Hallo,
Net nieuwe olie voor de (lekkende) PAS pomp gekocht en ik heb ATF Dextron III mee gekregen ipv ATF Dextron II.
Heeft iemand slechte ervaring met Dextron III of kan ik deze gewoon gebruiken ipv. II ? ik kan het verschil niet vinden..
Alvast bedankt,
Steef
Defender 110 '98 300TDI
ATF Dextron II of III
ATF Dextron II of III
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
- RobStewart
Re: ATF Dextron II of III
You can use either so it's no problem, the only thing is that DIII costs more as it leaks out than DII but nowhere as near as expensive as Cold Climate PAS from Land Rover
... personally I would fix the leak.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
RobStewart schreef:You can use either so it's no problem, the only thing is that DIII costs more as it leaks out than DII but nowhere as near as expensive as Cold Climate PAS from Land Rover... personally I would fix the leak.
Rob
Hoi Rob,
Dank je voor het antwoord, dan gaat er Dextron III in
Tja die lekkende PAS is een van de laatst lekkende onderdelen aan het motorblok, maar ik kijk er erg tegen op om hem te repareren of te laten reviseren. De Defender is mijn enige auto en kan hem niet lang missen..
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Een pas pomp kost 80 euri ex en het is misschien een paar uur sleutelen. Dat is toch niet zo'n punt?

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Een pas pomp kost 80 euri ex en het is misschien een paar uur sleutelen. Dat is toch niet zo'n punt?![]()
Hoi Edward
Het is de PAS box (en zit niet aan het blok vandaar de verwarring) die lekt en die zijn volgen mij vrij prijzig...
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Roger B.
steefklei schreef:Hallo,
Net nieuwe olie voor de (lekkende) PAS pomp gekocht
Als jij zegt dat je pomp lekt kun je het Edward moeilijk kwalijk nemen dat ie over prijs en vervangen van de pomp post....................
het stuurhuis dus.... ja ietsie duurder, maar ook geen hels karwei om te vervangen hoor...
gone
Roger B. schreef:steefklei schreef:Hallo,
Net nieuwe olie voor de (lekkende) PAS pomp gekocht
Als jij zegt dat je pomp lekt kun je het Edward moeilijk kwalijk nemen dat ie over prijs en vervangen van de pomp post....................
het stuurhuis dus.... ja ietsie duurder, maar ook geen hels karwei om te vervangen hoor...
Hoi Roger,
Ik neem niemand iets kwalijk ik heb me gewoon vergist. Maar wat is volgens jou de prijs voor een stuurhuis? Ik dacht dat ze flink duur waren, heb je een adres voor me?
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Hangt af van welk model je exact nodig hebt maar ga uit van tussen 250 en 400 euro..... 
Edward van Vugt