montage aluminium bescherming

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
harryv8

Re: montage aluminium bescherming

Berichtdoor harryv8 » 10 Sep 2013, 17:06

ja inderdaad gaten zitten er al in . maar kan daar wel een kop van een klinknagel in lijmen .
Bedankt voor de tip van het lexaan .
Ben nog op zoek naar een aluminium plaat voor de motorkap , maar denk dat ik die maar wel vastklink
beetje slordig als die onder het rijden er af waait :) ..
Rocksliders zitten onder de V8 dus die kan ik mooi over zetten
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 10 Sep 2013, 23:17

Landmarcs schreef:
harryv8 schreef:koplampbeschermers ( die zoek ik !) en moterkap aluminium ( zoek ik ook) gr Harry

Qua koplampbeschermers ben je het best uit met twee plaatjes Lexan en 8 nieuwe schroeven (zelf heb ik "Trespa" boeiboordschroeven gebruikt) en 4 hollewand-pluggen (of 4 extra originele plug-dingen) - het zwarte rond-de-koplampen-plastic zit al met twee schroeven en die plugjes gebruik je samen met twee nieuwe (de vierkante gaten zitten er denkelijk al).
Zo'n "barbeque-rooster" doet weinig tot niets als koplampbeschermer, als je pech hebt blijft zo'n rek alleen maar in de takken haken.

En qua aluminium: Mij lijkt dat je Alu-tranenplaat ook zonder popnagels gewoon met MS-polymeer-kit kan vastzetten. Wel met een ruime "uithardingstijd" rekenen want het duurt even voordat de kit tussen Alu-plaat en carrosserie zal uitharden.

Groeten MarcS

Helemaal mee eens. Die koplamp beschermers beschermen je lampen hooguit tegen diefstal, maar als je iets raakt kun je meteen opzoek naar een nieuwe voorplaat of een uitdeuker.

Groetjes, Tony

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Sep 2013, 12:30

Die lamp roosters zijn toch puur optische verfraaiing? Vooral bij auto's met airco maakt het de neus mooi vlak. :lol: :lol:

Als je dan toch geld uit gaat geven hang er dan gewoon een paar Wipac koplampen in. Dan heb je helde glas dat meer licht doorlaat dan de standaard koplamp en zeker meer dan de standaard koplamp met een stuk lexan ervoor. Zeker omdat zowel op het glas als op de lexan vuil gaat zitten waar je niet echt makkelijk tussen komt.......

En die Wipacs zijn sterk weet ik uit ervaring! Het hele spatbord opgevouwen, maar het lampie was nog mooi heel. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2013, 13:36

Ik zou dan zeggen: Schroef toch een lexan-ruitje voor de Wipac's. (Zelf moet ik nog eens Wipac's achter de ruitjes hebben.)
Het ruitje voorkomt dat zooi zich rond de lamp verzamelt, en met name 's winters bij sneeuwval voorkom je dat er zich sneeuw en ijs ophoopt, als het tegenzit smelt nl de sneeuw wel van het koplampglas maar bevriest dan samen met wat sneeuw rond en in de koplamp-uitsparing in de wing. In ruil moet je dan wel de ruitjes sneeuwvrij maken -- een goede maat is dan of je voorruit nog schoon wil worden (been there done that), meestentijds is nl de warmte-straling van de koplamp al genoeg om de gladde lexan-ruitjes schoon te houden.

En die ruitjes zelf: die schroef ik 2x per jaar los en dan gaan ze in een sopje (het koplampglas zelf is dan overigens alleen iets "grijs" aangeslagen).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Sep 2013, 14:19

ja marc...maar jij gaat niet verder dan greenlanen...als je je auto af en toe goed uit laat in een modderpoel dan zijn die ruitjes ineens niet zo prettig meer.....daarnaast lijkt het me ook makkelijk krassen en dus dof worden....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2013, 14:41

Roger B. schreef:ja marc...maar jij gaat niet verder dan greenlanen...als je je auto af en toe goed uit laat in een modderpoel dan zijn die ruitjes ineens niet zo prettig meer.....daarnaast lijkt het me ook makkelijk krassen en dus dof worden....

Uhhh ... als je ej auto een modder-dompelbad geeft dan is het denkbaar dat die koplamp-uitsparingen van binnenuit vollopen, dan heb je een klein extra probleempje -- maar dan heb je meer schoon te maken. Als je gewoon door diepere bagger gaat dan heb je winst, want dan blijft de modder gewoon netjes buitenop die Lexan-plaatjes hangen (of hij druipt er al af). In het laatste geval hoef je dus alleen maar even de ruitjes te wissen.

En krassen/dof worden: Ja dat lijkt jou een probleem (maar je vindt ze sowieso niks). Ik kan uit de "harde" ervaring melden dat ik nu na 10 jaar erover denk om maar eens een nieuw setje te maken -- is overigens zo gedaan; het meeste werk was indertijd het komen tot het "patroontje", nu is het gewoon een kwestie van kopiëren en vastschroeven. Anyway, kijk naar de materiaal-eigenschappen: Lexan krast, dat is niet anders, maar het krast dus niet meer of minder als heldere kunststof lampunits, die zijn ook van lexan (=polycarbonaat).
D'r zijn overigens tegen duur geld autentieke LandRover ruitjes te koop, naar verluid van iets plexiglas-achtigs. Als dat klopt, en het is geen polycarbonaat, dan krast het ook en is het bovendien nog minder bestand tegen UV-straling en bovendien nogal breekbaar. De enige winst die een authentiek ruitje geeft is een volmaakt overbodige opdruk met wat stoere lijntjes en een LandRover logootje.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”