Kijk dat is interessant TUNING.
ik heb ook een discovery 2 een uit 2004
ik heb de 22e een afspraak bij Bas4cars in Horst America.
Wat ik wil laten doen is de computer aanpassen grotere intercooler en slangen.
Ik hoop dat ik blij naar huis vlieg!!
Iemand ervaring met Bas4cars?
groet Chris
Chiptuning
Re: Chiptuning
Boem is hoo!
Johnny schreef:Ik heb goeie ervaring, meer pk, meer koppel maakte het rijden een stuk leuker, de is echter veel verschil in tunners. Ik heb het bij bas4cars laten doen, niet om de hoek voor jouw en mij, maar naast het tunnen een goed en eerlijk advies over hoe en wat.
voor mij is het een klein uurtje rijden dus valt wel mee, ik had aan de telefoon ook het gevoel dat hij er echt wat vanaf weet!
hoe lang geleden ben je daar geweest?
Hoeveel KM heb je al gereden?
en wat heb je precies laten doen!?
Boem is hoo!
- overlander
Chris, Ik heb persoonlijk erg goede ervaring met Bas4Cars!
Mijn defender bij Bs4Cars in onderhoud en tevens stage 3 tuning laten uitvoeren. Ik woon in Amsterdam en rijd er graag 'even' voor om.
Groet
Mijn defender bij Bs4Cars in onderhoud en tevens stage 3 tuning laten uitvoeren. Ik woon in Amsterdam en rijd er graag 'even' voor om.
Groet
Als je tijd hebt en het niet erg vindt om even om te rijden, kun je ook even naar td5alive rijden
Die mannen kunnen zo ver gaan dat je geen slecht figuur slaat op het circuit met je defender, tussen de lotussen en subaru's 
overlander schreef:Chris, Ik heb persoonlijk erg goede ervaring met Bas4Cars!
Groet
Hoi Ik ben vandaag de hele dag bij Bas geweest!!
TOP als een raket naar huis.
Daar gaan we vaker heen!!
Ik heb stage 2
Boem is hoo!
christd77 schreef:overlander schreef:Chris, Ik heb persoonlijk erg goede ervaring met Bas4Cars!
Groet
Ik heb stage 2
En hoe is de ervaring nu na een aantal weken rijden?
Wat zijn ongeveer de kosten van stage 2? En weet iemand de kosten voor alleen stage 1/chippen?
Luitjes schreef:christd77 schreef:overlander schreef:Chris, Ik heb persoonlijk erg goede ervaring met Bas4Cars!
Groet
Ik heb stage 2
En hoe is de ervaring nu na een aantal weken rijden?
Wat zijn ongeveer de kosten van stage 2? En weet iemand de kosten voor alleen stage 1/chippen?
Ik ben er na een dikke maand nog steeds heel erg blij mee!
veel meer power (ik sleur veel sleurhutten dus ideaal)
Ik zou trouwens echt stage 2 doen of zelfs verder!!
Ik heb rond de 2000 betaald maar je kan wel uitsparen als je de intercooler en de pijp enzo besteld en alles zelf installeerd, en dan alleen naar Bas voor de extra paarden!
Is gewoon echt een aanrader ik wilde m,n auto gaan inruilenvoor zo,n v6 Range Rover maar ik blijf m,n td5,je nu nog wel een aantal jaartjes rijden!
Ik ga trouwens binnen kort weer naar America voor m,n koppeling.
Boem is hoo!
- overlander
Inzake koppeling; na mijn laatste chiptuning had de TD5 zoveel koppel dat mijn (kennelijk ietwat versleten) koppeling direct aan vervanging toe was..
Tevens heb ik reeds 2 uitlaat spruitstukken krom gereden en deze nu vervangen door een verbeterde (cast iron) spruitstuk. Dat kwam overigens deels door een foute chiptuning door ander bedrijf dan Bas4Cars (alleen maar goede ervaringen bij Bas!).
Daarnaast ook koppakking vervangen.
Met andere woorden; in het TD5 blok zitten geweldige prestatieverbeteringen, maar er is gewoon wel meer slijtage aan alle onderdelen..!
Na een lang stuk snelweg op tempo laat ik de auto altijd even nalopen om weer op normale temperatuur te komen. Tevens de service interval van olie verversing gehalveerd.
Overweging is om een uitlaat temperatuurmeter in te bouwen om eea in de gaten te kunnen houden.
Tevens heb ik reeds 2 uitlaat spruitstukken krom gereden en deze nu vervangen door een verbeterde (cast iron) spruitstuk. Dat kwam overigens deels door een foute chiptuning door ander bedrijf dan Bas4Cars (alleen maar goede ervaringen bij Bas!).
Daarnaast ook koppakking vervangen.
Met andere woorden; in het TD5 blok zitten geweldige prestatieverbeteringen, maar er is gewoon wel meer slijtage aan alle onderdelen..!
Na een lang stuk snelweg op tempo laat ik de auto altijd even nalopen om weer op normale temperatuur te komen. Tevens de service interval van olie verversing gehalveerd.
Overweging is om een uitlaat temperatuurmeter in te bouwen om eea in de gaten te kunnen houden.
Bij een 2.Gen New MINI Cooper S (dus met turbocharger, 1.Gen had een supercharger), stijgt het vermogen alleen al door een 1/3 grotere intercooler te plaatsen en heeft de turbo minder te lijden aangezien deze heel heet wordt.
Weliswaar is bovenstaand een benzine kwestie, maar zal in zekere zin ook voor een diesel gelden.
Weliswaar is bovenstaand een benzine kwestie, maar zal in zekere zin ook voor een diesel gelden.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Dat zijn dan dure pk's geweest. Dus elke 10.000km nieuwe olie
Ook geen goedkope vloeistof
En dan nog een koppakking, denk dat ik maar gewoon de 122pk en 300Nm hou. Scheelt een hoop centen
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.