Hallo,
Betreft benzine 3 lagers uit 71 2.25 benzine.
Ik heb een klein stroompje water lopen uit een gat achter de ventilator aan de onderkant.
Het bijgevoegde plaatje laat een klein beetje zien waar ongeveer maar de kenners snappen vast welk gat ik bedoel.
Maakt niet uit of het blok loopt of stil staat. Enig idee wat er aan de hand is of hoe ik dit moet oplossen ? Neem aan iets met seals of keringen of is er meer aan de hand ? Voor de duidelijkheid het blokje heeft een paar jaar stil gestaan en heeft slechts een minuutje gelopen. (lekte voor dat minuutje waarschijnlijk ook al)
Hoor het graag als iemand een idee heeft !
lekje bij waterpomp 2.25 benzine
lekje bij waterpomp 2.25 benzine
Laatst gewijzigd door MichielG op 12 Okt 2013, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: lekje bij waterpomp 2.25 pertol
Als ik het mij goed kan herinneren dat is dat je water pomp die lekt. En wel de kering die er zit. Je heb er revisie setjes voor.
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- RobStewart
It's the water pump bearing that has failed and it then leaks through the hole in the bottom in the pump housing. Personally I wouldn't bother doing an overhaul as a) it never works properly and b) a new water pump is rediculously cheap. The repair kit would cost you about €10,00 and the pump about €20 and check whether it is a civilian pump (9 bolts) STC3758 or military (7 bolts) RTC6327.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
RobStewart schreef:It's the water pump bearing that has failed and it then leaks through the hole in the bottom in the pump housing. Personally I wouldn't bother doing an overhaul as a) it never works properly and b) a new water pump is rediculously cheap. The repair kit would cost you about €10,00 and the pump about €20 and check whether it is a civilian pump (9 bolts) STC3758 or military (7 bolts) RTC6327.
Rob
Been there, done that.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Disco 2
Ok, ik heb ooooit laaaang gelden dat eens gedaan bij mijn 2.25D en daar heb ik daarna nooit geen problemen mee gehad. Maar als een compleet nieuwe €20.- kost zou ik ook voor het gemak gaan
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Okidoki, ik heb nog twee bestellingen onderweg dan kan die derde ook geen kwaad
Als ik zo verder kijk zit er op de "thermostat & housing" ook een flinke laag roest, ik kan me verder ook niet voorstellen dat er niets van roest binnen in het blok zit. Moet ik hier nog iets mee doen ?
Als ik zo verder kijk zit er op de "thermostat & housing" ook een flinke laag roest, ik kan me verder ook niet voorstellen dat er niets van roest binnen in het blok zit. Moet ik hier nog iets mee doen ?
Re: lekje bij waterpomp 2.25 benzine
Misschien lek-ie roest/vervuild koelwater als ie op temperatuur is...
Percy
Disco 2
Disco 2