Extra koppelingsbekrachtiging

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
robb
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 Sep 2005, 10:02
Locatie: Nieuw-Lekkerland (ZH)

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor robb » 07 Nov 2013, 16:06

tsja dan blijft er maar 1 ding over.......automaat inbouwen......
Robb

\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"



blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Edward » 07 Nov 2013, 16:22

robb schreef:tsja dan blijft er maar 1 ding over.......automaat inbouwen......


Absoluut niet waar. Bovendien is de automaat gewoon te zwak voor zwaar trekwerk. Dat is juist de reden dat ik een Def met handbak gekocht heb. Bovendien kost een conversie naar automaat een kleine 5000 euri en dat levert dan een minder auto op..... Slechte deal.

Er zijn ook systemen op de markt die van de standaard bak een halfautomaat maken met behoud van de bestaande koppeling. Dat kost een kleine 2000 euri. Veel geld maar aanzienlijk goedkoper dan een automaat en bovendien blijft dan de trekkracht van de auto behouden.

Zou ik een automaat willen dan stap ik wel in onze Discovery en zet de 130 op MP....... ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Landmarcs » 07 Nov 2013, 17:14

Dag Edward,

Waarom kijk je niet gewoon waar het klem loopt met zo'n RedBooster, dwz het enige wat kan "klemmen" is de spatbordrand en dat is slechts mecano-blik. Desnoods heb je een extra bultje nodig in de hoek voor het schutbord.

Natuurlijk moet je eigenlijk wel even weten hoeveel pedaaldruk je dan overhoudt en of je die pedaaldruk blijvend zonder al te veel ongemak kan blijven leveren. Alternatief is eens rondvragen in het auto-aanpas-circuit, voor de ernstiger invaliden bestaan er de gekste dingen t/m een geheel pedaalloze bediening.

Groeten MarcS

PS Als ik je hoor over je schouder ben je wellicht beroerder uit, of ... heb ik geluk gehad met een chirurg die zei "Ahh ... dat gaan we gewoon niet opereren want dan heb u even verbetering en daarna bent u alsnog slechter af" dat vond ik wel en zekere "geruststelling" dwz. een chirurg die niet wil opereren, had ie gezegd "Ahh dat gaan we opereren !" dan had ik denkelijk een second opinion gewild. Het vervolg: "We sturen u naar een fysiotherapeut, die leert u beter bewegen." nam ik wat optimistisch op: dwz, ik weet wel hoe ik moet bewegen, maar het is ook een kwestie van "er mee leven". Ik heb nu dus drie schouders, aan de zere kant twee, gelukkig is het ongemak links en ben ik ultra rechts.

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor ikke jelle » 07 Nov 2013, 19:29

en als je je voet vervangt voor een lucht cilinder met de bediening op de schakelpook
dat is eenvoudig te maken met behoud van de originele bediening
en zo ontzie je je voet volledig
groet jelle

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor tim » 07 Nov 2013, 20:00

Afijn, Ed kwam die dame dus halen, die D(u)uc, en ik zeg nog tegen 'm "weet dat het een grillige dame is, alles gaat nukkig, dus ook het schakelen.
Onder de 3000 rpm wil ze niet komen, dus veel schakelen, en ja dat gaat zwaar.
Die Bandit van jou, ook al is het de 1200 cc uitvoering, is in vergelijking een opgevoerde spartamet.
Geloof me Ed, het is een grote jongensfiets".

Maar nee hoor, mij en beetje weghohnen, en zie hier....
Noueuhe, dan moet ie maar op de blaren zitten!

;) :mrgreen: :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Roger B. » 07 Nov 2013, 20:35

stonden die brommers van jou op die kar toen ie hem op zijn poot liet vallen dan? of mis ik een causaal verband? :roll: :P
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor tim » 07 Nov 2013, 20:46

Nee roger, alle gekheid en dan iets met een stokkie.. :roll:
Ik begreep van Ed vanmiddag door de telefoon dat het inderdaad nog steeds de nasleep is van die ellende met de kar en de draaibank.
Vervelende situatie voor Edward, daar temeer het veel tijd en geduld zal vergen om de boel weer enigzins behapbaar te krijgen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor tim » 07 Nov 2013, 20:52

Landmarcs schreef: over een bekrachtigde koppeling op basis van onderdelen uit een of andere Engelse "luxe-wagen"

Groeten MarcS



Ed, geloof het of niet, maar ik heb eens een artikel en bijbehorende foto's gezien waarbij een hoofdremcilinder/bekrachtiger van de rem van/uit een MGB is gebruikt in een Defender.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Edward » 07 Nov 2013, 20:56

tim schreef:
Landmarcs schreef: over een bekrachtigde koppeling op basis van onderdelen uit een of andere Engelse "luxe-wagen"

Groeten MarcS



Ed, geloof het of niet, maar ik heb eens een artikel en bijbehorende foto's gezien waarbij een hoofdremcilinder/bekrachtiger van de rem van/uit een MGB is gebruikt in een Defender.


Ah, dat komt goed uit! Hier staat nog zo'n ding, sloop ik em daar er wel uit. :lol: :lol:

Kun je dat artikel even opzoeken? Wellicht heb ik er meer onderdelen uit nodig. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Roger B. » 07 Nov 2013, 20:58

probleem is de ruimte, de koppelingscilinder ligt nogal verstopt onder de wing. Die engelsen kunnen daar veel meer omdat ie daar tussen rembooster en de motor ligt en veeeel meer ruimte heeft.
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten