ATF Dextron II of III

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

ATF Dextron II of III

Berichtdoor steefklei » 04 Okt 2013, 17:03

Hallo,
Net nieuwe olie voor de (lekkende) PAS pomp gekocht en ik heb ATF Dextron III mee gekregen ipv ATF Dextron II.
Heeft iemand slechte ervaring met Dextron III of kan ik deze gewoon gebruiken ipv. II ? ik kan het verschil niet vinden..
Alvast bedankt,
Steef

Defender 110 '98 300TDI
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor RobStewart » 04 Okt 2013, 18:35

You can use either so it's no problem, the only thing is that DIII costs more as it leaks out than DII but nowhere as near as expensive as Cold Climate PAS from Land Rover ;) ... personally I would fix the leak.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor steefklei » 04 Okt 2013, 20:19

RobStewart schreef:You can use either so it's no problem, the only thing is that DIII costs more as it leaks out than DII but nowhere as near as expensive as Cold Climate PAS from Land Rover ;) ... personally I would fix the leak.

Rob


Hoi Rob,
Dank je voor het antwoord, dan gaat er Dextron III in :)
Tja die lekkende PAS is een van de laatst lekkende onderdelen aan het motorblok, maar ik kijk er erg tegen op om hem te repareren of te laten reviseren. De Defender is mijn enige auto en kan hem niet lang missen..
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor Edward » 04 Okt 2013, 20:33

Een pas pomp kost 80 euri ex en het is misschien een paar uur sleutelen. Dat is toch niet zo'n punt? :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor steefklei » 04 Okt 2013, 21:12

Edward schreef:Een pas pomp kost 80 euri ex en het is misschien een paar uur sleutelen. Dat is toch niet zo'n punt? :roll: :roll:

Hoi Edward
Het is de PAS box (en zit niet aan het blok vandaar de verwarring) die lekt en die zijn volgen mij vrij prijzig... :(
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor Roger B. » 04 Okt 2013, 21:34

steefklei schreef:Hallo,
Net nieuwe olie voor de (lekkende) PAS pomp gekocht

Als jij zegt dat je pomp lekt kun je het Edward moeilijk kwalijk nemen dat ie over prijs en vervangen van de pomp post....................


het stuurhuis dus.... ja ietsie duurder, maar ook geen hels karwei om te vervangen hoor...
gone

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor steefklei » 04 Okt 2013, 23:24

Roger B. schreef:
steefklei schreef:Hallo,
Net nieuwe olie voor de (lekkende) PAS pomp gekocht

Als jij zegt dat je pomp lekt kun je het Edward moeilijk kwalijk nemen dat ie over prijs en vervangen van de pomp post....................


het stuurhuis dus.... ja ietsie duurder, maar ook geen hels karwei om te vervangen hoor...

Hoi Roger,
Ik neem niemand iets kwalijk ik heb me gewoon vergist. Maar wat is volgens jou de prijs voor een stuurhuis? Ik dacht dat ze flink duur waren, heb je een adres voor me?
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: ATF Dextron II of III

Berichtdoor Edward » 05 Okt 2013, 00:02

Hangt af van welk model je exact nodig hebt maar ga uit van tussen 250 en 400 euro..... :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten