lak of 'opzet stukje'?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: lak of 'opzet stukje'?

Berichtdoor Roger B. » 28 Okt 2013, 11:32

En dan doe je het volgend jaar nog een keeer en het jaar er op weeeeer :lol:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Okt 2013, 13:14

Roger B. schreef:En dan doe je het volgend jaar nog een keeer en het jaar er op weeeeer :lol:

Sommige mensen leren het nooit (of zijn de fröbelschoolleeftijd nooit te boven gekomen, en willen dus steeds weer opnieuw de kleurplaat inkleuren).
Het lukt zelfs de mannen in Solihull om - in ieder geval zo nu en dan - die "opzet-stukjes" zo in de lak te zetten dat ze er jaren lang patent uitzien.

En ... het is geen Defender exclusiviteit - ook de slechte eigenschappen worden door andere merken overgenomen ... Kijk maar eens naar de scharnieren van de achterdeuren van de Peugeot Expert / Citroen Jumpy / Fiat Scudo (van het vorige model), soms zien die eruit alsof ze van Franse Kaas zijn gemaakt.

Groeten MarcS

MichielG

Berichtdoor MichielG » 28 Okt 2013, 16:19

Vandaag nog even expliciet naar de lelijkheid van het originele stukje gekeken en besloten dat dat niet veel beter is, haha :mrgreen:

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Okt 2013, 13:42

hannes schreef:;) Joh, nieuw kopen…..Da's wel heeeel "RangeRover". Laro's demonteren het onderdeel, schuren het "foute" eraf, gronden met 'n deugdelijke alu-primer en spuiten het onderdeel (2 of 3 keer, tussendoor heel licht met scotchbrite "schuren") in de originele kleur. Spuitbus-in-kleur bij de Laro-dealer verkrijgbaar. Suk7! :P

Als jij denkt dat je iets dat vanbinnen uit wegroest kunt repareren door te schuren en een laklaag dan moet je dat vooral doen. :shock: :shock:

Laatst ook zo'n type hier gehad die z'n deur al drie keer had gespoten voordat ie advies kwam vragen. Maar even z'n deurpaneel eraf getrokken en aten zien waar die oxide vandaan komt......... :roll: :roll:

Sommigen leren het nooit. :?
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

hannes

Berichtdoor hannes » 29 Okt 2013, 20:49

:( Edward, je begrijpt blijkbaar niet dat ik wel begrijp hoe die bobbeltjes op dat onderdeel terechtkomen; vandaar mijn advies aan de vraagsteller. Lezen is moeilijk, ik weet 't. Begrijpen is 'n stapje verder en soms is 't beter om beide zaken te combineren; dan kom je niet zo ver datgene te noteren dat jij noteerde. :idea:

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Okt 2013, 21:14

hannes schreef::( Edward, je begrijpt blijkbaar niet dat ik wel begrijp hoe die bobbeltjes op dat onderdeel terechtkomen; vandaar mijn advies aan de vraagsteller. Lezen is moeilijk, ik weet 't. Begrijpen is 'n stapje verder en soms is 't beter om beide zaken te combineren; dan kom je niet zo ver datgene te noteren dat jij noteerde. :idea:

hannes schreef:;) Joh, nieuw kopen…..Da's wel heeeel "RangeRover". Laro's demonteren het onderdeel, schuren het "foute" eraf, gronden met 'n deugdelijke alu-primer en spuiten het onderdeel (2 of 3 keer, tussendoor heel licht met scotchbrite "schuren") in de originele kleur. Spuitbus-in-kleur bij de Laro-dealer verkrijgbaar. Suk7! :P

Hoe wil je het "foute" eraf schuren dan? Het komt bijna altijd vanaf de stalen bouten, moet je ver schuren en dan is er niks meer te lakken.... :shock: :shock:

Sommigen leren het ook nooit.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”