Ik wou deze ochtend mijn 300tdi 110 starten maar dat bleek tevergeefs.
Startmotor werkt, maar starten doet hij niet, de eeste keer was het precies of hij starte en dan direct weer uitviel, en de volgende keren doet hij juist niets meer, start motor werkt wel maar verder gebeurt er niets.
Iemand die weet wat misschien de veel voorkomende problemen zijn?
Gr,
300tdi start niet
-
Roger B.
Re: 300tdi start niet
Opvoerpomp. Afsluiter in inspuitpomp. Stekkertje op afsluiter,. Startblokkering
gone
Beste,
Bedankt!! Zijn er handelingen die ik zelf niet al te ingewikkeld kan uitvoeren, bv welke stekkers controleren en van startblokering enz? Wat houd dat juist in?
Gr,
Michiel
Bedankt!! Zijn er handelingen die ik zelf niet al te ingewikkeld kan uitvoeren, bv welke stekkers controleren en van startblokering enz? Wat houd dat juist in?
Gr,
Michiel
Volgens mij is startblokering net het complexte om mee te beginnen. buiten dat.. blokkeert een starblokering ook niet de startmotor?? maar goed geen verstand van verder.
wat je kunt doen is even kijken waar op de inspuitpomp de stekker van de afsluiter zit en meten of daar spanning op komt als je het contact aan draait. als daar spanning op staat (12v) dan is de draad goed.
als je wilt weten of die afsluiter werkt dan kun je je ampere meter tussen je afsluiter en de stuurdraad aansluiten en kijken of er stroom door loopt. dat is geen 100% garantie dat hij ook daarwerkelijk werkt, maar in ieder geval kun je wel zien of hij stroom verbruikt. begin met meten op een groot bereik (ik weet niet hoeveel ampere hij trekt,maar verwacht niet super veel)
als ik het goed gevonden had, had jij een defender uit 94 toch?
hebben die al een brandstof pomp in de tank of nog steeds die opvoer pomp?
bij een pomp in de tank kan die natuurlijk ook kapot zijn.
wat je kunt doen is even kijken waar op de inspuitpomp de stekker van de afsluiter zit en meten of daar spanning op komt als je het contact aan draait. als daar spanning op staat (12v) dan is de draad goed.
als je wilt weten of die afsluiter werkt dan kun je je ampere meter tussen je afsluiter en de stuurdraad aansluiten en kijken of er stroom door loopt. dat is geen 100% garantie dat hij ook daarwerkelijk werkt, maar in ieder geval kun je wel zien of hij stroom verbruikt. begin met meten op een groot bereik (ik weet niet hoeveel ampere hij trekt,maar verwacht niet super veel)
als ik het goed gevonden had, had jij een defender uit 94 toch?
hebben die al een brandstof pomp in de tank of nog steeds die opvoer pomp?
bij een pomp in de tank kan die natuurlijk ook kapot zijn.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
300 tdi heeft geen tankpomp maar een mechanische opvoerpomp op het blok.
mbt de startblokkering zoek eens op "spider land rover " met google.
Zoals Piet al zei, meten of je op de afsluiter spanning krijgt.
ontluchtschroefje op dieselfilter los en met de hand pompen aan de opvoerpomp....eventueel de motor even iets verdraaien als die nog de pomp net helemaal ingedrukt houdt met de nok op de nokkenas.
vast niet, maar toch een optie, distributieriem..... kijk eens door de vulopening en laat iemand starten, de tuimelaars moeten bewegen.
mbt de startblokkering zoek eens op "spider land rover " met google.
Zoals Piet al zei, meten of je op de afsluiter spanning krijgt.
ontluchtschroefje op dieselfilter los en met de hand pompen aan de opvoerpomp....eventueel de motor even iets verdraaien als die nog de pomp net helemaal ingedrukt houdt met de nok op de nokkenas.
vast niet, maar toch een optie, distributieriem..... kijk eens door de vulopening en laat iemand starten, de tuimelaars moeten bewegen.
gone