2.25 benzine piept EDIT: en TIkt nu ook HELP
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 2.25 benzine piept EDIT: en TIkt nu ook HELP
Zou maar zo kunnen dat ik na 20 jaar de naam niet helemaal correct had hoor....heb het spul op school voor het laatst gezien
gone
Re: 2.25 benzine piept EDIT: en TIkt nu ook HELP
Okidoki, ik heb tijd gehad om met de plastigage het een en ander op te meten.
De voorste main bearing (1) heb ik gemeten en plastigage geeft aan .001 inch.
De ruimte tussen de glijlagers van de drijfstangen en de krukas liggen rond de 0.0035.
Uit het boekje haal ik dat voor beide de waarden tussen de 0.001 en 0.0025 inch moeten liggen.
Voor de drijfstangen betekend dit dus iets te veel 0.001 inch ruimte, het is dus iets te veel maarja gaat dat dergelijke problemen opleveren ?
De voorste main bearing (1) heb ik gemeten en plastigage geeft aan .001 inch.
De ruimte tussen de glijlagers van de drijfstangen en de krukas liggen rond de 0.0035.
Uit het boekje haal ik dat voor beide de waarden tussen de 0.001 en 0.0025 inch moeten liggen.
Voor de drijfstangen betekend dit dus iets te veel 0.001 inch ruimte, het is dus iets te veel maarja gaat dat dergelijke problemen opleveren ?
Re: 2.25 benzine piept EDIT: en TIkt nu ook HELP
Dus nu geen peep?
Als je krukaslagers niet meer jofel zijn dan hoor je geratel en nooit piep. Op toeren brengen en met last terugschakelen, als er iets ratelt dan zijn dat de krukas lagers, en dat begint meestal met de achterste.
Die piep kan ook komen door een ingevreten cilinderwand of vastzittende zuigerveren (meestal oorzaak 1 bij peep uit motorblok dat na 30 jaar weer eens wat mag ondernemen).
nr 2 zijn versleten silentrubbers (motorsteun), die piepen ook heerlijk als de vulkanisatie het begeven heeft.
Maar goed, lekker aan het sleutelen zie ik?
Als je toch alles uit elkaar hebt liggen, vervang dan meteen de lagers en keerringen.
Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over iets teveel speling.
Succes!
Als je krukaslagers niet meer jofel zijn dan hoor je geratel en nooit piep. Op toeren brengen en met last terugschakelen, als er iets ratelt dan zijn dat de krukas lagers, en dat begint meestal met de achterste.
Die piep kan ook komen door een ingevreten cilinderwand of vastzittende zuigerveren (meestal oorzaak 1 bij peep uit motorblok dat na 30 jaar weer eens wat mag ondernemen).
nr 2 zijn versleten silentrubbers (motorsteun), die piepen ook heerlijk als de vulkanisatie het begeven heeft.
Maar goed, lekker aan het sleutelen zie ik?
Als je toch alles uit elkaar hebt liggen, vervang dan meteen de lagers en keerringen.
Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over iets teveel speling.
Succes!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten