Gisteravond in een bocht de stuurkogel van de pitmansarm geknald, heel fijn..
afijn, met een breekijzer de boel weer inmekaar gewipt en thuis gekomen.
nieuw setje gekocht, maar u de vraag: moet ik de interne onderdelen die in het "wijnvat" uiteinde van de pitmansarm zitten er u van boven naar onder uit halen,of van onder naar boven??
de keerclip en een afgeplat veertje zijn eruit,maar de rest zit muurvast.
pitmansarm eraf om in de bankschroef te zetten met alle voordelen van dien is geen optie,die zit muurvast op het bekrachtigingsstuurhuis.
ik krijg het plaatje van lr parts.ru niet toegevoegd, maar het gaat om het "onderdelensetje" ahfxgc4a.
nogmaals, het zijn de onderdeeltjes in het wijnvat die de kogel aldaar op z'n plek houd.
Stuurellende!
Stuurellende!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
Re: Stuurellende!
Het setje voor reparatie is RBG000010(G).
Alles moet er naar onderen uit, dus ook het bovenste deel van de schaal waar de kogel in draait.
Een lastig karwei, vooral het schaaltje waar de conische pen doorheen gaat. Ik heb er speciaal gereedschap voor gemaakt. Maar ik zag net bij Paddockspares (nieuw in het assortiment) een demontage/montage set (http://www.paddockspares.com/ball-joint-fitment-and-removal-tool.html?___SID=U).
Groet,
Erik.
Alles moet er naar onderen uit, dus ook het bovenste deel van de schaal waar de kogel in draait.
Een lastig karwei, vooral het schaaltje waar de conische pen doorheen gaat. Ik heb er speciaal gereedschap voor gemaakt. Maar ik zag net bij Paddockspares (nieuw in het assortiment) een demontage/montage set (http://www.paddockspares.com/ball-joint-fitment-and-removal-tool.html?___SID=U).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Hee eric, je omschrijft het perfect!
en dat is nou precies het enige deel wat er nog in zit, en onmogelijk eruit komt.
(met huis/tuin keukengereedschap..)
ik kies effe voor het compromie, en laat dat zitten, de nieuwe kogel is dikker, en maak de rest maar zelf af...
bij ron met de apk maar opnieuw en geheel vervangen.
dank voor je reactie, ik ga snel de boel weer inmekaar zetten, tis inmiddels afgekoeld
en dat is nou precies het enige deel wat er nog in zit, en onmogelijk eruit komt.
(met huis/tuin keukengereedschap..)
ik kies effe voor het compromie, en laat dat zitten, de nieuwe kogel is dikker, en maak de rest maar zelf af...
bij ron met de apk maar opnieuw en geheel vervangen.
dank voor je reactie, ik ga snel de boel weer inmekaar zetten, tis inmiddels afgekoeld
110 HT 200 Tdi 1989.
Ik heb die pas gebruikt om mijn stuurkogel te vervangen en dat werk prima.
Grootste uitdaging was voor mij om de stuurstang van de conische pen af te krijgen.
Uiteindelijk net boven de kogel door moeten slijpen, zodat ik hem er voor de bovenkant uit kon meppen.
Grootste uitdaging was voor mij om de stuurstang van de conische pen af te krijgen.
Uiteindelijk net boven de kogel door moeten slijpen, zodat ik hem er voor de bovenkant uit kon meppen.
Gelukt, klaar.
wel idd het "boveste" tonnetje laten zitten, helaas.
goed, op naar een nieuwe zijgevel waar ik gisteravond net niet een bawipangwang doorgeefluik in reed...
ja ja, auto rijden moet immers wel dyamisch blijven, kom kom zeg..
wel idd het "boveste" tonnetje laten zitten, helaas.
goed, op naar een nieuwe zijgevel waar ik gisteravond net niet een bawipangwang doorgeefluik in reed...
ja ja, auto rijden moet immers wel dyamisch blijven, kom kom zeg..
110 HT 200 Tdi 1989.
Ik zei nog aan de telefoon: "neem gelijk dat tooldinges mee als je toch die kogel gaat halen"
Begint ie later tegen me te lullen over een wijnvat, tondinges en weet ik wat meer........
Hij leert het ook nooit!

Begint ie later tegen me te lullen over een wijnvat, tondinges en weet ik wat meer........
Hij leert het ook nooit!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Ik zei nog aan de telefoon: "neem gelijk dat tooldinges mee als je toch die kogel gaat halen"![]()
![]()
Begint ie later tegen me te lullen over een wijnvat, tondinges en weet ik wat meer........![]()
![]()
Hij leert het ook nooit!![]()
Zo ken ik een gooser die z'n halve, nee hele werkplaats/atelier voorzien heeft van voorzetwanden, ivm het pakket isolatie,van een maatvoering waar ze in scandinavie complet berghuizenn/hutten van bouwen..
Maarreuhh, inderdaad , die harry kan zeker weten wel een custum made mini landrover keukentje bouwen, gezien de kennis/kunde en vooral machinepark
110 HT 200 Tdi 1989.