Salisbury as ha

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MichielG
Berichten: 180
Lid geworden op: 05 Jul 2011, 21:50

Salisbury as ha

Berichtdoor MichielG » 27 Okt 2013, 10:24

Heren,

Bij het zoeken naar een salisbury achteras zie ik vaak 5ha of 8ha en er zijn vast nog wel meer aanduidingen.
Kan iemand mij vertellen wat deze waarden inhouden en specifiek wat de aanduidingen zijn voor een 110 uit +/- '86 standaard as en een 110 hi-cap pickup as ook omstreeks ' 86

Bedankt alvast !

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: Salisbury as ha

Berichtdoor Ben Gerrits » 27 Okt 2013, 12:58

Ik ben ook opzoek naar een salisbury achteras voor de 130 dus ik ben ook benieuwd.
Gr Ben

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Salisbury as ha

Berichtdoor Coen83 » 27 Okt 2013, 17:27

5HA series axles are designed to operate under arduous conditions and providing they are regularly and correctly maintained they will provide long trouble free service.

pagina 3, dit document: http://www.winget.co.uk/document/SERVIC ... 0AXLES.pdf

En gevonden:

5HA with pinion pre-load by shims and 2-pinion differential as standard axle (round rear cover).

8HA with pinion pre-load by compressible spacer and 4-pinion differential as heavy duty axle on code 035 140-inch wheelbase models (rear cover like 8HA on LandRover).


van: http://forum.bedfordcf.org/viewtopic.php?f=38&t=310

succes!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

MichielG
Berichten: 180
Lid geworden op: 05 Jul 2011, 21:50

Re: Salisbury as ha

Berichtdoor MichielG » 27 Okt 2013, 22:57

Dus als ik het goed begrijp is de 8ha een zwaardere uitvoering.
Ik ben nog op zoek naar het gewicht wat ze kunnen dragen.

Groeten Michiel

MichielG
Berichten: 180
Lid geworden op: 05 Jul 2011, 21:50

Re: Salisbury as ha

Berichtdoor MichielG » 28 Okt 2013, 16:18

Ik heb besloten dat ik het toch nog niet snap :lol:
Is er nou een heavy duty uitvoering voor de hcpu of niet ?
En als er (wel of niet voor de hcpu) een zwaardere uitvoering is is dat dan om gewicht te dragen of om meer vermogen (of koppel) (of langduriger) aan te kunnen ?
Eventueel een ander spoortje, zijn de modernere assen sterker ?

Iemand verstand van zaken op dat gebied ?

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Salisbury as ha

Berichtdoor Landmarcs » 28 Okt 2013, 16:32

MichielG schreef:Ik heb besloten dat ik het toch nog niet snap :lol:
Is er nou een heavy duty uitvoering voor de hcpu of niet ?
En als er (wel of niet voor de hcpu) een zwaardere uitvoering is is dat dan om gewicht te dragen of om meer vermogen (of koppel) (of langduriger) aan te kunnen ?
Eventueel een ander spoortje, zijn de modernere assen sterker ?

Iemand verstand van zaken op dat gebied ?


Vgls mij is het enige wat "Heavy Duty" (NB je hebt ook HD-HardTops) is aan de HD uitvoeringen: de Veren en het Chassis (en of er veel HD aan het chassis is weet ik ook niet). Voor het leger zijn er echte HD-assen, deze assen zijn dikker en lopen geleidelijk over in het differentieel-huis.
Verder zegt de Ashcroft site iets over een "Early" en een "Late" Salisbury.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten