compressor luchtvering

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
marko001

compressor luchtvering

Berichtdoor marko001 » 13 Sep 2013, 19:06

Hallo,

Als je de luchtvering laat vervangen voor normale vering, word de compressor dan helemaal uitgeschakeld?, volgens de dealer blijft deze aan staan omdat je dan andere storingen zou krijgen, zoals abs, enz., omdat het systeem niet meer klopt.
Had juist de luchtvering eruit laten halen om van deze problemen af te zijn, maar als ik het zo hoor word deze ook nog voor andere dingen gebruikt.
Ook heb ik het idee, dat zodra ik de aanjager/ventilator uit zet, het waarschuwingslampje van de zelfnivellerende ophanging amber gaat branden, maar dit zou ook toeval kunnen zijn, voorlopig nog genoeg problemen hier :roll:

groetjes

Marco

Roger B.

Re: compressor luchtvering

Berichtdoor Roger B. » 13 Sep 2013, 19:24

En met "dealer" bedoel je ook echt een officiele landroverdealer??
dan zou ik toch eens gaan overwegen een andere te neme.

de compressor,luchtbalgen en hoogtesensoren zijn er alleen voor de luchtvering. De comouter is wel gedeeld met het abs. Daarom moet je dus in de computers de luchtvering uitschakelen.

als een dealer DAT al niet weet of kan....
gone

marko001

Berichtdoor marko001 » 13 Sep 2013, 19:29

Hallo,

Is gewoon een echte land rover dealer, ga hier geen namen noemen ofzo, maar het probleem is een beetje dat ze het stabilisatie lampje niet uit krijgen, na ombouwen naar mechanisch, en dat zo af en toe het lampje van de hoogte, nivellerend aan gaat, terwijl dit eruit is, auto is ook opgehoogd gelijk.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Sep 2013, 20:29

dat de dealer zegt dat de compressor moet blijven zitten begrijp ik niet, SLS kun je gewoon uitzetten (als not fittet kenmerken) dan is het voor de computer alsof het hele spul er niet in zit.

voor ACE zit er waarschijnlijk ook een dergelijke funktie voor de voertuigen die geen ace hebben
gone

marko001

Berichtdoor marko001 » 13 Sep 2013, 20:44

Is helaas weer wachten tot na het weekend, wordt vervolgd :x

Terug naar “Techniek”