Ik ga morgen naar Duitsland kijken naar een Defender 90TD4 uit 2010 met 40k op de teller.
Zijn er tips waarop te letten?
Ik rij al jaren in een TD5 dus de auto ken ik wel maar het gaat mij met name om het motorische deel.
Bvd voor jullie tips.
Erno
Waarop letten aanschaf Def90 TD4?
-
Landmarcs
Re: Waarop letten aanschaf Def90 TD4?
Dag Erno,
Luister in ieder geval naar het EGR-klep-geluid (bij mijn, ook 2010 TD4, is die nog op de valreep van de garantie vervangen omdat die na 44.000 km snel steeds luidruchtiger werd -- je hoorde 'm uiteindelijk zelfs tijdens het rijden), de EGR is een bekend probleem-ding bij de TD4 (en ik hoop dat de nu gemonteerde van betere kwaliteit is).
En kijk naar tussen-bak lekkage: Is ook een bekend gebrek.
Groeten MarcS
Luister in ieder geval naar het EGR-klep-geluid (bij mijn, ook 2010 TD4, is die nog op de valreep van de garantie vervangen omdat die na 44.000 km snel steeds luidruchtiger werd -- je hoorde 'm uiteindelijk zelfs tijdens het rijden), de EGR is een bekend probleem-ding bij de TD4 (en ik hoop dat de nu gemonteerde van betere kwaliteit is).
En kijk naar tussen-bak lekkage: Is ook een bekend gebrek.
Groeten MarcS
- RobStewart
Erno, not a lot goes wrong with the Pumas.
There was a recall P022 for oil contamination on the Transmission Brake, there is a Technical Bulletin out for the actuator arm on the Turbo and a couple of updates to the EMS Software. All of these should have been done by the dealer and recorded in the service history.
The clutch on the earlier Pumas have a habit of eating themselves but this would have been sorted out by 2010.
If you PM me the chassis number I can pull the details and tell you what has been done.
Rob
There was a recall P022 for oil contamination on the Transmission Brake, there is a Technical Bulletin out for the actuator arm on the Turbo and a couple of updates to the EMS Software. All of these should have been done by the dealer and recorded in the service history.
The clutch on the earlier Pumas have a habit of eating themselves but this would have been sorted out by 2010.
If you PM me the chassis number I can pull the details and tell you what has been done.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
bij duitse dealers zou ik er niet blind op vertrouwen dat "wat gedaan zou moeten zijn" ook gebeurd is... ik hoor ERG veel negatieve geluiden over de kunde en kennis bij dealers in Duitsland
gone
-
Landmarcs
Ach, ook aan deze kant van de grens moet je niet blind op om het even welke dealer vertrouwen.
Bij sommige dealers mag je niet in de "keuken" meekijken en is dat dubbel jammer omdat het werkplaatspersoneel alleen maar beter zou worden van zo nu en dan een gerichte suggestie.
MarcS
Bij sommige dealers mag je niet in de "keuken" meekijken en is dat dubbel jammer omdat het werkplaatspersoneel alleen maar beter zou worden van zo nu en dan een gerichte suggestie.
MarcS
-
Roger B.
om verschillende redenen, oa omdat hetzelfde werk meer tijd kost als de klant er bij staat, heb ik ook liever niet dat de klant met zijn snuffert erbovenop staat. Andere reden is dat je toch afgeleid wordt door vragen enzo waardoor je toch foutjes maakt, 99 van de 100 keer herstel je die vrijwel direct, of een paar stappen later als je je fout tegen komt.....maar de kans op fouten is groter als je de klant om je heen hebt hangen. Dus van de kant van de dealer begrijp ik dat ook wel.
Anderzijds vind ik het als klant ook wel prettig als ik er bij kan zijn, en kan zien (en leren van)wat er aan mijn auto gedaan wordt...
(en nie erbij blijven zegt ook niks, tweede beurt achter elkaar dat de deurvanger van de bestuurdersdeur van mijn leasebak nog steeds kraakt en kreunt als je de deur opent, en nog steeds is ie kurkdroog) en ik vertik het om onderhoud aan die kar te doen voor de leasemaatschappij...en denk er niet aan om bij de dealer binnen te rijden als ik in de buurt ben...
Anderzijds vind ik het als klant ook wel prettig als ik er bij kan zijn, en kan zien (en leren van)wat er aan mijn auto gedaan wordt...
(en nie erbij blijven zegt ook niks, tweede beurt achter elkaar dat de deurvanger van de bestuurdersdeur van mijn leasebak nog steeds kraakt en kreunt als je de deur opent, en nog steeds is ie kurkdroog) en ik vertik het om onderhoud aan die kar te doen voor de leasemaatschappij...en denk er niet aan om bij de dealer binnen te rijden als ik in de buurt ben...
gone