beste liefhebbers,
mijn (incidenteel gebruikte) Warn lier gaf deze week de geest, of althans het 'in' lopen. Bij het (groen - blauw) omzetten van de kabels aan de lier zelf kon hij alleen 'uit' lopen, en even later deed hij helemaal niets meer, behalve wat klikken in het schakelkastje. Niet de lier zelf maar de aansturing lijkt dus overleden.
Een electrotechnicus met laro hobby raadde mij aan om alle selenoids te vervangen. Na enig speurwerk denk ik dat dit de warn selenoid 28396 zou moeten zijn, via e-bay inclusief shipping rond 90 pond voor 4 stuks.
Vraag: klopt de aanname dat 4 nieuwe selenoids het probleem oplossen en zo ja, waar zijn deze een beetje aangenaam geprijsd te krijgen? Of is er wellicht een alternatieve oplossing i.p.v die in mijn ogen een beetje ouderwets dikke selenoids?
Alvast dank voor advies en tips!
Warn selenoids vervangen?
Warn selenoids vervangen?
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999
Re: Warn selenoids vervangen?
http://www.roan4x4.nl/electrisch.html 65 euri inclusief btw.
Volgen puristen geen echte Albright, maar ik krijg ze al jaren niet doormidden gefikt en dus zijn ze goed!

Volgen puristen geen echte Albright, maar ik krijg ze al jaren niet doormidden gefikt en dus zijn ze goed!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
ben benieuwd of het aan de relais ligt (in dat geval zou ik het advies van Edward volgen)
ik zie er ook wel een massaprobleem als oorzaak in
ik zie er ook wel een massaprobleem als oorzaak in
gone
Heb nog twee Warn 'kasten' liggen, beide lieren overleden ( magneten) dus denk relais kasten goed.
Kost vrijwel niks en uitproberen sowieso mogenlijk.
Michiel
Kost vrijwel niks en uitproberen sowieso mogenlijk.
Michiel
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Nanocom Evolution II
Je kunt ze hier proberen, is een aardige afstand. Doe ze voor mede forummers weg voor 30,-. Voor je afstand krijg je koffie en gebak toe.
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Nanocom Evolution II
Nanocom Evolution II
Dank Edward, Roger; die ziet er inderdaad goed uit. Ik ga eerst eens kijken hoe het met de massa staat, het zal eens een keer niet de massa zijn
.
@Michiel: dank voor het aanbod, ik rij geregeld van Eindhoven naar Hasselt, wellicht neem ik nog contact op
Grtz, Sj@rif
@Michiel: dank voor het aanbod, ik rij geregeld van Eindhoven naar Hasselt, wellicht neem ik nog contact op
Grtz, Sj@rif
Heren, hier de feedback:
Het was deze keer eens niet de massa. Met behulp van een handig YouTube filmpje heb ik kunnen vaststellen welke van de vier solenoids is overleden. Met wat omschakelen loopt de lier nu óf in óf uit, dus de lier werkt naar behoren. Ik heb in ieder geval het uitgelopen stuk lierkabel weer netjes terug op de rol.
Ik ga volgende week op de Sortout maar eens wat speuren, kan wel een weekje zonder lier
.
Nogmaals dank!
Grtz, Sj@rif
Het was deze keer eens niet de massa. Met behulp van een handig YouTube filmpje heb ik kunnen vaststellen welke van de vier solenoids is overleden. Met wat omschakelen loopt de lier nu óf in óf uit, dus de lier werkt naar behoren. Ik heb in ieder geval het uitgelopen stuk lierkabel weer netjes terug op de rol.
Ik ga volgende week op de Sortout maar eens wat speuren, kan wel een weekje zonder lier
Nogmaals dank!
Grtz, Sj@rif