Disco3 EAS

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Disco3 EAS

Berichtdoor Edward » 20 Okt 2013, 22:41

Hoewel ik het dikke onzin vind om een D3 te verhogen, hij loopt in standaard trim met goede muds zowat overal doorheen, geloof ik niet dat ie zomaar omlazert! Nu heb ik alleen met standaard D3 en D4's gereden op muds, maar die kun je zeker zo schuin hangen als een Def en ik kan je verzekeren dat je eerder de broek vol hebt dan dat dat ding omdonderd! :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco3 EAS

Berichtdoor Roger B. » 20 Okt 2013, 22:53

Vreeswijk schreef:Nee gelukkig niet!

Maar als ik niet tegen gestuurd had was hij zondemeer omgegaan.


waag dat te betwijfelen..... veel mensen denken dat hun auto elk moment kan omvallen ver voordat het zo ver is. ook zo'n sensor die ergens op moet reageren zal dat niet doen nadat de kantelgrens bereikt is. Ook een paar cm verhoging zal je niet over zo'n waarschuwings grens heen brengen... maar elke auto krijg je op zijn kant.... als je maar ver genoeg gaat of genoeg snelheid in je beweging hebt... maar denk niet dat (alleen) de verhoging dat omvalgevaar dusdanig verhoogd heeft dat je daar in veldhoven last van kunt hebben...tenzij je ergens een poging gedaan hebt ergens langsop te rijden om te kijken of ie zou kunnen omvallen
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Disco3 EAS

Berichtdoor RobStewart » 20 Okt 2013, 23:02

Pages 269 to 283 in the Owners manual ...

Tracht nooit om constant met het voertuig te blijven rijden onder hoeken van meer dan 35°(omhoog/omlaag), of 35° (naar links of naar rechts). Het is acceptabel om tijdelijk om hoeken tussen 35° en 45° omhoog of omlaag te rijden.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Vreeswijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 Mei 2013, 21:17
Locatie: Nieuwegein

Re: Disco3 EAS

Berichtdoor Vreeswijk » 20 Okt 2013, 23:04

Hoi,

Het is jammer dat ik geen meter in de auto heb waarmee ik kan zien onder welke hoek de auto staat.
Anders kon ik dat vergelijken met de door de fabriek opgegeven waardes.
Voor nu zal ik er dan maar van uitgaan dat het mijn angst voor kantelen was en niet van de auto, echter verklaard dat niet waarvoor de waarschuwingslamp en pieptoon afgaan.

Zal eerst eens gaan uitzoeken welke sensor deze melding veroorzaakt.
Land Rover Discovery 3 V8

Gebruikersavatar
Vreeswijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 Mei 2013, 21:17
Locatie: Nieuwegein

Re: Disco3 EAS

Berichtdoor Vreeswijk » 20 Okt 2013, 23:25

Edward schreef:Hoewel ik het dikke onzin vind om een D3 te verhogen, hij loopt in standaard trim met goede muds zowat overal doorheen, geloof ik niet dat ie zomaar omlazert! Nu heb ik alleen met standaard D3 en D4's gereden op muds, maar die kun je zeker zo schuin hangen als een Def en ik kan je verzekeren dat je eerder de broek vol hebt dan dat dat ding omdonderd! :shock: :shock:


Mijn Disco heeft 19"velgen en daar heb ik tot op heden nog geen goede muds voor kunnen vinden.
Een 18"velg met BF past niet over de schijf van de V8.
Land Rover Discovery 3 V8

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Disco3 EAS

Berichtdoor Edward » 20 Okt 2013, 23:42

De Good Year Wrangler MT/R is er in 20 inch. Daar rijden een paar kennissen van me mee. Veel keus is er idd niet.

Maar op de weg slijten ze als een dolle, dus een setje erbij en wisselen is wel zo voordelig.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten