2.25 genoeg vermogen?
2.25 genoeg vermogen?
Ik ben op zoek naar een 109 of 110 op benzine om met het gezin mee te reizen. Helaas niet genoeg km's om diesel interessant te maken. Ik vroeg mij af of de 2.25 benzinemotor niet een beetje underpowered is voor zo'n grote auto. Zeker met 4 personen plus uitrusting.
Re: 2.25 genoeg vermogen?
Dat hangt ervan af wat je zoekt in zo'n wagen. Wil je eigenlijk net als zovelen de prestaties van en moderne wagen, een dikke kar trekken en mee kunnen met het verkeer absoluut niet. Pas je je echter aan aan de wagen dan zeker wel. Je kunt er heerlijk mee toeren, op vlak land een aanhanger mee rond slepen en op de snelweg kun je achter een grote truck mee cruisen.
Maar probeer zeker eerst een proefrit te regelen met iemand die een 110 heeft met zo'n torretje erin want het heeft een heel eigen charme die lang niet iedereen kan (wil) begrijpen.
Maar probeer zeker eerst een proefrit te regelen met iemand die een 110 heeft met zo'n torretje erin want het heeft een heel eigen charme die lang niet iedereen kan (wil) begrijpen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: 2.25 genoeg vermogen?
Ik heb een 2.25 swb uit 1978 . Power genoeg met een weber carburateur. Dit motorblok word nog steeds gebruikt voor de Ford pick up gebouwd in zuid amerika. Er is een bedrijf in Engeland ( acr ) die cylinder koppen maakt voor dit blok voor lv benzine, tevens nieuwe nokken asen etc. Vermogens winst tot 50 pk. Wil je lang touren adviseer ik een overdrive of een andere vertanding. Er zijn veel verschillende mogelijkheden. Ik heb zelf gekozen voor twee andere diffs ( range rover p38) en ben aan het sparen voor een rover drive. Het zal nooit een race auto worden maar een 2.25 benzine blok is niet te slopen zo sterk. Veel succes
Re: 2.25 genoeg vermogen?
Jweeda schreef:Ik heb een 2.25 swb uit 1978 . Power genoeg met een weber carburateur. Dit motorblok word nog steeds gebruikt voor de Ford pick up gebouwd in zuid amerika. Er is een bedrijf in Engeland ( acr ) die cylinder koppen maakt voor dit blok voor lv benzine, tevens nieuwe nokken asen etc. Vermogens winst tot 50 pk. Wil je lang touren adviseer ik een overdrive of een andere vertanding. Er zijn veel verschillende mogelijkheden. Ik heb zelf gekozen voor twee andere diffs ( range rover p38) en ben aan het sparen voor een rover drive. Het zal nooit een race auto worden maar een 2.25 benzine blok is niet te slopen zo sterk. Veel succes
Zo sterk is wellicht overdreven, en wat Edward zEgt klopt precies je moet het kunnen waarderen en daar naar gaan rijden, maar dat het een niet te slopen sterk blok is, is echt overdreven..
Dus voordat je wat koopt ga eerst uitgebreid testrijden.. En anders wellicht een v8? Als je lekker rustig cruised is de brandstofverbruik te overzien, en wanneer je wat vermogen nodig hebt, zit dat de meer in dan in een 2.25
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: 2.25 genoeg vermogen?
Bedankt voor de reacties.
Het hoeft zeker niet snel te gaan.
90/100 km/u zou fijn zijn.
En als dat een minuut duurt voordat je die snelheid bereikt ook geen probleem.
Ik geloof dat er ook nog een 4 cilinder 2,5l motor is?
Is er veel verschil in deze motoren ook qua betrouwbaarheid?
Het hoeft zeker niet snel te gaan.
90/100 km/u zou fijn zijn.
En als dat een minuut duurt voordat je die snelheid bereikt ook geen probleem.
Ik geloof dat er ook nog een 4 cilinder 2,5l motor is?
Is er veel verschil in deze motoren ook qua betrouwbaarheid?
Re: 2.25 genoeg vermogen?
De is ook een 2.0 benzine ik meen een 16v speciaal voor Italië. Met 100pk
Dat je niet snel rijd en dat optrekken een minuut mag duren, moet jejezelf wel de vraag durven stellen. Wil ik met een volle 110 met kampeer spul en 4 personen berg op in de kruipstand. Vroeger had je nog de hongaren en bulgaren op de snelweg waar je kon aanschuiven in de bergen en samen met hun om hoog kon kruipen. Alleen rijden die tegenwoordig makkelijker de berg op dan menig personen auto
Dat je niet snel rijd en dat optrekken een minuut mag duren, moet jejezelf wel de vraag durven stellen. Wil ik met een volle 110 met kampeer spul en 4 personen berg op in de kruipstand. Vroeger had je nog de hongaren en bulgaren op de snelweg waar je kon aanschuiven in de bergen en samen met hun om hoog kon kruipen. Alleen rijden die tegenwoordig makkelijker de berg op dan menig personen auto
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 2.25 genoeg vermogen?
de 2.0 MPi 16V is niet alleen voor italië op de markt geweest, maar in NL is ie niet geleverd, is een motor die in de disco 1 geleverd werd en in defenders. Meen dat in spanje of frankrijk ook overheidsdefenders met deze motor rondrijden.
Verder is ie meen ik in engeland ook geleverd geweest.
Dit is wel een iets geacvanceerdere motor met daarbij horende electronica. Werkt wel zonder diverse andere computers in de auto, maar heeft wel zijn managementECU nodig
Verder is ie meen ik in engeland ook geleverd geweest.
Dit is wel een iets geacvanceerdere motor met daarbij horende electronica. Werkt wel zonder diverse andere computers in de auto, maar heeft wel zijn managementECU nodig
gone
Re: 2.25 genoeg vermogen?
Op MP staat momenteel een 110 zonder motor.
Deze was omgebouwd naar Diesel en heeft een Disco LT77 bak.
Prijs is leuk en ziet er goed uit.
Is deze 'relatief' eenvoudig om te bouwen naar benzine?
Als ik dan toch naar de RDW moet, dan wellicht gelijk maar V8
Deze was omgebouwd naar Diesel en heeft een Disco LT77 bak.
Prijs is leuk en ziet er goed uit.
Is deze 'relatief' eenvoudig om te bouwen naar benzine?
Als ik dan toch naar de RDW moet, dan wellicht gelijk maar V8
Re: 2.25 genoeg vermogen?
Pike schreef:Op MP staat momenteel een 110 zonder motor.
Deze was omgebouwd naar Diesel en heeft een Disco LT77 bak.
Prijs is leuk en ziet er goed uit.
Is deze 'relatief' eenvoudig om te bouwen naar benzine?
Als ik dan toch naar de RDW moet, dan wellicht gelijk maar V8
Ja is eenvoudig te doen, het ombouwen kunnen we je mee helpen of je geeft het volledig uit hadden.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten