iedere ochtend tege accu

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re: iedere ochtend tege accu

Berichtdoor VeeTee » 29 Aug 2013, 22:29

marc-jan schreef:Ik heb alles doorgemeten ...

Daarom ging ik even uit van een andere manier, zonder meten ;) Mét meten gaat natuurlijk sneller 8-)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 29 Aug 2013, 22:56

Kan ook nog in de Dynamo zitten, met een kapotte diode krijg je de zelfde symptomen.

Geert
Light Weight 1979 2.25D

piet_g

Berichtdoor piet_g » 30 Aug 2013, 00:11

dat is makkelijker te testen. zorgen dat hij geladen op de oprit staat, kabel van de dynamo los trekken en de volgende morgen kijken of hij wil starten. mocht hij dat doen wel gelijk weer uit om de dynamo weer aan te sluiten.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Sep 2013, 14:10

Roger B. schreef:ah, ohkee... ik heb ook een fluke, maar noem het ding gewoon multimeter :D

by the way... baco is een bacardi-cola, de engelse sleutel is een bahco... toch?

Ehh, misschien is het lokaal dialect, maar ik noem (als ik in een precieze bui ben) alleen zo'n stereotyp gereedschapssymbooltje met de vorm van een F een Engelse sleutel, en zo-eentje met een "scheef" bekkie een Bahco.
De echte Engelse sleutel zie je dus vaker als symbooltje als in werkelijkheid, en de Bahco zie je eigenlijk vaker als kloon als als origineel (da's de nachtmerrie van een succesvolle producent: je merknaam verwordt tot productnaam).

Groeten MarcS

PS Ik heb geen Fluke, en had geen idee gehad wat dat was -- voor mij is 't gewoon een multimeter (maar ik ben dan ook uit het tijdperk dat 'r nog een echte meter met wijzer en van die fraaie meterschalen in zat, en dat je er daarom voorzichtig mee moest zijn).

Mark G

Berichtdoor Mark G » 06 Sep 2013, 14:33

Even terug naar het begin, hoe heb je geconstateerd dat de accu echt leeg is in de ochtend?
Als het de accu echt leeg is, is dit op te lossen met een massaslot.

Maar waar in dit draadje volledig aan voorbij gegaan wordt is de startmotor.
Als de bijvoorbeeld de lagerbussen niet meer goed zijn van de startmotor lijkt het ook alsof de accu leeg is, maar wat er werkelijk gebeurd is dat de startmotor zoveel wegtrekt dat de accu instort.

Haal de startmotor er maar eens onder vandaan en laat hem eens lopen met startkabels op de accu.
Als de motor onbelast zwaar loopt en de kabels worden warm zou ik die eens gaan reviseren.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Sep 2013, 18:59

Mark G schreef:Als het de accu echt leeg is, is dit op te lossen met een massaslot.

Dat is geen oplossing, dat is symptoom bestrijding.

Oplossen is de storing die de lege veroorzaakt vinden en verhelpen
gone

Terug naar “Techniek”