waar is deze stekker aansluiting voor?
-
Roger B.
Re: waar is deze stekker aansluiting voor?
denk dat dat zelfs meestal zo is..... als ik me goed herinner zit er standaard een metalen plaatje met een gat en twee pakkingen (een aan iedere kant) tussen, dat plaatje wordt vaak vervangen door een zonder gat, en dan blijft de rest zitten.....kunnen ze niet moeilijk doen bij controles en keuringen voorzover dat gevaar er al is
gone
- GJ Disco 300 Tdi
Edward schreef:Even deze onzinnige discussie voorbij, die is pas 100x gevoerd met dezelfde argumenten.....![]()
![]()
Dat de egr er nog op zit wil niet zeggen dat ie niet afgedopt is. Kijk even goed of er een pakking tussen egr en spruitstuk zit of een blindplaatje. Al vaker meegemaakt dat dat plaatje gewoon tussen de delen gemonteerd werd ipv alleen.
Wel een reactie waar een goede tip in word gegeven. waarvoor dank!
Zoals ik al aangaf heb ik nooit een verschil in vermogen gemerkt bij 2 zelfde motor types waarvan er 1 een afgedopte EGR had.
(mijn eigen bmw 530D alles standaard, en die van een collega met EGR afgedopt en beide wagens met automaat zelfde velg en banden maat)
discussie over verschil in vermogen/trek kracht sla ik dan ook af, maar ieder mag zijn eigen mening hebben natuurlijk.
Denken dat de motor sneller warm word is mijn eigen fout, en bedankt voor het aangeven daar van.
blijkbaar een ander topic verkeerd begrepen of te snel gelezen... handig..
Disco 1994 300TDI
-
Roger B.
dat je geen verschil merkt in vermogen met of zonder afdoppen van de EGR is niet vreemd.
de EGR klep wordt alleen in het deellast gebied geopend, als jij kunt merken dat een motor meer power zou hebben, dan is dat als je het maximale er van vraagt.... en dan is die EGR dus dicht..... en doet de motor het zelfde als dat de EGR afgedopt is......
heeel misschien dat je een iets snellere respons op het gaspedaal hebt vanuit deellast waar de klep open zou zijn... maar of dat merkbaar is?
Alleen kan de vervuiling van het inlaattraject, of een EGR die niet meer goed sluit, op den duur wel parten gaan spelen in de prestaties.
de EGR klep wordt alleen in het deellast gebied geopend, als jij kunt merken dat een motor meer power zou hebben, dan is dat als je het maximale er van vraagt.... en dan is die EGR dus dicht..... en doet de motor het zelfde als dat de EGR afgedopt is......
heeel misschien dat je een iets snellere respons op het gaspedaal hebt vanuit deellast waar de klep open zou zijn... maar of dat merkbaar is?
Alleen kan de vervuiling van het inlaattraject, of een EGR die niet meer goed sluit, op den duur wel parten gaan spelen in de prestaties.
gone
- GJ Disco 300 Tdi