Wie heeft er ervaring met het verhogen van de disco3.
De Rots werken, tot 2,5 inch hoger dan off-road stand maar je moet wel onder de auto de klips verzetten.
De DA6425 van Britpart kan de hoogte instelling veranderen via de OBS.
Maar verder kan ik hier geen info over vinden.
Mijn vraag is nu: Komt hij dan ook hoger op de poten te staan zoals met de Rots?
Disco3 EAS
Disco3 EAS
Land Rover Discovery 3 V8
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Disco3 EAS
Ben hele domme jongen (daar gaan er een heleboel het met me eens zijn)
maar wat is rots en obs? En wat is dat britpart nummer?
maar wat is rots en obs? En wat is dat britpart nummer?
gone
Re: Disco3 EAS
Hoi,
Je kan bij een discovery3 met luchtvering de standaard pookjes die de eindschakelaar bedienen van de luchtvering vervangen voor alternatieven waardoor de auto met ongeveer 6cm omhoog gaat.
Dat betekend dat de bodemvrijheid 6 cm meer word dan normaal.
Deze alternatieve pookjes worden lift kit genoemd
De lift rod kit van Britpart is daar een van.
De ander optie is de instelling veranderen van de eindschakelaar via de OBD.
Bij deze weet ik niet of het werkt vandaar mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee.
Gr
Ronald
Je kan bij een discovery3 met luchtvering de standaard pookjes die de eindschakelaar bedienen van de luchtvering vervangen voor alternatieven waardoor de auto met ongeveer 6cm omhoog gaat.
Dat betekend dat de bodemvrijheid 6 cm meer word dan normaal.
Deze alternatieve pookjes worden lift kit genoemd
De lift rod kit van Britpart is daar een van.
De ander optie is de instelling veranderen van de eindschakelaar via de OBD.
Bij deze weet ik niet of het werkt vandaar mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee.
Gr
Ronald
Land Rover Discovery 3 V8
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Disco3 EAS
Personally I wouldn't go the dongle route, I know what it does and it isn't pretty. The DA7531 kit is very neat and simple and utilises the existing software mapping of the RLM (EAS is P38a) and you can change the adjustable rods for normal and off road so doesn't affect normal driving.
You do need to be aware that the extra height will put additional strain on your compressor so if you have the orignial Hitachi unit then I would be reccomending you changed it for the new AMK one before you start using extended mode alot. A lot of the 2005 - 2007 D3's are now coming in with end of life compressors in normal use.
Rob
You do need to be aware that the extra height will put additional strain on your compressor so if you have the orignial Hitachi unit then I would be reccomending you changed it for the new AMK one before you start using extended mode alot. A lot of the 2005 - 2007 D3's are now coming in with end of life compressors in normal use.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Disco3 EAS
Ik heb de DA6425 EAS Control besteld en ga eens proberen of ik de disco3 hoger op de benen krijg.
Zondag as ga ik naar Eindhoven de blubber in, dus weet gelijk wat de gevolgen ervan zijn in het terrein.
Volgens het boekje moet je met één druk op de knop de auto van normale instellingen naar aangepaste kunnen schakelen. Ik ga de instelling zo aanpassen dat hij bij de aangepaste instelling zes cm hoger staat op terrein stand.
ps:
Ik hoop maar dat er iemand met een lier in de buurt is, voor het geval ik weer overmoedig
word en tot aan de deuren in de modder zit.

Zondag as ga ik naar Eindhoven de blubber in, dus weet gelijk wat de gevolgen ervan zijn in het terrein.
Volgens het boekje moet je met één druk op de knop de auto van normale instellingen naar aangepaste kunnen schakelen. Ik ga de instelling zo aanpassen dat hij bij de aangepaste instelling zes cm hoger staat op terrein stand.
ps:
Ik hoop maar dat er iemand met een lier in de buurt is, voor het geval ik weer overmoedig
Land Rover Discovery 3 V8
Re: Disco3 EAS
Het werkt,
De disco3 staat nu 5 cm hoger op zijn poten.
Met de Da6425 kan ik de disco3 op 12 verschilende hoogtes zetten met de knoppen op het stuur.
Dus dit moet ook werken op de Range Rover.
Gr
Ronald
De disco3 staat nu 5 cm hoger op zijn poten.
Met de Da6425 kan ik de disco3 op 12 verschilende hoogtes zetten met de knoppen op het stuur.
Dus dit moet ook werken op de Range Rover.
Gr
Ronald
Land Rover Discovery 3 V8
Re: Disco3 EAS
Het ophogen van de Disco3 was een uitkomst in het terrein, echter moet je wel oppassen dat de auto niet omslaat. Het lampje op het dashboard gaat pas branden als je al ver over de kantel grens bent.
Land Rover Discovery 3 V8
Re: Disco3 EAS
Nee gelukkig niet!
Maar als ik niet tegen gestuurd had was hij zondemeer omgegaan.
Maar als ik niet tegen gestuurd had was hij zondemeer omgegaan.
Land Rover Discovery 3 V8
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Disco3 EAS
Vreeswijk schreef:Het lampje op het dashboard gaat pas branden als je al ver over de kantel grens bent.
Fantastic, I'd love to see exactly which sensor pings that one off
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten