Nu is er wel iets aan voorafgegaan.
Gisteren wilde hij nog maar net starten omdat de accu a.g.v. het langdurig 'prutsen', waarbij het contact en de radio (
Daarom gisteren zo rond 18.00u de accu losgekoppeld en tot vanochtend 09.00 aan de lader gehad. Omdat op eerder genoemd forum er ook mensen waren die na het goed opladen of plaatsen van een nieuwe accu geen last meer hadden van de storing zou het dus zo kunnen zijn dat ........ ????? Mijn accu (OEM) is intussen ruim 5 jaar oud.
Nog wel vragen over de accu en het bij-/opladen.
1. Op de polen meet ik na het opladen 12.8V
2. Bij stationair toerental meet ik op de polen 13.8V
3. Bij verhoogd toerental (2000 tpm en meer) meet ik nog steeds 13.8V op de polen.
Zijn dit correcte waarden ?
Opm: ik heb geen meettang die je op de accukabel kunt klemmen dus ik heb gemeten met een (professionele) universeelmeter.
RobStewart schreef:Also corrosion in the plugs on the transmission control module behind the battery will give you an intermittant fault.
Ik heb niets kunnen vinden achter de accu dat op een module leek ! Wel in de accubak rechts naast de accu, gezien vanaf de voorzijde van de auto, een grijs blok met veel draden. Echter die zitten erin gevulkaniseerd en daar valt naar mijn idee geen corrosie te vinden.
Vragen:
1. Hoe herken (kleur, vorm, grootte e.d.) ik die module ?
2. Zit hij inderdaad achter de accu ?
Rob