Vanwege dat wij regelmatig met zware vrachten achter de discoII rijden komen wij het probleem tegen dat vanuit stilstand het lastig is om de trein in beweging te krijgen, met een slippende koppeling helaas wel goed te doen.
Zal chiptuning in de lage toeren meer kracht kunnen geven zodat wij de auto niet hoog in de toeren hoeven te jagen om van uit stilstand op gang te komen?
Is hier al ervaring mee en is er al bekend wat het verbruik doet?
Chiptuning
Re: Chiptuning
Ik heb goeie ervaring, meer pk, meer koppel maakte het rijden een stuk leuker, de is echter veel verschil in tunners. Ik heb het bij bas4cars laten doen, niet om de hoek voor jouw en mij, maar naast het tunnen een goed en eerlijk advies over hoe en wat.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Chiptuning
Zou even zoeken op dit forum. Is al zoooooo veel over geschreven en gevraagd.
Succes
Succes
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
- Chrsitiaan
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 23 Feb 2010, 23:32
Re: Chiptuning
Ben ook op zoek naar meer koppel bij lage toeren.
Met chiptuning ga je niet veel resultaat halen.
Meer brandstof inspuiten is niet moeilijk, meer lucht in je cilinders krijgen is de kunst!
Daarom zijn mechanische ingrepen nodig zoals grotere intercooler en/of variabele turbo.
Met chiptuning ga je niet veel resultaat halen.
Meer brandstof inspuiten is niet moeilijk, meer lucht in je cilinders krijgen is de kunst!
Daarom zijn mechanische ingrepen nodig zoals grotere intercooler en/of variabele turbo.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Chiptuning
ja en nee, er is met chippen ook wel IETS te winnen onderin, maar dat is geen wereld van verschil. een variabele turbo is waarschijnlijk het meest effectief, maar ook erg prijzig.
een handbak is bij de TD5 niet optimaal als je zwaar wil trekken, dan is een automaat veel beter (die gaat gewoon eerst naar 2000 toeren en dan begint ie te trekken)
een handbak is bij de TD5 niet optimaal als je zwaar wil trekken, dan is een automaat veel beter (die gaat gewoon eerst naar 2000 toeren en dan begint ie te trekken)
gone
Re: Chiptuning
Met alle respect voor de Td5 liefhebbers, maar een D2 met een handbak is niet en zal nooit worden een goede trekauto!
Al chip je hem tot 250 pk en weet ik hoeveel Nmeters het blijft ruk met wegrijden en het komt gewoon tekort. De bakverhouding is gewoon kut om zwaar mee te trekken. Tunen levert wel een beter rijden op maar ook een veel hoger brandstofverbruik, tenminste in combinatie met een flinke kar trekken.
Goedkoper is om te leren wegrijden in de lage gearing en bij een gang van 50km/u naar hoog te schakelen. Na twee keer oefenen gaat dat vlekkeloos.
Al chip je hem tot 250 pk en weet ik hoeveel Nmeters het blijft ruk met wegrijden en het komt gewoon tekort. De bakverhouding is gewoon kut om zwaar mee te trekken. Tunen levert wel een beter rijden op maar ook een veel hoger brandstofverbruik, tenminste in combinatie met een flinke kar trekken.
Goedkoper is om te leren wegrijden in de lage gearing en bij een gang van 50km/u naar hoog te schakelen. Na twee keer oefenen gaat dat vlekkeloos.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Chiptuning
Edward schreef:Goedkoper is om te leren wegrijden in de lage gearing en bij een gang van 50km/u naar hoog te schakelen. Na twee keer oefenen gaat dat vlekkeloos.
Geef dan ook even de schriftelijke instructie hoe je netjes van laag naar hoog schakelt !
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Chiptuning
Bij de D1 (en defender uit die tijd) staat dat gewoon in het instructieboekje , of dat bij Td5 defenders en discos ook zo is durf ik niet te zeggen.
EDIT bij de D2 staat dit in het instruktieboekje:
dus gewoon een gevalletje RTFM
EDIT bij de D2 staat dit in het instruktieboekje:
dus gewoon een gevalletje RTFM
gone
Re: Chiptuning
Landmarcs schreef:Edward schreef:Goedkoper is om te leren wegrijden in de lage gearing en bij een gang van 50km/u naar hoog te schakelen. Na twee keer oefenen gaat dat vlekkeloos.
Geef dan ook even de schriftelijke instructie hoe je netjes van laag naar hoog schakelt !
Groeten MarcS
Wat is daar moeilijk aan?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten