Hallo mensen,
Hoewel ikhetzelfde al diverse keren heb gehad ben ik even de juiste gegevens kwijt.
Ik heb dus olie / vet lekkage op mijn achterwiel wat via de steekas deksel uit de as komt.
Ik weet dat ik dus een keerring moet vervangen, maar er zitten meen ik 2 keerringen per wielkant.
Welke moet ik hebben en wie heeft het juiste nummer per ongeluk bij de hand?
110 def, met salisbury as
Luke
Olie / Vet lekkage uit achteras op wiel
Olie / Vet lekkage uit achteras op wiel
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Re: Olie / Vet lekkage uit achteras op wiel
Is het "kleine" keerringetje wat over de steekas zit en de olie in de dif houdt. Als je je achterwiel uit elkaar haalt, beschadig je echter gelijk de grote keerring wat het vet moet binnenhouden bij de lagers. Dus het beste kun je die keerringen allebei vervangen.
Misschien kleine moeite om maar heel de pestbende in dat wiel te vervangen: lagers, keerringen, bus, etc. Kost de wereld niet en je hebt het toch in je handen.
Misschien kleine moeite om maar heel de pestbende in dat wiel te vervangen: lagers, keerringen, bus, etc. Kost de wereld niet en je hebt het toch in je handen.
-
Landmarcs
Luke, Als je dit al vaker hebt gehad, heb je dan ook naar de "Breather" gekeken.
De keerringen kunnen natuurlijk lekken, maar vaak is het ook de "drijvende kracht" nl overdruk die lekkage geeft.
En mischien is het wel de combinatie van beide.
Groeten MarcS
De keerringen kunnen natuurlijk lekken, maar vaak is het ook de "drijvende kracht" nl overdruk die lekkage geeft.
En mischien is het wel de combinatie van beide.
Groeten MarcS
@ Conny:
Dat is dus de keerring aan de buitenzijde he?
Wat betreft beschadigen van de andere keerring...... Als je heel voorzichtig je steekas terugtrekt beschadig je de keerring niet......het is mij tenminste altijd gelukt
Anyway, dank voor meedenken
@ MarcS
Met vaker praat ik over......????....... jaartje of 8? dus tis niet zo dat het eens in de 3 maanden een keer voorkomt. En het was nu al weer zo lang geleden dat ik me niet eens meer kon herinneren welke keerring het nou ook al weer was
Luke
Dat is dus de keerring aan de buitenzijde he?
Wat betreft beschadigen van de andere keerring...... Als je heel voorzichtig je steekas terugtrekt beschadig je de keerring niet......het is mij tenminste altijd gelukt
Anyway, dank voor meedenken
@ MarcS
Met vaker praat ik over......????....... jaartje of 8? dus tis niet zo dat het eens in de 3 maanden een keer voorkomt. En het was nu al weer zo lang geleden dat ik me niet eens meer kon herinneren welke keerring het nou ook al weer was
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
- Erik Peters
FTC5268 en om die te vervangen moet de asstomp (waar de naaf op zit) van het ashuis af. Dan eventueel ook pakking FTC3649 nodig (tussen ashuis en asstomp).conny schreef:Is het "kleine" keerringetje wat over de steekas zit en de olie in de dif houdt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Let wel even op hoe je FTC3649 monteert; als je die verkeerd om doet, kun je het spul elk jaar vervangen. Hoe ik dat weet? och