wie heeft er tips voor te bouwen tenttrailer
-
Dennis Crusio
Re: wie heeft er tips voor te bouwen tenttrailer
gadverdomme ik kom er nou achter dat die praktische tent van storm, gelijk is aan de grootste versie van 3dog!
beter goed gejat als slecht verzonnen
Roger B. schreef:elektriciteit ok.... maar alles wat je tijdens vakantie op 220 zou willen is er ook in 12volt versie...
Mwah, is ook weer waar, behalve een goed kacheltje dan. Die heb ik nog niet gevonden. Maar 12 volt zit er ook niet in dus, een van tweeën is goed. Trouwens 3dog is aan de prijs, maar meneer Storm zijn winkeltje is ook niet van de weggeef.. tjonge.
-
Roger B.
tja, maar als je een kachel wil voeden vanuit een omvormer...... das dan een forse omvormer voor fors geld dan dus, dan kun je wellicht beter een extra accu, een tankje en een diesel of benzine gestookte eberspächer/Webasto kiezen....
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:tja, maar als je een kachel wil voeden vanuit een omvormer...... das dan een forse omvormer voor fors geld dan dus, dan kun je wellicht beter een extra accu, een tankje en een diesel of benzine gestookte eberspächer/Webasto kiezen....
Precies, als je via een omvormer een kachel wilt laten "draaien" dan moet alles heel ruim bemeten zijn (behalve dan die kachel) en dan kan je dus beter de motor+dynamo permanent laten lopen (en dan kan je beter een CV maken op het koelcircuit
Een hele-lucht Eberspacher/Webasto is dan handiger (want je kan natuurlijk ook een 12V kachel krijgen of maken, maar die vraagt gewoon enorm veel stroom), een mini-CV circuit kan ook, dan kan je ook nog een 220V motor-verwarmer tussen-schakelen, maar als je zover gaat kan alles, t/m een 220 generator op je motor (ik heb wel eens gelezen over dynamo's die tevens 220 gaven).
Groeten MarcS
PS Een beetje gewenning, een paar dikke truien en een goede donzen slaapzak doen ook wonderen.
-
Dennis Crusio
met stroom in de buurt hebben wij een klein elektra kacheltje gekocht bij een bouwcentrum incl. een bewegend beeld van een knapperend haard vuurtje € 59,00 en alles is lekker warm. geen stroom in de buurt...... dikke trui of goede fleece jas of vest. bij het slapen dicht tegen elkaar kruipen! of als je huwelijk of relatie dat niet meer toelaat, thermodeken over de binnentent waar je slaapt en van de grond af gaan liggen! scheelt een hele boel.
-
Roger B.
campingstroom is vaak redelijk beperkt in wat je af mag nemen, dus is een kachel al snel te zwaar...
Ik heb een goedkoop klein vouwwagentje gekocht dat met enige waarschijnlijkheid zonder as en dissel op de schamel gemonteerd wordt waarop ik mijn HSE ga transporteren naar de terreinen waar ik ga rijden. Ik ben ook geen ECHTE bikkel, dus als watje zijnde denk ik dat ik daar wel iets met een webasto/eberspächer in ga knutselen en dan een acculadertje eraan om de accu's vol te houden
Ik heb een goedkoop klein vouwwagentje gekocht dat met enige waarschijnlijkheid zonder as en dissel op de schamel gemonteerd wordt waarop ik mijn HSE ga transporteren naar de terreinen waar ik ga rijden. Ik ben ook geen ECHTE bikkel, dus als watje zijnde denk ik dat ik daar wel iets met een webasto/eberspächer in ga knutselen en dan een acculadertje eraan om de accu's vol te houden
gone
Tent lijkt inderdaad veel op de 3DOG, maar die is niet los te leveren.
Dus voor mij was dat geen optie.
qua verwarming; gewoon een gasfles mee en een brander op aan sluiten.
Ben het wel eens met Roger over de 220, lijkt mij overbodig.
Vaak heb je wel walstroom en zo niet, een goede accu houdt het best een paar dagen vol.
(tenzij je er een omvormer en koffiezetapparaten/verwarming aan gaat hangen, maar misschien moet je dan niet willen kamperen???
)
Dus voor mij was dat geen optie.
qua verwarming; gewoon een gasfles mee en een brander op aan sluiten.
Ben het wel eens met Roger over de 220, lijkt mij overbodig.
Vaak heb je wel walstroom en zo niet, een goede accu houdt het best een paar dagen vol.
(tenzij je er een omvormer en koffiezetapparaten/verwarming aan gaat hangen, maar misschien moet je dan niet willen kamperen???
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Het wordt wel een beetje een slappe zakken item zo, met het risico dat ik hier tegen mijn natuur in ga zitten pleiten voor kachels, 220 en andere overbodige luxe is het toch een grappig item. Dit is ook een handig extraatje voor als je kids mee hebt: http://www.zwerfkei.nl/koken-voeding/accessoires/campingaz-blue-cat-heater en voor de luxe discussie check gelijk eens hoe ze down-under daar tegen aankijken: https://www.youtube.com/watch?v=QpauUSmtJmA Dat is weer echt de next level... en weer terug maar terug naar het begin, als idee voor een camper trailer.
ehm.. dat ding weegt 'maar' 1300 kg (leeg)... en kost maar 42000 australian dollars om te beginnen
..
ziet we wel vet uit overigens.. maar het meeste kan er wel uit wat mij betreft.
maar als deze nog te klein is kun je nog altijd voor deze gaan..: LINK
ziet we wel vet uit overigens.. maar het meeste kan er wel uit wat mij betreft.
maar als deze nog te klein is kun je nog altijd voor deze gaan..: LINK
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Veel van dat Australische luxe kampeer spul wordt gebruikt door werklui die in de middel of nowhere moeten werken. Het aandeel dat ermee op vakantie gaat is zeer beperkt.
Wat nodig is en wat luxe is bepaald ieder voor zich. Maat van me is ijsklimmer en die slaapt bij -40 gewoon in een tent in een slaapzak met sneeuw als isolatie........
Dan zou je in een auto of op een kar een kachel nodig hebben? Nee, maar dat wil niet zeggen dat je het niet fijner vind mét.
Wat nodig is en wat luxe is bepaald ieder voor zich. Maat van me is ijsklimmer en die slaapt bij -40 gewoon in een tent in een slaapzak met sneeuw als isolatie........
Dan zou je in een auto of op een kar een kachel nodig hebben? Nee, maar dat wil niet zeggen dat je het niet fijner vind mét.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968