Zo, een paar weken later dan gehoopt, maar we zijn weer aan het opbouwen!
Om het een en ander goed te bestellen was dus nog even een uitdaging. Mede dankzij Rob heb ik nu alles compleet. Ben er intussen achter dat motornr. (21G) en koppen (sd1) niet bij elkaar hoorden. Daardoor was het wel even lastig. Besloten om de oude klepgeleiders te laten zitten daar die er zonder schade niet uit gingen. Wel heb ik klephoedjes gevonden die bij deze koppen kunnen worden gebruikt (worden ook gebruikt voor een opel manta

).
De koppen zijn ondertussen gevlakt en nieuwe kleppen gemonteerd. Uiteraard alles goed geslepen.
De cilinders zijn gehoond en de zuigers terug gezet met nieuwe zuigerveren. Uiteraard ook alle lagers van krukas en drijfstangen vervangen.
De nieuwe nokkenas is gemonteerd, ook weer met nieuwe lagers.
Morgen verder met opbouwen en ik hoop dat de motor voor het nieuwe jaar weer draait.
Wat me trouwens nog steeds verbaast is dat de motor nog altijd redelijk liep terwijl alle oliekanalen etc. helemaal waren dicht gekoekt. Kan toch best veel hebben zo'n v8.