110 3,5V8carb '86 start niet meer
Re: 110 3,5V8carb '86 start niet meer
Krijg je toch weer gelijk, motornr. is 21G02067
Nou ff een update. Motor ligt nog steeds geheel uit elkaar, maar alles is nu wel schoon. Inmiddels alle onderdelen ook binnen gehad en loop toch tegen een 2-tal problemen op. De nieuwe klepgeleiders zijn niet de juiste (de kleppen gaan er niet eens doorheen). Ook heb ik geen idee hoe ik de klepseals over de oude klepgeleiders heen moet krijgen. Er is geen uitsparing voor ofzo.
Hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben? Weten jullie waar het fout gaat? Ik snap dat ik de verkeerde klepgeleiders heb, maar welke moet ik dan hebben? En hoe gaat dat werken met de seals?
Hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben? Weten jullie waar het fout gaat? Ik snap dat ik de verkeerde klepgeleiders heb, maar welke moet ik dan hebben? En hoe gaat dat werken met de seals?
-
Roger B.
Heb ook al gehoord dat klepgeleiders geruimd worden na montage...dan klopt het dat de klep er niet in wil
gone
Okee, dat had ik nog niet gehoord. Kan dat niet beter voor montage?
-
Roger B.
is niet bij alle motoren, geen idee of het bij deze wel of neit hoort... na montage zal zijn om eventueel vervormen bij inpersen te corrigeren
gone
Nou,zal wel even zien dan. Ik had de hoop om de klepgeleiders direct vanuit de vriezer zo in de kop te zetten. Evt een paar kleine tikjes. Ik wou eigenlijk niet gaan persen.
Wat ik dan nog niet begrijp is, waarom de afdichtingen niet passen. De huidige klepgeleiders zijn er simpelweg te breed voor. Er zit ook geen versmalling ofzo aan de bovenkant. Dat hebben de nieuwe wel.
Of zouden er met de verbeterde afdichtingen ook andere klepgeleiders zijn gekomen?
Wat ik dan nog niet begrijp is, waarom de afdichtingen niet passen. De huidige klepgeleiders zijn er simpelweg te breed voor. Er zit ook geen versmalling ofzo aan de bovenkant. Dat hebben de nieuwe wel.
Of zouden er met de verbeterde afdichtingen ook andere klepgeleiders zijn gekomen?
Vandaag weer lekker bezig geweest, maar zie het niet helemaal zitten met de klepgeleiders en afdichtingen. De aanbevolen afdichtingen ERR1782 gaan met geen mogelijkheid over de huidige klepgeleiders. Ik vraag me af of deze wel geschikt zijn voor de 21G motor (ik begin steeds meer te twijfelen daar we ook geen afdichtingen hebben gevonden tijdens demontatir van de koppen/kleppen). Ook de nieuwe klepgeleiders heb ik mijn twijfels over. Ik zou ze moeten opruimen tot 8,7mm. Maar dan is de binnenzijde vrij ruw. Dat kan ook niet de bedoeling zijn. Ik vermoed dat ik hier ook de verkeerde voor heb.
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Rob misschien?
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Rob misschien?
- RobStewart
Which klepgeleiders did you get, the original ones would have been ERR3648, these were then superceded to LGJ100900 and then to LGJ000030 and the seals ERR1782 do fit, but they are a press fit, normally I use a long socket (10mm or so) and tap them down onto the top of the klepgeleiders.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Ik heb de LGJ100900 besteld (en gekregen) daar passen de seals inderdaad zonder problemen op. De bovenkant van deze klepgeleiders is wel compleet anders als de oorspronkelijke. Daarnaast passen de kleppen er niet doorheen, dus moet ik ze ruimer maken (ik meen 8,7mm). Heb nog geen juiste boor of iets dergelijks gevonden. Doordat de kleppen er niet door passen vroeg ik me af of het wel klopte.
Moet ook zeggen dat de LGJ100900 me £1.61 kostte en de LGJ000030 moet £15,50 kosten (beide per stuk)
Moet ook zeggen dat de LGJ100900 me £1.61 kostte en de LGJ000030 moet £15,50 kosten (beide per stuk)

Hoop dat het zo duidelijk is? Dit was voor het schoonmaken