Roger B. schreef:heel erg afhankelijk van wat het wrak opbrengt.... en dat kan bij een defender in deze staat nog akelig veel zijn
Ja,Ja, maar dat is dan ook de reden waarom je de dagwaarde goed in het oog moet houden.
In theorie kan je als sluwe verzekeraar* een kapot achterlichtje al tot een TotalLossje verklaren.
Wrakwaarde - de hoogst biedende - is dan gelijk of hoger als de zuinige taxatie van de dagwaarde, dan kan er na verrekening zelfs geen achterlichtglaasje meer af, en het kost de verzekeraar niks want zij krijgen de wrakwaarde.
Of te wel: Je moet alle stappen goed volgen, alle uitkomsten netjes en uitgesplitst noteren en daarna bedenktijd nemen -- en in de tussentijd ook zelf de verschillnende (on)mogelijkheden aftasten/onderzoeken.
* Reken er maar op dat iedere verzekeraar op z'n minst lichtelijk sluw is. Om even te schetsen wat bij mij het plaatje was met een 10 jaar oude TotalLoss Td5: De eerste taxatie was nog geen € 10.000 (na twee onderhandelings-slagen werd dat € 12.000) - daar zijn ze dus zuinig. Voor het wrak echter hadden ze al wel heel vlot een TOP-prijsje gevonden (bijna € 4.000). Dus dit TotalLoss geval had de verzekeraar € 6.000 gekost als ik niet in opstand was gekomen, en ruim € 8.000 na mijn tegenwerpingen -- en uiteindelijk kostte het ze alleen het gedoe want de verzekering van de Franse tegenpartij betaalde (en dat ging eigenlijk nog heel vlot en zonder "streken"). Gelukkig had ik mijn auto bij een vriendelijke carrossier staan en heb ik daar in alle rust de meeste van "mijn eigen" extra's van de auto kunnen schroeven.Groeten MarcS