in de knoei komt. De cilinders en pedaalhuizen zijn hetzelfde, maar je ziet dat de diameter van de booster problemen gaat geven.
Bij een LHD zit de cilinder ongeveer onder het spatbord en is er qua hoogte erg weinig ruimte.
Dag Edward,
Misschien nog een tweede bultje op de neus, een schoonheid-pukkel ??
Als ik zo de plaatjes zie wordt het in ieder geval erg krap, als je het al onder de wing gemöbelt krijgt. Maar een pukkeltje, daar draai je je hand niet voor om toch? (Beter ook maar niet doen, je hebt al een zere voet.)
O ja, vroeger, dwz ± zo'n tien jaar terug heb ik wel eens gelezen over een bekrachtigde koppeling op basis van onderdelen uit een of andere Engelse "luxe-wagen", 't stond waarschijnlijk in een LRO of LRE oid, waarschijnlijk heb ik ze nog op zolder liggen (ruimschoots tijd voor een zolder-opruiming).
Groeten MarcS
PS Overigens goed kl@te als je een zo zere voet hebt - ik weet niet wat de genezingsvooruitzichten zijn, maar pas als er iets stuk is weet je hoeveel je je ledenmaten als vanzelfsprekend gebruikt. Ik zelf heb een stukke schouder - gelukkig buiten mijn schuld - maar ik ben blij dat ik stuurbekrachtiging heb, zonder stuurbekrachtiging en pijnstillers kom ik niet ver, zelfs met stuurbekrachtiging ben ik me nu steeds bewust van mijn schouder.
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Iets eenvoudiger? Lijkt me op meerdere modellen toepasbaar.
http://www.mudcrawler.net/defender/TD5S ... edaal.html
http://www.mudcrawler.net/defender/TD5S ... edaal.html
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Die veer zit er bij een Puma standaard op Erwin
Al helpt da nie echt nie.
Heb net een jaar schouderellende achter de rug Marc, van een trap gelazerd en een stukje kraakbeen los. Dat is vastgezet met een kijkoperatie en daarna 6 weken op de bank. Het is onvoorstelbaar wat een mietje van een arm je daarna over hebt. Pakte een handcirkelzaag van het schap en heb hem net niet op de grond laten stuiteren omdat ik hem gewoonweg niet meer kon tillen.
Was ik daar net mee klaar breekt er een bout van het neuswiel en klapt de dissel op m'n voet.....
En Piet, het is waarschijnlijk blijvend letsel. Als de breuk nog aan elkaar groeit, de kans daarop is niet groot, dan zal de voet zwak blijven en niet meer mooi afrollen. Dus mank blijf ik waarschijnlijk ook. Zoek dus wel een blijvende oplossing.
Heb net een jaar schouderellende achter de rug Marc, van een trap gelazerd en een stukje kraakbeen los. Dat is vastgezet met een kijkoperatie en daarna 6 weken op de bank. Het is onvoorstelbaar wat een mietje van een arm je daarna over hebt. Pakte een handcirkelzaag van het schap en heb hem net niet op de grond laten stuiteren omdat ik hem gewoonweg niet meer kon tillen.
Was ik daar net mee klaar breekt er een bout van het neuswiel en klapt de dissel op m'n voet.....
En Piet, het is waarschijnlijk blijvend letsel. Als de breuk nog aan elkaar groeit, de kans daarop is niet groot, dan zal de voet zwak blijven en niet meer mooi afrollen. Dus mank blijf ik waarschijnlijk ook. Zoek dus wel een blijvende oplossing.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten