Ik ga morgen naar Duitsland kijken naar een Defender 90TD4 uit 2010 met 40k op de teller.
Zijn er tips waarop te letten?
Ik rij al jaren in een TD5 dus de auto ken ik wel maar het gaat mij met name om het motorische deel.
Bvd voor jullie tips.
Erno
Waarop letten aanschaf Def90 TD4?
-
Landmarcs
Re: Waarop letten aanschaf Def90 TD4?
Dag Erno,
Luister in ieder geval naar het EGR-klep-geluid (bij mijn, ook 2010 TD4, is die nog op de valreep van de garantie vervangen omdat die na 44.000 km snel steeds luidruchtiger werd -- je hoorde 'm uiteindelijk zelfs tijdens het rijden), de EGR is een bekend probleem-ding bij de TD4 (en ik hoop dat de nu gemonteerde van betere kwaliteit is).
En kijk naar tussen-bak lekkage: Is ook een bekend gebrek.
Groeten MarcS
Luister in ieder geval naar het EGR-klep-geluid (bij mijn, ook 2010 TD4, is die nog op de valreep van de garantie vervangen omdat die na 44.000 km snel steeds luidruchtiger werd -- je hoorde 'm uiteindelijk zelfs tijdens het rijden), de EGR is een bekend probleem-ding bij de TD4 (en ik hoop dat de nu gemonteerde van betere kwaliteit is).
En kijk naar tussen-bak lekkage: Is ook een bekend gebrek.
Groeten MarcS
- RobStewart
Erno, not a lot goes wrong with the Pumas.
There was a recall P022 for oil contamination on the Transmission Brake, there is a Technical Bulletin out for the actuator arm on the Turbo and a couple of updates to the EMS Software. All of these should have been done by the dealer and recorded in the service history.
The clutch on the earlier Pumas have a habit of eating themselves but this would have been sorted out by 2010.
If you PM me the chassis number I can pull the details and tell you what has been done.
Rob
There was a recall P022 for oil contamination on the Transmission Brake, there is a Technical Bulletin out for the actuator arm on the Turbo and a couple of updates to the EMS Software. All of these should have been done by the dealer and recorded in the service history.