Wellicht ga ik dit weekend waarschijnlijk kijken naar een 130 CC ergens in DLD. De verkoper heeft wat foto's gestuurd van mindere delen, waaronder deze:
Dit is het aanzicht van de bovenzijde van de voetenbakken/ onderzijde bulkhead. Ik kan niet ontwaren of dat het deel dat roest onderdeel is van het bulkhead (groot probleem) of van de voetenbakken (kleiner probleem).
Vrij essentieel mbt mijn interesse, de prijs is er niet naar om binnen een jaar of twee het bulkhead te vervangen.
Alvast bedankt!
Schutbord of voetenbakken
Schutbord of voetenbakken
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Roger B.
Re: Schutbord of voetenbakken
Doorgaans zit roest niet alleen op de meest in het oog springende roestplek... goed inspecteren op verdere roest dus
gone
Dat is het schutbord; ter hoogte van je knieen. Gekke plek; normaal zie je het aan de pilaren aan de zijkant van het schutbord. Het is de rechterkant van een td5 (je ziet de motorkap-openmaak-trekkertje), dus daar is geen kans op remolie-lekkage. Of het moet een rechtsgestuurde zijn; dan is bij deze verklaard waarom die daar geroest is. 
Als de prijs goed is, hoeft het geen reden zijn om de koop niet door te laten gaan.
Als de prijs goed is, hoeft het geen reden zijn om de koop niet door te laten gaan.
-
Lucas van Lierop
Idd wat je ziet is meestal het deel wat nog wel meevalt..., succes met de aankoop en met lassen (je kan gelukkig alles gewoon fixen)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Zoveel mensen zoveel ervaringen...... Voor mij is dit een veel voorkomende plek. Meestal van mesnen die hun wagen redelijk wassen maar nooit met de motorkap open. Is goed te repareren.
Maar het zal dan idd niet het enige roestplekkie zijn.....

Maar het zal dan idd niet het enige roestplekkie zijn.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Is dat niet heel per ongeluk precies het plekje net onder je Hoofd Koppelings Cylinder?
Een lekkende cylinder of overlopend reservoir heeft dat nl als gevolg.........weggevreten metaal waar de olie op heeft gelekt!
Luke
Een lekkende cylinder of overlopend reservoir heeft dat nl als gevolg.........weggevreten metaal waar de olie op heeft gelekt!
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Het is de rechter voetenbak bij en linksgestuurde wagen. 
Edward van Vugt
Ah ok, lekkende kachelradiateur dan misschien?
Luke
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
- Erik Peters
Het rubber tuitje, onderaan de kunststofluchtinlaat onder het rechter spatbord, verstopt zodat regenwater, door de kachelunit heen, de auto in loopt.Luke schreef:Ah ok, lekkende kachelradiateur dan misschien?
Luke
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Het rubber tuitje, onderaan de kunststofluchtinlaat onder het rechter spatbord, verstopt zodat regenwater, door de kachelunit heen, de auto in loopt.
Mijn idee. Dit lijkt mij ook de meest aannemelijke oorzaak, maar ook een waarschuwing: misschien is dit het enige (kleine) mankement maar het toont wel dat de eigenaar op zijn minst geruime tijd weinig oplettend/nogal nonchalant is geweest. 't Is misschien niet 100% een "garage" zaak, maar de "deskundige" mannen die naar de auto hebben gekeken (aangenomen dat 't onderhoud is uitbesteed) hebben ook niet echt hun best gedaan om iets te vinden ... het garage-onderhoud is dus wellicht ook wat "licht-voetig". Hoeft allemaal niet zo'n punt te zijn als de auto verder niet mishandeld is, maar het geeft wel "te denken", er is op z'n minst wat onoplettendheid in het spel.
Groeten MarcS