Extra koppelingsbekrachtiging
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
1-1! 
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Edward schreef:Kun je dat artikel even opzoeken? Wellicht heb ik er meer onderdelen uit nodig.
Dag Edward,
Jij kent mijn zolder niet ... even opzoeken is niet echt een realistisch.
Die zolder is net als mijn hoofd, het is allemaal wat stoffig, maar er kan veel in, en mbt mijn hoofd is er het voordeel dat het ook weer snel paraat is.
Met wat geluk gaat het om twee of drie verhuisdozen overjarige tijdschriften ...
(Die tijdschriften zijn overigens "in de aanbieding" als iemand er iets leuks voor terug doet.)
Groeten MarcS
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Roger B. schreef:probleem is de ruimte, de koppelingscilinder ligt nogal verstopt onder de wing. Die engelsen kunnen daar veel meer omdat ie daar tussen rembooster en de motor ligt en veeeel meer ruimte heeft.
Dat wisten we al. Daarom dus al eerder de sugestie van een schoonheidspukkel naast de bultneus.
Ik zou zo zeggen: Men neme een buitenspatbord en gebruike dan het stukje met de mooie 3D-ronding, dan houd je het netjes in de familie.
O ja, d'r zal dan wel een corresponderend hoekje uit de motorkap moeten.
Die Engelsen hebben wel "veel meer" ruimte, maar alles moet nog steeds onder de motorkap.
Groeten MarcS
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Edward, Google eens op "clutchmate".
Groet,
Eric.
Groet,
Eric.
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Eric Tol schreef:Edward, Google eens op "clutchmate".
Groet,
Eric.
Ja dank je. Dat is de oplossing die ik al eerder aanhaalde. Heeft een maar van me in z'n Ford pick-up zitten. Werkt geweldig mooi, kost alleen wel 2 rooitjes. Die kreeg hij betaald van de verzekering van het werk, ik moet het zelf doen. Dat komt nu na een jaar in de "ziektewet" niet echt gelegen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Edward schreef:Eric Tol schreef:Edward, Google eens op "clutchmate".
Ja dank je. Dat is de oplossing die ik al eerder aanhaalde. Heeft een maar van me in z'n Ford pick-up zitten. Werkt geweldig mooi, kost alleen wel 2 rooitjes. Die kreeg hij betaald van de verzekering van het werk, ik moet het zelf doen. Dat komt nu na een jaar in de "ziektewet" niet echt gelegen.
Is dit dan niks: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... 00-eh.html
Groeten MarcS
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Arlo130auto
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 Mei 2007, 12:40
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Morgen Edward,
Ik heb een jaar of 9 geleden wel voor de automaat gekozen in mijn 130. Ik ben wel met je eens dat de aandrijflijn wel zwakker wordt in vergelijking met de handbak.
We hebben ook een 90 , waar ik een "Delphi remote vacuüm servo unit type 6 en 7 " wil plaatsen, vanwege de stevige koppelingdruk. Zo'n unit kost inkoop iets van € 200,- en die stuur je aan door de oliedruk van je normale koppeling cilinder en met het vacuümpompje van je rembekrachtiging kan je de uitgaande oliedruk bekrachtigen. Dit unit kan je overal plaatsen. Zo'n unit werd vroeger gebruikt om de Engelse auto's van rembekrachtiging te voorzien.
Bij je automaterialenzaak kunnen ze zo'n unit gewoon bestellen.
Succes, Arlo
Ik heb een jaar of 9 geleden wel voor de automaat gekozen in mijn 130. Ik ben wel met je eens dat de aandrijflijn wel zwakker wordt in vergelijking met de handbak.
We hebben ook een 90 , waar ik een "Delphi remote vacuüm servo unit type 6 en 7 " wil plaatsen, vanwege de stevige koppelingdruk. Zo'n unit kost inkoop iets van € 200,- en die stuur je aan door de oliedruk van je normale koppeling cilinder en met het vacuümpompje van je rembekrachtiging kan je de uitgaande oliedruk bekrachtigen. Dit unit kan je overal plaatsen. Zo'n unit werd vroeger gebruikt om de Engelse auto's van rembekrachtiging te voorzien.
Bij je automaterialenzaak kunnen ze zo'n unit gewoon bestellen.
Succes, Arlo
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Dank jullie wel allemaal!
Ga eerst eens aan de slag met zo'n remote servo van Lockheed, dat spreekt me meer aan dan een koppeling die door een apparaat bedient wordt. Voetje werkt tenslotte nog gewoon, is alleen een mietje geworden.
Zal hier een verslagje plaatsen als het werkt!
Ga eerst eens aan de slag met zo'n remote servo van Lockheed, dat spreekt me meer aan dan een koppeling die door een apparaat bedient wordt. Voetje werkt tenslotte nog gewoon, is alleen een mietje geworden.
Zal hier een verslagje plaatsen als het werkt!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
Vandaag maar eens een scherm van de 130 afgetrokken om te zien waar ik de servo kwijt kan. Veel plek is er niet, want de meeste ruimte is volgebouwd met een wirwar aan leidingen.
Maar op het binnenscherm voor de remservo zou het moeten lukken. Daar zit nu de relais van de lier, maar die is simpeler ergens geplaatst dan de servo.
Er was een maatje bij, dus ik heb zowaar een foto.

Maar op het binnenscherm voor de remservo zou het moeten lukken. Daar zit nu de relais van de lier, maar die is simpeler ergens geplaatst dan de servo.
Er was een maatje bij, dus ik heb zowaar een foto.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten