2 weken oude druklager britt part!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dennis Crusio
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
Locatie: Roosendaal

2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Sep 2013, 12:05

na een weekendje Inor was dit het resultaat halverwege het parcour op Inor. britt part koppeling heavy duty! terug naar origineel met een aluminium druk lager. iemand ervaringen ermee? en dan bedoel ik de aluminium druklager?
Bijlagen
DSC_0327.jpg
gesmolten druklager
DSC_0326.jpg
gesmolten druklager

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Dixo » 28 Sep 2013, 12:38

Rakeway heeft 'm:

http://www.rakeway.co.uk/page28.html

Nog geen last van gehad dat 'ie het begeven heeft ;)

Dennis Crusio
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
Locatie: Roosendaal

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Sep 2013, 12:54

paddock ook, ik hoop alleen dat het niet weer britt part is want dan gaat hij terug.
http://www.paddockspares.com/ftc5200hd- ... -duty.html

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Edward » 28 Sep 2013, 14:26

Ik snap niet dat zo veel mensen "heavy duty" shit in hun auto monteren van vage fabrikanten.....

Zet er nou gewoon een origineel Land Rover onderdeel in, daarvan weet je dat ie een paar ton meegaat. Liever een iets duurder lager dan de bak er nog een keer voor Jan lul afhalen. En vervang ook gelijk de vork.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
LoLa-130
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 Jan 2006, 00:35

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor LoLa-130 » 28 Sep 2013, 14:28

Heb je een TD5? Dat heb ik hier nog liggen, mag je zo hebben. Is origineel Land Rover, zou mijn keus zijn :|
LoLa

Defender 130TD5

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2013, 14:33

en hoe blauw was je drukgroep/vliegwiel?? dit ziet er nogal gesmolten uit....en zo heet hoort het daar simpelweg niet te worden... slippende koppeling?
gone

Dennis Crusio
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
Locatie: Roosendaal

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Sep 2013, 17:00

slippende koppeling berg op lijkt mij niet erg handig! nee dus Roger. ik krijg een beetje het gevoel dat hij te strak heeft afgesteld gestaan, ik weet niet of dat natuurlijk kan. mijn schoonvader is automonteur geweest en die gaf dit aan op het beeld wat hij zag. de vork ziet er top uit maar Edward als mij een adres en prijs kan geven neem ik hem mee. ik heb nu ook alles origineel (bearmach) gekocht en als extra die aluminium versie erbij. is het niets of het blauwe doosje gaat hij terug.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2013, 17:28

die vork FTC2957 koop je bij de dealer voor 31,24 incl btw (uitgaande van een defender met LT77/200TDI)
gone

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Erik Peters » 28 Sep 2013, 20:35

Roger B. schreef:dit ziet er nogal gesmolten uit....en zo heet hoort het daar simpelweg niet te worden...
Precies.
Dennis Crusio schreef:slippende koppeling berg op lijkt mij niet erg handig! nee dus Roger. ik krijg een beetje het gevoel dat hij te strak heeft afgesteld gestaan, ik weet niet of dat natuurlijk kan. mijn schoonvader is automonteur geweest en die gaf dit aan op het beeld wat hij zag. de vork ziet er top uit maar Edward als mij een adres en prijs kan geven neem ik hem mee. ik heb nu ook alles origineel (bearmach) gekocht en als extra die aluminium versie erbij. is het niets of het blauwe doosje gaat hij terug.

Dan is de bedieningsstang van de mastercilinder niet juist gemonteerd aan het koppelingspedaal, d.w.z. er is geen vrije slag (1,5 mm) tussen het bedieningsstangetje en zuiger. De olie kan in ruststand niet vrij terugstromen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: 2 weken oude druklager britt part!

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2013, 21:50

kortom...OF berijdersfout (teveel met slippende koppeling rijden in het terrein) OF montage fout (verkeerde afstelling bijvoorbeeld) en (in dit geval) weinig of niets te maken met het feit dat dit en britpart lager was
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten