LW van grijs naar geel kenteken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erwin Lokhorst

LW van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 01 Okt 2013, 19:31

Grijs kenteken verzekeren voor een oldtimer wordt "zomaar"een stuk duurder.
Een paar jaar terug betaalde ik voor onze LW €65,-- per jaar. De laatste rekening was iets minder dan €100,--
Nu kreeg ik een brief van mijn verzekeringsagent dat de verzekering, iets van € 320,-- werd, maar dat zij mij een aanbieding konden doen voor ca €160,--
Alleen maar omdat de LW op grijs kenteken staat.

De vorige eigenaar heeft onze LW aangepast zodat deze op grijs kenteken kon worden gezet. Toen nog interessant voor particulieren.
Als ik hem nu weer op geel kenteken wil laten zetten, wat moet ik dan doen?
De dichtgemaakte ruitjes in de huif weer doorzichtig maken? Verder zou ik het niet weten.
Meer dan twee personen vervoeren zou leuk zijn. Maar de twee-zitter die het nu is, is mij goed genoeg.

Dus wat komt er kijken voor terug naar geel?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Landmarcs

Re: LW van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2013, 21:01

Je kan ook eens even wat rond-shoppen en naar een andere verzekering omkijken. (Wiggers wellicht?)
Lijkt mij een gevalletje "Gemakzuchtige Verzekering" (d'r zijn meer verzekeraars die moeilijk doen bij grijs kenteken).

O ja, als de vrijstellingsregels werkelijk veranderen betaal je met een grijze in ieder geval de provinciale opcenten niet, dat scheelt weer.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Okt 2013, 21:57

Als je hem naar geel wilt bouwen hoef je eigenlijk niks te doen alleen omkeuren bij de Rdw. Wil je meer zitplaatsen dan moet je daarvoor stoelen of een bankje deugdelijk bevestigen. Meer niet.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 02 Okt 2013, 07:02

aangifte van bpm bij douane maar dat stelt niks voor en kost ook niks kan bij rdw als het goed is
je krijgt een ander kenteken nr dus andere platen
ja de banken en stoelen moeten vast zitten dus boutjes in plaats van parkers
mij koste het pas 55 euro

als je in zwolle naar de rdw gaat probeer te zorgen dat je niet bi dat kleine shagie ventje komt :x
groet jelle

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 02 Okt 2013, 07:37

Wiggers had ik ook gebeld, maar daar was het ook ruim €200,--
't zijn natuurlijk niet de grootste bedragen, maar het verschil met de laatste premie is natuurlijk wel groot.
Ik zal eens informeren bij de RDW.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

conny

Berichtdoor conny » 02 Okt 2013, 11:17

Als je de faktuur van de verzekeringsmij vergelijkt met de vorige jaren (zoals je gedaan hebt), zul je zien dat de assurantiebelasting is gestegen van 7% naar 21%. Dat is voor de meeste van ons de reden dat de premie zo een stuk omhoog is gegaan. :evil:

Terug naar “Techniek”