dieselfilter vervangen
-
Hans Eijer
dieselfilter vervangen
Nadat ik mijn dieselfilter heb vervangen wil mijn defender td4 (puma motor 2009) niet meer starten. Het filter heb ik inmiddels vol diesel gegoten en teruggeplaatst, maar nog geen start. Heeft iemand tips?
- RobStewart
Re: dieselfilter vervangen
Hans to opvoerpomp is part of the injectie pomp, there is no seperate pump on the 2.4 Puma so you have to manually bleed the system from the fuel lines using a hand pump. It is the only way to do it and do not be tempted to keep cranking the engine over as you will damage the injection pump.
These are the instructions (in Dutch)
Rob
These are the instructions (in Dutch)
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Landmarcs
Ofwel, samengevat: Nogal stupide dat er geen ingebouwd ontluchtingssysteempje is.
(In mijn oude Renault's zat een "knop" waarop je een paar keer moest duwen om een vergelijkbaar effect te bewerkstellingen: Je pompte met een "balgje" het brandstofsysteem vol/op. Die Renault's waren bedoeld voor de gewone urban en rural jungle, een LandRover is toch bedoeld voor iets extremer, althans dat imago houdt men hoog.)
Groeetn MarcS
(In mijn oude Renault's zat een "knop" waarop je een paar keer moest duwen om een vergelijkbaar effect te bewerkstellingen: Je pompte met een "balgje" het brandstofsysteem vol/op. Die Renault's waren bedoeld voor de gewone urban en rural jungle, een LandRover is toch bedoeld voor iets extremer, althans dat imago houdt men hoog.)
Groeetn MarcS
-
Hans Eijer
Dank je Rob, ik ga er mee aan de gang.
-
Hans Eijer
Rob, naar aanleiding van jouw advies heb ik de aanvoerslang bij de hoge druk pomp losgemaakt en richting de tank met een spuit helemaal gevuld met diesel. Ik beschik namelijk niet over een pompje als in jouw bijlage omschreven. Daarna heb ik richting de pomp gevuld met diesel. Ik ging er vanuit dat hierdoor weer vacuum opgebouwd kan worden en inderdaad het werkt weer.
Bedankt voor je tip.
P.S. We zijn net met de LR terug van onze reis naar Peking (www.transgobi2013.nl) en dit had onderweg ook nog wel gelukt. Kortom, voor het extreme moet je nog steeds bij LR zijn.
Bedankt voor je tip.
P.S. We zijn net met de LR terug van onze reis naar Peking (www.transgobi2013.nl) en dit had onderweg ook nog wel gelukt. Kortom, voor het extreme moet je nog steeds bij LR zijn.
-
Roger B.
tja... dat is het risico van ergens aan beginnen zonder te weten wat de geeikte procedure is.... dat de puma met een apart opvoerpompje dat niet in de auto zit ontlucht wordt is hier al vaker besproken, en zal zeer zeker ook in het werkplaats handboek staan....
stupide dat het er niet op zit... ja, in zekere zin wel, maar aan de andere kant, een fabrikant bouwt geen auto's die door de dhzmonteur onderhouden moeten worden, hij bouwt ze om bij de dealer onderhouden te worden..... grote kans dat het dan ook nog eens "slechts" niet verbeterd is door Land Rover, maar zo verzonnen is door FORD
stupide dat het er niet op zit... ja, in zekere zin wel, maar aan de andere kant, een fabrikant bouwt geen auto's die door de dhzmonteur onderhouden moeten worden, hij bouwt ze om bij de dealer onderhouden te worden..... grote kans dat het dan ook nog eens "slechts" niet verbeterd is door Land Rover, maar zo verzonnen is door FORD
gone
-
Landmarcs
Tja, je kan ook zeggen 2x "Een beetje dom" (hoewel ik het van meneer LandRover toch een beetje dommer vind).
Het pas wel in de tendens bij moderne auto's dat je zelfs voor het vervangen van een lampje langs de dealer moet.
Jammer is dat ook de Defender op deze wijze "modern" is geworden.
Groeten MarcS
Het pas wel in de tendens bij moderne auto's dat je zelfs voor het vervangen van een lampje langs de dealer moet.
Jammer is dat ook de Defender op deze wijze "modern" is geworden.
Groeten MarcS
-
Roger B.
tja, een fabrikant wil graag een dealernetwerk houden en zal er dan dus bewust of onbewust aan werken zijn voertuigen zo te construeren dat er meer of minder noodzaak is om bij de dealer te gaan (uitleesapparatuur zoveelmogelijk merkspecifiek houden enzo, en ook dit soort geintjes met ontluchtingen en andere klussen die special tools vereisen
gone
-
Hans Eijer
Voor het ontluchten van het brandstofsysteem was het special tool makkelijk geweest, maar niet noodzakelijk. Met een gewone spuit ging het ook prima en binnen een kwartier liep de LR weer als een zonnetje.