Eerst goed kijken en luisteren of je het geluid kunt achterhalen. Wel is het zo dat als je kop licht je ook het spruitstuk demonteert en die dan kunt beoordelen en meteen ook daarvan de pakking moet vervangen, dus dan doe je wel alles tegelijk.
Motor fluit
Re: Motor fluit
Dat is een voorbarige conclusie! Als je bovenstaande goed leest staat er dat het aan de koppakking kan liggen, of aan het uitlaatspruitstuk, of aan de pakking van het spruitstuk.
Eerst goed kijken en luisteren of je het geluid kunt achterhalen. Wel is het zo dat als je kop licht je ook het spruitstuk demonteert en die dan kunt beoordelen en meteen ook daarvan de pakking moet vervangen, dus dan doe je wel alles tegelijk.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Motor fluit
Ik had met mijn 300tdi verschillende keren dit fenomeen.
Het was eerder naar de piepende nijging...
1ste geval: Multiriem/drijfriem > vervangen naar een nieuwe van het merk GATES, nooit meer problemen.
2de geval: Waterpomp lager > vervangen van een waterpomp en weg met de rare geluidjes.
Mij 300TDI 'fluit' nu enkel bij voldoende toeren en opkomen van de turbo = volkomen normaal
Hopelijk bent u geholpen.
groeten.
Het was eerder naar de piepende nijging...
1ste geval: Multiriem/drijfriem > vervangen naar een nieuwe van het merk GATES, nooit meer problemen.
2de geval: Waterpomp lager > vervangen van een waterpomp en weg met de rare geluidjes.
Mij 300TDI 'fluit' nu enkel bij voldoende toeren en opkomen van de turbo = volkomen normaal
Hopelijk bent u geholpen.
groeten.
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007